השקת דגמי ב.מ.וו 2019

בפתח הכניסה לאולם התצוגה של אופנועי BMW להשקת דגמי ה-R1250GS על שלל גרסאותיו וגם ה-RT המחודש, לא עמדו דווקא האופנועים שלשמם נתכנסנו. בצעד חכם שמקשר בין עבר ומורשת לבין הווה וחדשנות, העמיד היבואן בכניסה דווקא את ה-R100GS והדאקאר המקוריים משנות השמונים כמעין הצהרת כוונות האומרת ברחל בתך הקטנה: "אדוונצ'ר שמוונצ'ר, אל תשכחו של מי הבכורה ומי התחיל את הכל".

כוכב ההשקה הוא כמובן הנין של הנין של אותו R100GS שחור צהוב שקיבל את פני הבאים למסיבת העיתונאים, ה-R1250GS על שלל גרסאותיו. אבל למעשה מדובר בהשקה קצת אחרת. ההשקה למעשה היא של מנוע הבוקסר ה"הו כה מאוזן וחלק ונעים ובשרני" של BMW שעבר לא מעט שינויים, עם עליה בנפח ל-1254 סמ"ק (1170 ביוצא), 136 כ"ס – מה שהופך אותו למנוע הבוקסר החזק ביותר אי פעם, ועליה מסיבית של כמעט 20% במומנט – מה שממילא לא היה חסר לו מעולם. BMW מבטיחים גם מנוע שקט יותר, חלק יותר, וחסכוני יותר בדלק. אבל מה שבאמת חדש במנוע היא מערכת תזמון שסתומים משתנה, לראשונה אי פעם במנועי BMW. מה שמסביר את העליה המסיבית במומנט למרות שהנפח עלה באופן מזערי יחסית, ואת העליה המסיבית במומנט.

חידושים טכנולוגים נוספים לאופנועים החדשים הם מערכת בקרת בלימה דינאמית שמעניקה בטיחות נוספת בבלימה ומונעת למעשה הפעלה של המצערת תחת בלימה, בקרת זינוק בעליה, וה-RT קיבל גם מערכת מתלים אלקטרונית שמתכווננת עצמאית באופן רציף למצב הרכיבה של הרוכב. כל אלה מתווספים לפינוקים הרגילים שאנחנו רגילים כבר לקבל מהבווארים כמו לוח שעונים דיגיטלי גדול עם בקר שמפעיל את הפונקציות הרבות, מצבי רכיבה שונים, כיוונוני גובה של המושב, מצבי רכיבה להרכבה, ידיות מחוממות, ABS, קוויק שיפטר דו כיווני ועוד.

חתן השמחה כרגיל גם הוא, מציע שלוש רמות גימור – כולל HP, ושלל צביעות ותוספות, כולל שדרוג מערכת המתלים לטובת השטח למי שמחליט שדווקא האופנוע הזה הוא כוס התה שלו לרכיבות שטח.

אגב, הגימור… תענוג.

(לא קשור לכתבה אבל זה אופנוע החלומות של השפם, אז הוא התעקש)

3 תגובות להשקת דגמי ב.מ.וו 2019

  1. אפילו ביד2 לא הייתי מחפש אותם

  2. ביד 2 יש גם f650 ישן בעשירייה, אבל הבחנתי בו ברגע של חולשה, אחרי מיצוי מודעות ה MZ. וה SWM.
    אם יש אופנוע שאומר לך שאין דבר כזה forevet young, זה bmw.

    • F650 היה גם היה.
      איתו רכבתי בטיול או שניים בין היתר עם עמית (שהפך למנהל בליינט) וזוהר זוהר.
      אותו הזוהר קנה GS חדש דנדש והחליט לעשות איתו כמו בפירסומות.
      כמובן שהוא ניפץ אותו על סלע.
      רק לתקן את הדנט במיכל עלה כמו האופנוע שלי.

      בכלל אני רוצה לצאת חוצץ כנגד הדעה הרווחת בדבר האמינות של החרא הזה.
      יותר מדי חלקים יקרים שבנויים לא נכון.

      ולסיום ה F650 הוא הבימר הכי לא בימר שהיה ולא יהיה.
      חד צילנדר. מנוע רוטקס. בלמים ברמבו. שילדה מפה ובולמים משם..
      פלג אומר עליו שזה האופנוע האיטלקי הכי בימרי שיש.
      אז לא. הF650 הוא לא דוגמה טובה. נקסט.

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם