דג לשבת: "אוניריקה 2853"

הברוטאלה 800 של אם.וי אגוסטה, עם מנוע הטריפל המיוחד כל כך, הוא אחד האופנוע המעוצבים ביותר שיש. הכוונה 'במעוצב' היא לכך שכל סנטימטר מרובע שבו, נראה כאילו עבר תחת שרביטו של מעצב תעשייתי חדור מטרה ורב השראה. אבל מסתבר, שגם את המעוצב ביותר, יש מי שלוקח כאתגר ומנסה לפרק ולהרכיב מחדש באופן שונה מהמקור. הפעם בפינתנו, הוא לוקה פוזאטו (Luca Pozzato) מסדנת Officine GPdesign שלקח עבודה מאתגרת במיוחד מחברת השמנים הצרפתית Motul ליצור אופנוע לקידום ענייניה בתערוכת Verona  שהתקיימה בתחילת 2016.

האופנוע נקרא 2853 Onirika (המעצב טוען שפירוש המילה הוא "חלומות", אבל אין שום מילון שתומך בכך) והמספר 2853 מציין מבט בן 1,000 שנים קדימה לעבר העתיד מאז ייסוד Motul שכמסתבר הוקמה ב-1853. כיאה לאופנוע שאמור להדגים כיצד ייראו האופנועים בעתיד לדעתו של לוקה, הוא לא נגע במנוע ובשלדה הראשית, והתרכז במאפיינים העיצוביים שניסו לדמות לאופנוע מראה תעשייתי, גס ובעיקר ברוטאלי, אבל גם חללי ומתקדם.

שימו לב לצינורות הקלאץ' והבלם בעלי הקוטר העצום שנועדו להיות חלק משמעותי מהמראה החייזרי של האופנוע. אל תפספסו את זוג הפנסים המלבניים מלפנים והמשקף הקטן האטום מעליהם. על מיכל הדלק, לצד פקק המיכל הבולט העשוי ברונזה, הודבקה דוגמה של ברגים וגלגלי שיניים רבים. והמושב? נראה מאוד לא נוח, אבל בטוח מספק יופי של אחיזה עם ראשי הברגים הבולטים ממנו.

אין ספק שהשם ברוטאלה זכה כאן לפרשנות חדשה, אך קשה להחליט אם הוא מתעלה על המקור.

האופנוע זכה לתשומת לב רבה בתערוכה, והביא את העניין היחצ"ני בו חפצה 'מוטול' מזמינת העבודה, לגבהים הדרושים. כעת האופנוע נמצא בסבב תצוגה אצל סוכני מוטול ברחבי אירופה למטרות הדגמה, ובסוף הסבב, יוצע האופנוע במכירה פומבית לכל המרבה במחיר על ידי קרן שהקימה מוטול לגיוס כספים לילדים נזקקים ברחבי העולם. היש קונים לכלי בקרב קוראינו?

תגובה אחת לדג לשבת: "אוניריקה 2853"

  1. מגניב !
    באמת נראה לא נוח בטירוף, אבל למי אכפת.

    ובנימה יותר רצינית – 30 אלף אני עכשיו עם מזומן !

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם