דג לשבת: ספר ויקרא

מודה ואתוודה: בוקסרים משנות ה-70 מדברים אלי יותר מכל אופנוע אחר. אולי זה בגלל ה-R75/7 צעצוע שקיבלתי במתנה ליום-הולדת 9, וישב במקום של כבוד על שולחן הכתיבה, בין קלמר הג'ינס, לוח הכפל והכרך של 'קאסוטו' עם הפירוש לספר 'ויקרא'. מאז כל פעם שאני רואה את הסמל הכחול-לבן כשהוא על דופן של מיכל דלק (גדול ומגושם מדי), שממוקם מעל צמד צילינדרים 'בוקסר' (בולטים מדי) – אני מסובב את הראש, קצת מרייר וגם קצת נאנח.

האתר של NCT האוסטרי, סדנה שממוקדת במיוחד בשיפור ושיפצור בימרים כאלו, כולל כמה עשרות דוגמאות אפשריות למה אפשר לעשות עם בוקסר שכזה. הדוגמא האחרונה ברשימה היא ה-Black Stallion. אחרי מספיק ניסיון שצברו, הדוגמה הזו יצאה להם מוצלחת במיוחד. כמו רוב יישומי הבוקסר של החברים הנכבדים שם, גם זה מבוסס על R100, וכאן גם המנוע עבר מבצע ריענון מקיף מאד: פירוק והחלפה בחלקים קלים יותר, סילוקה והחלפתה של תיבת האוויר בפתרון דיאטטי יותר (גם ויזואלית), מערכת פליטה מיצור עצמי ומפלט זאטוט שמתחבא מתחת למושב. לא מקנא ברוכב שצריך להתנהל ביום חם בפקק על דבר כזה, אבל היי – בשביל פקקים יש ג'וימקס.

כל מערכת החשמל נבנתה מאפס על בסיס רכיבים תחליפיים, כשמצבר ליתיום-איון קטן מתחבא מתחת למנוע ומאפשר "לאוורר" את כל הטריטוריה שמתחת למושב ואת אחוריו של הבחור. הקפיצים הצהובים מוכרים לכם? אוהלינס, כמובן, כשמקדימה יש מזלג הפוך עם שוואה שמגיע מדוקאטי 900 סופר-ספורט ישן.

כדי להשלים את המפרט הטכני נציין גם מערכת בלימה קומפלט מברמבו מקדימה, כשמאחור נותר התוף; כל שדרוג אחר יצרום מדי בעין. כדי להשלים את החבילה קבלו גם קליפ-אונים ומושב שנראה לא מפנק יותר מזה של אופניים משנות המהפכה התעשייתית, פנס חזית לד ומתגים שמתחבאים גם הם מהעולם כדי לא להפריע לעיצוב המדהים.

הסייח הצעיר נצבע כולו בשחור, ונשלח לעשות 'בוק' סתיו ביער. לא יכולתי להישאר אדיש, לוח הכפל וספר ויקרא ימתינו בינתיים. שבת שלום.

2 תגובות לדג לשבת: ספר ויקרא

  1. אופנוע מדהים

    תיקון של טרחן – ליום ההולדת שלך כנראה שקיבלת R75/7 …. (פשוט כי אין כזה דבר R70/7)

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם