דג לשבת: מוטו גוצי V7 סיבולת

גל הרטרו השוטף את עולם האופנועים, לא צריך לפסוח על אופנועי הקטגוריה המוגבלת ל-48 כ"ס. כך לפחות חשבו החבר'ה מסדנת 4H10 הממוקמת בפריז (צרפת).

אחרי ביקור של ג'ון וניקו, בעלי הסדנה, במוזיאון מוטו גוצי במאנדלו דה לאריו אשר באיטליה, חזרו השניים עמוסים בהורמונים אופנועניים ולהוטים לבנות אופנוע המתבסס על המצאי הנוכחי והמודרני של גוצי. הפור נפל, די בקלות, על ה-V7 קלאסיק משומש, הזולה והזמינה ביותר מתוך המגוון המודרני של השנים האחרונות. גרסת ה-V7 II stone שהופיעה בכתבה אצלנו "מסע פרידה – מסע פתיחה", היא הממשיכה שלה מ-2014 ואילך.

המטרה הייתה ליצור אופנוע שייראה ככזה שהתחרה במרוצי הסיבולת של שנות ה-80 מהמאה הקודמת, עם המאפיינים הקלאסיים של כלי המרוצים מאותה תקופה. מעטפת מלאה עם משקף רחב, זוג פנסים ענקיים מלפנים כדי לחורר את החשיכה, ידיות קליפ-און נמוכות ודוד פליטה שישאיר רושם על הצופים בצד גם אחרי שהאופנוע חלף.

לגוצי הערום הותאמה מעטפת פיירינג של אופנוע 250 ישן, שנמצאה במחסן הסדנה. מלפנים, בחרו אנשי הסדנה להתקין תושבת מתכת שתתמוך בזוג הפנסים הענקיים, מבלי לקדוח במסיכת החזית. בצורה כזו, נוצר מראה קלאסי של אופנוע מרוצים לסיבולת: אופנוע ללא פנסים כלל שמורכבת לו מערכת תאורה חיצונית ונוספת לשלב בו החשיכה יורדת על המסלול, ומפורקת חזרה כשהשמש עולה. הצבע הצהבהב לזגוגית הפנסים, אינו במקרה אלא כזה שנבחר בקפידה כדי לשחזר את "המראה הנכון".

וכך גם מאחור: כדי לשמור על מראה נקי מתאורה, הוסתרה התאורה האחורית מתחת לרשת מתכת צפופה ששומרת על המראה העגול של זנב האופנוע. בצידי הפיירינג, נחתכו משטחי הפלסטיק כדי לאפשר לצילינדרים של מנוע הגוצי, להגיח הצידה ולנשום קצת אוויר קירור מתבקש. אגב, יש סיכוי לא קטן שבמזג האויר הישראלי שלנו, המנוע המוסתר לא היה זוכה למנת האוויר הנדרשת שלו, מתחת לפיירינג, כדי לשמור על טמפרטורה נכונה.

בכל אופן, מקטלוג האביזרים של גוצי נמשך דוד הפליטה מתוצרת Arrow, שאומנם מיועד לבניית אופנוע סקרמבלר, אבל התאים גם כאן בזכות הורדת המשקל (דוד אחד במקום השניים המקוריים), ושיפור מרווח הטייה בשל היות הסעפת ממוקמת מעלה במקום בגחון האופנוע.

לאופנוע הותקנו זוג ידיות קליפ און נמוכות במקום הכידון הגבוה והמקורי, המושב נתפר מחדש כדי להתאים לפלסטיקת הזנב ולדרישות המראה המחייב.

בסיום הבנייה, האופנוע פורק שוב וחלקיו נשלחו לצביעת רטרו מקסימה אצל צבעי האופנועים הקרוב. התוצאה פשוט נפלאה.

4H10-Guzzi-V7-3

 

2 תגובות לדג לשבת: מוטו גוצי V7 סיבולת

  1. מדהים!
    אני לא מתבייש לספר שהיתה לי לחלוחית קלה בקצה עין כשראיתי את התמונות…

  2. וואו, עבדו קשה כדי לקחת מוטוגוצי ולגרום לו להראות דומה לדוקאטי S2 ישן עם פנסים מוזרים.

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם