MotoGP: כשהכפפות יורדות, אסן 2015

ידענו שהמרוץ באסן ייספק גדולות, זה היה ברור כבר מיום חמישי בבוקר כשהיה ברור שוולנטינו רוסי מתחיל את סוף השבוע ההולנדי באופן שונה ממה שאנחנו רגילים לראות, מהיר ועקבי ולא רק כרוכב יום א' כמו שמגדירים אותו שאר הרוכבים באליפות. ראינו שחורחה לורנסו, בן קבוצתו מתקשה עם הצמיגים ושמארק מארקז עם ההונדה המורכבת מדגמי 2014- 2015 נראה יחסית נינוח לעונה הנוכחית. ככל שהשבוע התקדם – העניינים התחממו וכמה שוולנטינו נראה חזק היה ברור שמארקז לא מוותר ושהפעם אולי ההונדה תהיה לצידו.

אסן ידוע בקרבות שהוא מספק, שנים של מרוצים מותחים עם תרחישים בשיקיין האחרון, קרבות רבים ראינו נחתמים שם כשהאחרון בהם, עד לעונה זו, היה ללא ספק המרוץ הטוב ביותר של אלוף העולם דאז ניקי היידן ושל קולין אדוארדס ב-2006. גם בקרב ההוא היו ירידות מהמסלול, אחת של היידן שבה הוא חזר למסלול מקפיד לחזור במיקום השני והשנייה שנגמרה בעפר ובמפח נפש של הטורנדו.

גם וולנטינו ירד בעבר משטחי המסלול, הארוע הזכור ביותר ועדיין רשום כאחד המרוצים האהובים על הדוקטור היה בלגונה סקה ב-2008. בקרב מול קייסי סטור בפניית הקורק סקרו, הצליח וולנטינו להשתלט על השדים ועל הפנייה ועקף בעפר את האוסטרלי. דוקאטי מחו אבל זה לא התקבל והדוקטור שמר על הניצחון. עברו שנים וב-2013, המצב התהפך והפעם הדוקטור נעקף ע"י הילד החדש בשכונה, מארק מארקז. באימונים החופשיים ראינו את הקטאלוני מתאמן בקווים גם בעפר, ואכן במרוץ, במהלך דומה מאוד למה שהתרחש רק 5 עונות קודם, מארקז עקף ולקח ניצחון. ימאהה אפילו לא עירערו.

בימים האחרונים עולות ההשוואות למרוץ ההוא והאם למארקז יש זכות דיבור על שהתרחש ביום שבת אי שם בצפון הולנד. האם הירידה הזו מהמסלול הייתה חוקית? מי היה במיקום הנכון לקחת את הניצחון? מי הוא הגבר אלפא?

שני הרוכבים סמוכים ובטוחים בצדקתם. לא פלא שזה כך. בשביל להיות רוכב ברמה הזו ולקחת סיכונים יומיומיים אתה חייב להאמין בעצמך, אתה חייב לדעת שאתה הטוב ביותר ותמיד צריכה להיות סיבה לכל דבר. גם אחרי שיחה עם מנהלת המרוץ, שני הרוכבים עומדים על שלהם וסביר להניח שליום השבת זה יהיו השלכות רבות על עונה זו וגם על העונות הבאות.

תקנה מספר 1.21.3 בספר החוקים של אליפות העולם אומרת בתרגום סמי חופשי: "על הרוכב להשתמש במסלול ובפיט ליין, אולם במידה ורוכב עוזב את שטח המסלול וחוזר אליו, יש באפשרותו לעשות זאת כל עוד זה ע"פ הנחיות מנהלת המרוץ למיקום או למיקום שבו הירידה מהמסלול לא נתנה לו ייתרון על פני שאר הרוכבים. ירידה שכזו מן המסלול במהלך אימון או מקצה דרוג תוביל לפסילת ההקפה, במהלך מרוץ  על פי שיקול מנהלת המירוץ תוביל לשינוי מיקום."

אז כן, רוסי ירד מהמסלול, לא רק שירד גם פתח גז וכאן עולה השאלה, למה?

על זה בדיוק הסתכלו במנהלת המרוץ כשהשאלות שעלו היו בין השאר, למה? האם זה נתן ייתרון למנצח? מה הייתה סיבת המגע? והאם כמו שמארקז אמר וולנטינו התמקם שם במודע שזה מה שיקרה?

כשבוחנים את כל ההתרחשות כדאי להתחיל כבר בפנייה מספר 10 בהקפה האחרונה, וולנטינו שם ביצע את העקיפה האחרונה והוביל גם כשנכנסו השניים לשקיין האחרון.

מארקז ללא ספק נכנס מבפנים אבל המהלך עצמו אילץ את וולנטינו לצאת מהמסלול ודווקא במצערת פתוחה בכדי למנוע התרסקות בחול.

נוסיף לזה  ששני הרוכבים ידועים בחיבה שלהם לגעת למרות שמארקז מתבלט בכך יותר בשנים האחרונות (ביאג'י, סטונר, ג'ברנאו, לורנסו לא שוכחים מספר מרוצים עם הדוקטור).

אז כשמערבבים את כל הנתונים ביחד יוצא תיקו, הרוכב ירד מהמסלול אבל הרוכב השני ביצע מהלך אגרסיבי מסוכן בנסיון עקיפה. אם וולנטינו היה יורד מן המסלול ללא מגע, הניצחון היה עובר למארקז, אם וולנטינו היה מתרסק כתוצאה מהמגע – מארקז היה מקבל עונש.

לגבי התכנון מראש? את זה קשה לקבוע למרות שאנחנו יודעים שהרוכבים עוברים על כל תרחיש מראש, הם צופים במרוצים רבים לפני הסופ"ש, מתרגלים סיטואציות שונות באימונים כמו קווים שונים, ירידה לעפר, בלימות מאוחרות ומתכננים תגובה לכל דבר.

מה שמארקז לא תכנן זה שוולנטינו יגיב ולא ישחרר את הגז, טעות שלא תחזור לעולם.

אגוסטיני הגדול אמר השבוע שאם הוא היה המנהלת הוא היה פשוט עוצר את המרוץ עד הפניה – מי שהוביל עד הנקודה ההיא ניצח, כנראה שזה גם מה שמייק ווב עשה.

מנהלת הספורט יעקבו בדריכות מעתה אחרי שני הרוכבים, גם לין ג'רביס מימאהה וסופו מהונדה יעשו את אותו הדבר. הכפפות ירדו, התחרות קשה מתמיד, וולנטינו מרגיש טוב מתמיד. לדבריו הבגרות עוזרת לו אבל הוא בכושר מצויין והימאהה גם, מארקז מצא את המוג'ו שלו ונראה נינוח יחסית ולפי ההצהרות שלו הוא יחזור חזק ובטוח בעצמו לגרמניה כשהמטרה היא לנצח וזה מפחיד.

אל לנו לשכוח את לורנסו ודוקאטי ובתקווה גם את פדרוסה. איזה כיף שנותרו לנו עוד 10 מרוצים לעונה הנפלאה הזו.

 

 

 

 

תגובה אחת לMotoGP: כשהכפפות יורדות, אסן 2015

  1. לורנזו מעולם לא הסתדר עם הצמיגים שיועדו למסלול באסן,הוא לא ממש מת על המסלול הזה והכתף ששבר שם מזכירה לו זאת כל מירוץ שם,מרקז חזר לשילדה של 2014,כי השילדה החדשה עושה שמות ברוכבי הונדה שמתחננים לחזור גם הם לשילדה של 2014,מרקז צריך להבין שלמטבע 2 צדדים,ועל שני צידי המטבע יש הטבעה של רוסי מחייך,לדעתי המסיבת עיתונאים אף הייתה יותר מהנה מהמירוץ שלעצמו…..

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם