גם הדוקטור לפעמים חולה

משהו עובר על רוסי. ולנטינו מוריד את הכפפות

הייתה תקופה ארוכה שחיוך של ולנטינו היה מסדר הכל. גם בימים הקשים, הוא היה מסתכל על המצלמה, מנופף בידו ומחייך לכל האוהדים מבעד למסך וכולם ידעו שיהיה בסדר.

בשבועות האחרונים החיוך הזה נראה קצת פחות אמין. משהו שם כבר סדוק וולנטינו צריך שיקרה משהו, ומהר. לעונת 2016 הדוקטור הגיע קצת עייף. העבודה הקשה בעונה הקודמת והאכזבה – השאירו עליו חותם. הוא סיפר שהיה במשבר מספר שבועות עד שיצא וניצח במרוץ ראלי מונזה. אמנם הוא הגיע מוכן עד כמה שיכול לעונה אך השינויים הרבים הפכו את העונה ללא צפוייה וולנטינו שפיצח סוף סוף את מקצי הדירוג והחל לזנק מהשורה הראשונה, איבד את העקביות.

mym_250916__fer8150רק בשביל לסבר את האוזן, העונה ולנטינו הוביל את המרוצים לאורך 73 הקפות כשיש עוד 4 מרוצים לסוף העונה. בעונת 2015 הוא הוביל 50 הקפות בלבד אך ניצח רק 2 מרוצים ולא הצליח לסיים 3 כשבעונה הקודמת סיים את כל המרוצים והמיקום הנמוך ביותר היה 5 במיזאנו. ולנטינו יודע שהזמן אוזל, הוא מתבגר ומארקז מתחשל ומשתפר כל הזמן. עם אופנוע נחות הוא מצליח להיות עקבי, מתאפק ונמנע מטעויות. הונדה הצליחו גם לסגור פער מהימאהה, כמו גם סוזוקי ודוקאטי כשימאהה עדיין לא התחילו לבחון את האופנוע של 2017 לעומת שאר היצרנים והם כנראה רק יעשו זאת בטסט הראשון במלזיה שיערך בפברואר. עונת 2017 נראית כרגע מאיימת מתמיד.

היה אפשר לראות את האכזבה שלו במיזאנו כשסיים שני אחרי דני פדרוסה והתבדח שהיה נותן לו לנצח דוקא באראגון. למה הוא היה צריך להיות כל כך טוב במיזאנו? היה אפשר לראות את העצבים כשלא התאפק וענה לחורחה לורנסו במסיבת העיתונאים על העקיפה במהלך המרוץ וגם כמובן על האצבע המשולשת שנופף לאליס אספרגארו במקצה האימון.

באראגון כשהגיע לפארק פרמה אחרי שסיים שלישי, אחרי מארקז שעצר את הכרסום בפער הנקודות ויותר גרוע, אחרי לורנסו, הוא בחן את הצמיגים של בן קבוצתו ונראה, מרוץ שני ברציפות, מעט מובס.

אולי זה שההצלחה ממאנת להגיע מעוררת אצלו כל פעם את זכרון העונה הקודמת ומונעת ממנו לקבור את העבר? ולנטינו העיר עוד פעם את השד בראיון שנתן לסוזי פרי מערוץ BT הבריטי כשהוא כבר לא בורר מילים אלא מצביע אל עבר האשם לדעתו על אף לחיצת היד בקטלוניה. אז בקטלוניה עוד היה סיכוי לאליפות העונה, כעת האליפות הראית רחוקה מהשגה.

תרגמתי את הראיון עבורכם. מעניין, מעורר מחשבה ומשעשע כתמיד אך הפעם גם קצת תוקפני.

mym_240416__joc1488

האם אתה מבין את המקום שלך בספורט? את מה שהבאת למוטו ג'יפי?

אני מודע לזה שעשיתי משהו חשוב, גם מאחר ואני חלק מהעולם הזה כל כך הרבה זמן. כשאני נמצא במדינות השונות אפשר לראות את כמות האוהדים שיש לי וזה הכי יפה.

אני שואלת את זה בעקבות זה שכשיצאת אל הפודיום במיזאנו היו שם 100,000 אוהדים וכמעט כולם צהובים. כאדם, אתה יכול להבין את זה?

449_r5_ambienceגם בשבילי זה קצת מוזר, אך עם זאת נפלא. זה מיוחד וגם במוג'לו אגב, זה אותו הדבר. אני קצת כמו פרארי, רק שפרארי זו מכונית.. זה יוצא דופן, זה לא נורמאלי גם בענפי ספורט אחרים ואני רוצה לגרום לזה להמשיך.

ובבוקר שאחרי, כשאתה לבד, בבית, אוכל ארוחת בוקר, זה לבטח קצת מוזר, התרגלת למהפך הזה?

מצד אחד זו תחושה נעימה, מצד שני זה קשה. במיזאנו ומוג'לו הכל הופך להיות קשה יותר, קשה להתנייד ממקום למקום, אנשים קצת משתגעים. אני חושב שאני איש רגיל ולעיתים אנשים מסתכלים עלי ופשוט פורצים בבכי, זה אפילו קצת מדאיג למרות שהאהדה אלי, זו תחושה נהדרת.

האם האליפות העשירית היא החלום שלך?

זו המטרה ואני חושב שאני ראוי לה, בעיקר בעקבות העונה הקודמת כשגנבו ממני את האליפות. זו מוטיבציה נוספת.

חשבת שהעונה הקודמת הייתה שלך ושגנבו ממך את האליפות? האם אתה מצליח להתנתק מהמחשבות על זה או שזה רודף אותך? זה מחזק או מחליש אותך?

קודם כל, ברור שהם גנבו ממני את האליפות בצורה מכוערת מאד באופן שאף אחד לא צפה מראש. הייתה לי עונה מצויינת, צברתי הרבה מאד נקודות, 320. ב-9 מתוך 10 עונות עם 320 נקודות לוקחים אליפות. מצד אחד חורחה לורנסו עשה עונה מצוינת כשהוא מגיב לביצועים שלי בכל מרוץ וצובר ניקוד בעצמו. עד שלושת המרוצים האחרונים של העונה, גם הגיעה לו האליפות. הוא צבר יותר נצחונות ממני. אך מה שהתרחש בשלושת המרוצים האחרונים היה פשוט בלתי נתפס. ההתנהגות של מארקז מביישת ואני סבור שזה לוקח מערך האליפות של חורחה. חשוב לשאוב מזה כח ומוטיבציה. התגובה הראשונית היא כעס, ועצבים זה דבר שמוביל לעשות טעויות ועלול להרוס הכל ואף להיות מסוכן יותר כי יש נושאים פתוחים עם הרוכבים האחרים על המסלול. האתגר והקושי הוא להפוך את זה לחיזוק חיובי.

אתה חושב שהצלחת בזה?

כן, אבל אני גם חושב שהעונה הזו, אני לא אקח את האליפות. עשיתי יותר מדי טעויות וזה היה קשה מדי בשבילי לכפר על כך שאיבדתי את 100% הריכוז בעקבות ההתרחשויות בעונה הקודמת, שהייתה קשה מאד עבורי. אם אחרי עונה כזו אתה יוצא המפסיד, זה קשה בכל מקרה, אך אם מפסידים אליפות כמו שאני הפסדתי, זה קשה מאד פשוט להפוך את הדף. אבל זה לא הסוף.

אתה מקבע את מקומך במוטו ג'יפי עם האקדמיה והחווה, למה החלטת לעשות את זה?

mym_060716_0120_-2016כשאפרוש מתפקידי כרוכב, זה עדיין יהיה העולם שלי. טוב לי בפאדוק. אנחנו התחלנו עם VR46, אני וכל החברים שלי, בשביל לבנות עתיד. כי מה לעשות – יום אחד אצטרך להפסיק, אולי בעוד 10 שנים אבל יום אחד זה יקרה ולדעתי הדרך הנכונה היא בלעזור לרוכבים צעירים. אנחנו מאד נהנים. לא ציפיתי שנהנה כל כך ונשמח כל כך להיות חלק מהעולם של הרוכבים הצעירים. זה לא אותו הדבר כמו להתחרות בעצמי, אך התחושה דומה.

אתה מעורב, אתה גם בוחר את הרוכבים?

כן

ואז הם באים לחווה ומתאמנים איתך, זה מרגיש כאילו החווה היא לבך הפועם, מה אתה מקבל מזה?

הרוכבים מהאקדמיה שלנו לא מתאמנים רק בחווה, אלא בחדר כושר, בקארטינג, בגו קארטס.

אתה איתם בחדר כושר?

הם איתי בחדר כושר… כי אני מתאמן שם כבר 10 שנים. האספקט החשוב ביותר זה התחרות, הקרב, הביצועים תחת לחץ. הכל תחרות: מי רץ מהר יותר, מי מהיר יותר בגו קארטס, בחווה. הכל זה מירוץ. אני צריך את זה כי אני זקן וזה עוזר לי נגד השעמום.

אם נסתכל על המתחרים שלך מהעבר, ביאג'י, ג'יברנאו, סטונר, לורנסו ומארקז, מי מהיריבים הללו עשו את החיים הכי קשים עבורך?

כולם! ההבדל הוא בעיתוי, עם ביאג'י וג'יברנאו, אני הייתי הצעיר. אולי מהיר מהם. בהמשך עם סטונר, לורנסו ומארקז זה בדיוק ההפך. אני המבוגר והכל השתנה. כל השמות הללו רוכבים עם כשרון ענק, יריבים קשים מאוד ואני לא יודע מי הכי גרוע…

אתה יודע, אתה פשוט לא אומר…

LORENZO Jorge (SPA) Movistar Yamaha MotoGP Yamaha MotoGP GP Italy 2016 (Circuit Mugello) 20-21/05.2016 photo: MICHELIN

עם ביאג'י זו הייתה יריבות שונה כי שנינו איטלקים והתחרינו בעיקר בעידן השתי פעימות (2000/2001 אח"כ כל האופנועים בקטגורייה הבכירה היו 4 פעימות) . מתוך השאר זה לורנסו, כי הוא בן הקבוצה שלי, בגלל שהוא שם באותו המוסך ואנחנו רוכבים על אותו האופנוע. בן הקבוצה שלך הוא היריב הראשון שלך.

פעם שעברה שראיינתי אותך היו מספר דברים שלא אהבת, אשמח לבדוק אם משהו השתנה:

אתה לא איש של בוקר

אותו הדבר. אני או ישן או רוכב

אתה לא אוהב לטוס

כשאתה באוויר אתה צריך לפחד, אם אתה לא מפחד, אתה פשוט מטומטם. כל אלפי הקילומטרים שטסתי, זה המחיר שעלי לשלם בכדי להשתתף באליפות העולם.

גם אבא שלך לא אוהב לטוס

הוא לא מוכן לטוס אף פעם, לשום מקום.

על האופנוע יש לך את מדבקות הכלב ועכשיו גם חתול

החתול חדש. ב-2008 נולדו הכלבים ואת החתול אימצתי באיביזה בבית שלי שם, והבאתי אותו עימי לאיטליה. קוראים לו רוסאנו כי הוא אדום, זה שונה מלטפל בכלב, אך עדיין אני אוהב אותו.
iom_4077

8 תגובות לגם הדוקטור לפעמים חולה

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) // 30/09/2016 um 12:39 // הגב

    חיים של אלופים הם כמו החיים שלנו רק בלבל אחר.

  2. אדם נדיר וספורטאי ענק , בלי שום קשר ליכולותיו על המסלול קדימה ואחורה הוא אחד בדורו מבחינת אישיות , ולדעת רוב גם הגדול מכולם סו פאר , הטעות הגדולה לדעתי היתה שהוא הסכים להשתתף במרוץ האחרון והמביש בעונה הקודמת , ושאני כותב מביש זה לא מביש לרוסי זה היה מביש לספורט הזה ולמארגניו וחבל שרוסי השתתף ונתן לפארסה הזו חותמת גומי , רצו לתת ללורנזו אליפות במתנה היו צריכים לעשות זאת ללא רוסי על המסלול בשהוא מזנק מסוף הגריד איזה מין דרך זו לזכות באליפות ??? , קצת כמו הילדות כשהיינו הולכים מכות בדשא תמיד היה הילד הזה שמציע לך קרב אבל אתה בשכיבה ידיים מאחורי הגב , כזהו חורחה לורנזו ,וזה עוד אחרי שביקש בכלל לפסול את הדוקטור מלהשתתף במרוץ בכלל חחח בדיחה מהלכת של ממש , על מרקז לא אוסיף מילה הוא איבד המון מעריצים על ההתנהגות בעונה הקודמת וגם הוא יודע למה , בכל אופן העונה אין ולא תהיה אליפות אולי שנה הבאה אולי ??? , אגב הדוקטור לא חולה הדוקטור מזדקן כל מי שרוכב מגיל צעיר עד לגיל מתקדם יודע שהוא כבר לא אמיץ כמו לפני 20 שנה זה קורה גם לנו וזה קורה גם לדוקטור , ועם זה רוסי עדיין מנצח מרוצים ועדיין מקדים את רוב הגריד והכשרונות שיש למוטו גיפי להציע ועל כך אני ועוד המון מצדיעים לו והוא בהחלט ראוי להערכה העצומה שהוא מקבל מסביב העולם .

  3. כמו שומאכר,מראדונה,מסי ושמעון פרס. כיף לחיות בתקופה עם כוכבים שכאלו. כתבה יפה. שנה טובה

  4. מה שרונן אמר.
    אולי למעט המירוץ האחרון. כולנו וכנראה גם רוסי, קיווינו שאולי לורנזו פשוט יפול.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה) // 30/09/2016 um 16:02 // הגב

    מכל מלמדיי השכלתי ,מכל שונאי התחזקתי ,מכל אוהבי התאכזבתי , שיבוא לארץ ויפגש עם ביבי נתניהו ושרה'לה .. ילך לכותל יניח פתח ויבקש מחילה מכל אלו שאיכזב בזה שעבר לאופנוע איטלקי ורצה להכנס לנעליו של קייסי סטונר האגדי ! עכשיו כבר מאוחר להחזיר את הגלגל !

  6. נעשה מעט סדר בעובדות משום שיש כאן מספר אוהדים הוזים שהן מבלבלות אותם.
    רוסי היה נדיר כרוכב, דגש על היה, וכבר שנים שהוא אינו הרוכב הכי טוב בגריד, ותעיד על כך האליפות האחרונה שלו אי שם בעשור הקודם.
    רוסי מעולם לא היה ספורטאי ענק ובדברים שהוא מאשים את כל העולם ואחותו, הוא בעצמו עשה לכל אורך הקרירה שלו ואף יותר מכך.
    בשנים האחרונות רוסי מתחרה עם לורנצו של אליפות העולם בבכינות תירוצים והסברים, במיוחד לאחר הפיאסקו של רוסי בדוקאטי (בתחום זה רוסי בעיניי הגדול מכולם בכל הזמנים ללא שום עוררין).
    אפרופו דוקאטי, חשוב להדגיש את הכישלון המהדהד של רוסי בדוקאטי, על רקע העובדה שסטונר זכה באליפות העולם עם דוקאטי נחות בהרבה מזה שרוסי רכב עליו (עאלק יחיד בדורו).

    הטענה שהאליפות נלקחה מרוסי בשנה שעברה, זו הזיה שאין לה אחיזה במציאות (במקרה הטוב). אף אחד, חוץ מרוסי בעצמו, לא לקח מרוסי את האליפות ולהלן העובדות:
    אחרי המירוץ באוסטרליה, בו מרקז ניצח את לורנצו על קו הסיום ובמו ידיו חתך מלורנצו 5 נקודות אליפות יקרות והעניקם לרוסי. באופן הזוי בוטה ומרושע, רוסי בחר לתקוף דווקא את מרקז והאשימו בכך שהוא מתערב במירוץ לאליפות לטובת לורנצו (כאמור, כאשר בפועל מרקז עוקף את לורנצו על קו הסיום מנצח את המירוץ ומעניק לרוסי במתנה 5 נקודות יקרות בטבלת האליפות).
    במתקפה ההזויה והמרושעת הזו, רוסי במו ידיו סימן את מרקז כאויבו, למרות שעד אז מרקז ראה בלורנצו אויב, ובמו ידיו הפך אותו ״לידידו״ של לורנצו.
    את התשובה למתקפה של רוסי כנגד מרקז באוסטרליה, רוסי קיבל במירוץ לאחר מכן במאלזיה, בו מרקז ״שיחק״ איתו באופן לא ספורטיבי (ומי בכלל יכול להאשימו לאחר המתקפה הפרועה של רוסי עליו) אך באופן חוקי למהדרין!
    התנהגות חוקית של מרקז, אשר הביאה את רוסי לאיבוד עשתונותיו ולהתנהגות שאינה ספורטיבית ובניגוד לחוק, תוך שהוא חוסם את הקו של מרקז באופן מכוון (שוב, בניגוד לחוק) ומביא להתרסקותו (הונדה אף הוכיחה שהוא דחף והפיל את מרקז עם רגלו).
    על חסימתו הלא חוקית של רוסי את הקו של מרקז, רוסי נענש, חלילה לא בהורדת נקודות (כל אחד אחר היה מורד מידית מהמסלול ונגרעות ממנו הנקודות אותן הוא השיג במירוץ), אלא בזינוק מסוף הגריד במירוץ האחרון.
    מבחינת רוסי וחבורתו (להקה הזויה של אוהדים), על התנהגות לא חוקית (בעיניי אפילו אלימה) לא צריך להעניש, אלא ליתן פרס!

    ועכשיו לקטע ההזוי השני.
    במירוץ האחרון, אותו סיים לורנצו במקום הראשון וזכה באליפות, האשימו רוסי ואוהדיו ההזויים את מרקז בחוסר ספורטיביות. לכאורה יכול היה מרקז, לו רצה, לעקוף את לורנצו (גם אני מאמין שהוא יכול היה) לנצח את המירוץ ובכך להעניק לרוסי את האליפות.
    הבנתם את זה?
    רוסי ואוהדיו ההזויים, ציפו ממרקז שיתנהג בדיוק כפי שהוא התנהג באוסטרליה, התנהגות בגינה רוסי תקף אותו והאשימו בהתערבות בקרב על האליפות!
    על רקע העובדות הללו (עובדות לא הזיות) ובהנחה (סבירה) שמרקז יכול היה לעקוף את לורנצו, יש אדם ביקום, כמובן למעט אוהדיו ההזויים של רוסי, שהיה מתנהל אחרת ממרקז? יש מישהו שהיה מתנפל מסתכן ועוקף את בן ארצו, כדי להעניק אליפות למי שסימן אותו כאויב והאשימו האשמות שווא?
    לו רוסי היה במצבו של ממרקז, הוא היה תוקף איטלקי כדי ליתן אליפות לספרדי? מצחיק בכלל לחשוב על זה.
    איציק

    איציק

  7. רוסי הוא אגדה – הוא המוטוג'יפי והוא הלב הפועם של הספורט המוטורי !
    אבל יחד עם זאת – אני חושב שהוא היה צריך לפרוש .. מזמן , לפרוש בשיא ..הוא איבד ממזמן את יכולתיו והוא כבר לא הרוכב הכי מהיר או הרוכב הכי מרהיב ומדהים .. הוא עדיין מעניין כמובן בתור אישיות אבל הוא כבר לא בדיוק ב -top of his game הוא לא דומיננטי כבעבר והוא בשנים האחרונות פשוט הפך להיות המס' 2 האולטימטיבי ( גם השנה הוא יסיים את העונה במקום ה -2 ככל הנראה)השיאים היחידים שהוא שובר הם רק שיאים שקשורים לגיל שלו .. והוא חייב לזכור תמיד ששיאים נועדו לשבירה – כמו שיאי הפול פוזישן או שיא הנצחונות באותו מסלול ישבר ! אני חושב שיש את העניין של – " רוסי מול כל השאר " .. וכמובן שאהדה לרוסי לוקחת בגדול – אבל זה בהחלט מוריד מערך האחרים – נכון שמארקז או לורנזו וגם סטונר לא ממש פופולריים או ממש בליגה שלו מבחינת אהדה ורמת הסגידה – אבל הם בהחלט ראויים לכבוד על הביצועים שלהם על המסלול – אני גם כמובן לא ממש אוהב את לורנזו .. אבל אני חושב היום – לאחר שאני רואה את ההתהלות של ולנטינו רוסי – אני מבין שרוסי פשוט איבד את זה – את קסם הרכיבה האגדית שלו .. וגם מעט מהצ'ארם מחוץ למסלול ..

  8. דרור ברקאי // 19/10/2016 um 2:14 // הגב

    המזל של הסידרה שיש את רוסי אם מרקז יפרוש לא נורא אחריי שניי מרוצים לא יזכרו אותו אם רוסי יפרוש ויעזוב את המסלול אפשר לסגור.

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם