דג לשבת: רפליקת יושימורה ב-2500 יורו

אם יש משהו אחד שילווה את אנחת הרווחה, או הקללה, שתפטירו כלפי אי אלו אישים ופקידים במדינת ישראל בתום קריאת הטקסט שלפניכם, זו תהיה ככל הנראה האמרה "כמה קלים חיי האופנוען באירופה".

ראו את האופנוע שבתמונות. הוא מעוצב כאופנוע המרוצים הרשמי של קבוצת סוזוקי-יושימורה במרוצי האנדורנס משנת 1985. זה אותו אופנוע ששימש בזמנו, כקו המנחה לבניית ה-R750 האייקוני. לטעמי האישי, התוצאה הסופית פשוט מעולה. אבל האופנוע שבתמונות הופך להיות מדהים עוד יותר כשמגלים שהוא נבנה בתקציב העלוב למדי של 2,500 יורו בלבד, וזה כולל את מחיר הקנייה של הסוזוקי GSXR 750 שנת 1994 ששוכן מתחת למעטפת.

אופנוע הבסיס כאמור, משנת 1994, הינו מהגרסה ששווקה בגרמניה (GR7BB) ועל כן נהנה מקרבורטורים בקוטר גדול יותר (38 מ"מ) וללא מגבלות על זיהום האוויר כמו אחיו ששווקו בשוק האמריקאי. האופנוע נרכש, תמורת 700 יורו בלבד ע"י פאטריק סאוטר שבנה אותו בעבור דודו, שביקש אופנוע בתקציב מוגבל תוך כדי שהוא עורג לכיוון העיצוב של אופנועי אמצע שנות ה-80.

דווקא המראה החיצוני התברר כחלק 'הקל' בעניין מאחר וישנו ספק אמריקאי בשם Airtech Streamlining שמייצר רפליקות של מעטפת האופנוע, אם כי – הוא לא ייעד אותה במקור לג'יקסרים מאמצע שנות ה-90 – וזה כבר הצריך התאמה מסויימת.

בקדמת הפיירינג החדש נקדח חור קטן כדי להכיל את הפנס הקדמי הפצפון וכך גם בזנב האופנוע, שם נקדחה הפלסטיקה כדי להכיל מנורות לד כאור בלם ומאותתים. על הספוג הדקיק שמגיע מוצמד למעטפת ומוגדר כ'מושב הרוכב', הוסיף פאטריק מעט ספוג נוסף – כנראה כדי לא להסתכסך עם הדוד האהוב…

עוד נזרקו לתוך החבילה מבלי לחרוג מהתקציב: פילטר פתוח לקרבורטורים המוגדלים ובשביל המראה הרייסרי, דוד פליטה 4-2-1 של יושימורה (אלא מה?) ולבסוף, נצבעו חישוקי האופנוע בצבע המוזהב של אופנוע המפעל והפלסטיקה עצמה נצבעה גם היא בצבעי הרשמיים של הקבוצה.

התוצאה כאמור – מרהיבה, והופכת ליותר מזה, כשמעכלים את המחיר הנמוך ששולם בעבור כל הפרוייקט כולו.

ובאותו עניין:

האתר של AirTech – המון רעיונות מעניינים אם התמונות האלו עשו לכם חשק

המלך ג'יקסר – דו"גיגים מברכים את הג'יקסר לרגל יומולדת 30

 

2

תגובה אחת לדג לשבת: רפליקת יושימורה ב-2500 יורו

  1. מדהים

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם