אפריליה מכניסה לניוטרל

הדאחקה הידועה הנאמרת כשמוסרים למישהו אופנוע לרכיבת ניסיון – "ראשון למטה וכל השאר למעלה" – כבר הפכה לקלישאה חבוטה ומתפוררת מרוב שימוש, אבל בעתיד הלא רחוק היא בכלל עלולה לאבד את תקפותה ולהפוך שגויה, זאת אם יאמץ השוק הדו-גלגלי העולמי את הפיתוח החדש של חברת אפריליה.

מה שעשתה אפריליה זה לארגן את הגיר מחדש: הניוטרל ראשון והכי למטה ומעליו כל שאר ההילוכים.

למה זה טוב? – באפריליה מסבירים שזהו לקח שהושג על מסלול המרוצים והוא מפחית תקלות ומונע מהניוטרל "לקפוץ" ולהופיע במעבר בין ההילוך הראשון לשני כפי שקורה פעמים אינספור בתזמון העברת הילוכים לא מוצלח, ובמיוחד, כידוע לנו, בתיבות הילוכים של אופנועים איטלקיים. בעצם, אם חושבים על כך, מתעוררת תמיהה איך עד כה לא חשבו על זה, והאם זה כל כך מסובך להתקין את שילוב ההילוכים בגיר של האופנועים בצורה חכמה יותר.

חברת אפריליה היא לא היחידה אבל בהחלט אחת הבולטות בתחום ניוד הישגים טכנולוגיים שהוכחו במסלולי המרוצים אל הכביש בסגמנט אופנועי הספורט. אופנוע הדגל שלהם, RSV4, נחשב לאחד מאופנועי הסופר-ספורט הטהורים והמובחרים שבנמצא וטכנולוגיית המרוצים זולגת אליו קבוע ובשפע, מעטירה עליו מכל טוב הארץ.

דוגמאות? – בבקשה: מצערת חשמלית ride-by-wire, מערכת הבקרה והכיול הדינמית APRC, בקרת ווילי ויש עוד. האופנוע עצמו יצא לאור ב-2009 ומלידתו נועד ליישם את פיתוחי מחלקת המרוצים "אפריליה רייסינג", ואת הנסיון שנצבר במרוצי ה-SBK, והיום מזה כמה שנים, גם במוטו ג'יפי. השלדה שלו ומנוע ה- V4 בזווית 65 מעלות, שניהם נשענים על המחקר של מחלקת "אפריליה רייסינג".

והנה, לכבוד ולציון יום הולדתו העשירי, מוציאה אפריליה דגם מיוחד RSV4-X 1100 סמ"ק, דגם מיוחד שכולו מוכוון ספורט טהור ומסלול, ושעתיד להיות פריט לאספנים מרגע לידתו כיוון שלא ייבנו ממנו יותר מ-10 חתיכות.

מה יהיה בו? – ובכן, ככה: משקל האופנוע יעמוד על 165 ק"ג בלבד ועל מנת להשיג משקל כזה עשו באפריליה מאמץ וליקטו פריטי קצה קלי משקל כמו פיירינג קרבון, מיכל דלק קל יותר, לוח שעונים הישר מדגם ה-SBK שמתקשר עם הפקדים האלקטרונים, מספר רב של חלקי אלומיניום קלילים כמו ידית המצמד, מגן ידית בלם קדמית, מגן עוקת מנוע, רגליות מתכווננות, משולש היגוי עליון, ג'נטים מגנזיום תוצרת מרקסיני, וצמיגי סליקס של פירלי.

מערכת הפליטה תהיה של אקרפוביץ' ומורכבת מטיטניום לצינורות ופיית קרבון לדוד, מסנן האויר מגיע מאופנועי המוטו ג'יפי והוא מדגם "ספרינטפילטר" בלתי חדיר למים ובעל נישום מעולה, בלמי ברמבו עם קליפרים מסוג GP4-MS ודיסקים מפלדה בטכלוגיית T-DRIVE.

אבל הפנינה האמיתית שם יהיה המנוע, שיורכב ידנית ויעבור כיוונון של מומחי המרוצים של הסדנה עם דגש על ביצועים ויכלול גם גלי זיזים חדשים למערכת היניקה, משופרים ע"י עיצוב אגרסיבי יותר של הפיקות לפי ניסיון נרכש ממרוצי ה-SBK. הצביעה תהיה – איך לא, צביעת קבוצת המרוצים של אפריליה במרוצי המוטו ג'יפי.

וכמובן הגיר – שם תמצאו את החידוש בו הניוטרל מופיע במקום חדש וכל סידור ההילוכים מתייצב אחריו ברצף.

האופנוע יהיה ניתן לרכישה במחצית השניה של אפריל בעלות של 40 אלף יורו. בא לכם? – תעקבו כאן באתר ותקוו שתהיו שם בזמן "לתפוס" אותו כשישוחרר לציבור. בהצלחה.

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם