עבור ניקולה דוטו דקאר 2019 הסתיים (V)

מקור: ג'אלופניק / תמונת הכותרת: בלוגו / האתר של דוטו

ניקולה דוטו פרש מן הדקאר של 2019 לאחר 5 ימים. דוטו נזקק לתיקון באופנוע ושאל מרשל אם יוכל לרכב ישירות למחנה, וקיבל אישור. בהגיעו הודיע לו אחד השופטים כי הוא נפסל מכיוון שלא עבר את כל הנקודות הנדרשות לאורך המסלול. לא עזר שסיפר שקיבל אישור ממרשל. השופט התעקש שזו החלטתו וזה סופי. האופנוע לא קיבל את הטיפול הנדרש, הועמס על המשאית שנסעה לארקיפה, דוטו נשאר במחנה עם לב שבור על כל ההשקעה והאימונים שירדו לטמיון, רק כדי לקום בבוקר למחרת ולקבל הודעה מהמזכירות כי הוא עדיין במרוץ ויכול להמשיך. "לא – הוא הסביר להם – אני כבר לא יכול להמשיך כי אין אופנוע…"

ניקולה דוטו הוא רוכב אופנוע משותק מהמתניים ומטה.

 

דוטו הוא רוכב ראלים איטלקי שהחל להתבלט ככוכב מוכשר בשנת 2000 במרוצי הבאחה בספרד בהיותו כבן 30. הקריירה שלו קיבלה דחיפה ונסיקה עם הזכיות באליפות הבאחה הארופאית בשנים 2008-2009 אבל בדצמבר 2010 אירעה תאונה שקטעה את החלומות. הוא זינק לסבב הבאחה האיטלקי מהמקום הראשון בהרגשה מצויינת היות והכיר את השטח היטב. הוא כנראה לא הכיר אבן אחת שבה פגע עם הגלגל הקדמי במהירות של 160 קמ"ש והתרסק. עמוד השדרה נשבר, ושיווי המשקל שלו נפגע קשות, כל כך קשות שהוא התקשה בלבישת חולצה לבדו. ניקולה דוטו הפך למשותק. סוף קריירה בתור ספורטאי על 2 גלגלים.

תשעה חודשים עוברים ובנובמבר 2011 ניקולה מכניס את קהילת המרוצים האיטלקית להלם בהכריזו כי הוא חוזר להתחרות, ונרשם לתחרות הבאחה 1000. הוא עשה זאת לא על 2 גלגלים אלא עם באגי מכיוון שהאיזון עדיין לא חזר אליו בשלמותו. עקב בעיה מיכנית הוא לא סיים את המרוץ אבל לקח אחד חשוב הוא בכל זאת רכש מהנסיון הזה: 4 גלגלים זה לא בשבילו. דוטו החליט שהוא חוזר לאופנועים!

הוא מיתקן לעצמו מעין כלוב מצינורות שחובק אותו בעת הרכיבה ומונע ממנו להשמט מהאופנוע. כמובן שבזינוקים ובסיומים וגם בקטעי ביניים קשים הוא משתמש בעזרת צוות אחרת יפול כמו אבן. עם האופנוע הזה השתתף ב-2013 ביריד לאביזרי נכות בדיסלדורף, והנה לא רחוק מדוכנו ראה את הדוכן של "ויקאייר", חברה שמייצרת כריות אויר לנכים למניעת פצעי לחץ. היתרון במוצר שלהם שכבש את ליבו לעומת מוצרים דומים היה בעובדת היות כרית הישיבה מורכבת מהרבה תאי אויר מה שמונע את השבתתה במקרה של דקירה או קריעה נקודתית. כידוע רוכבי שטח עומדים חלק גדול מהמרוץ ומקלים בכך על ספיגת הזעזועים שלא יתנקזו כולם לגב. אצל ניקולה העושה את כל המרוץ בישיבה, נושא שיכוך הזעזועים הוא קריטי ביותר ומושב סופג זעזועים מעולה הוא צורך וכורח מן המעלה הראשונה.

דוטו יצר קשר עם ויקאייר, עניין אותם והם נרתמו. הם יצרו עבורו מושב אורטופדי מיוחד לאופנוע, והפכו לספונסרים שלו. במשך כל שנות 2014-2016 הוא ניסה את המוצר והלך והגדיל מרחקים בהתחרו בראלים גדולים כגון הבאחה המקסיקנית, "וגאס לרינו", נבדה ועוד ראלים בינלאומיים, ראה והוכיח לעצמו שהוא מסתדר היטב באוכף המיחד שלו לימים ארוכים מבלי שיצוצו אצלו פצעי לחץ, והחל להתכוונן ולבנות את החלום האולטימטיבי: הדקאר!

וב-2019 זה קורה. דוטו בן ה-48 מגיע לפרו עם ק.ט.מ EXC-F450 ממותקן ומצויד לעילא. חוץ ממכשירי הניווט הותקן לו מושב מקרבון עם תמיכה לגב, ריתום 3 נקודות להחזיק את רגליו מקובעות בתוך כלוב הבטחון, מעצור אחורי עלה אל הכידון, ולידו כפתור המפעיל מצמד חשמלי בעזרתו ניקולה מעלה ומוריד הילוכים.

והוא לא רוכב לבדו: איתו רוכבים עוד שלושה מלווים קבועים – "גוסט ריידר'ס": האחד רוכב לפנים לבדוק את הדרך, להתריע ממיכשולים, להנחות את דוטו לנתיב היותר מוצלח, להיות לצידו במעברים קשים, ולעזור לו במקרה של נפילה. השניים האחרים רוכבים מצדדיו או מאחוריו ותפקידם לשאת דלק, לתת כתף במקרה של נפילה, ולדאוג לכך שיחזור ויישב נוח במושבו המיוחד. הם התאמנו על כך חודשים ארוכים בעבודת צוות.

דרכו בדקאר הזה לא היתה סוגה בשושנים. ביום השני נפל בדיונות והמשיך לרכב עם כאב צלעות חזק, ביום השלישי נפל על קו הזינוק עוד בכלל לפני שהתחיל לנוע כי מישהו עזב אותו רגע מוקדם מידי… ביום השלישי הדברים הלכו בסדר אבל ביום רביעי נגלתה תקלה באחד מאופנועי הצוות והיא שהובילה כנראה, להשתלשלות עיניינים שגויה ולהדחתו מהמרוץ. כל כך חבל.

לאן עוד יכול הגוף האנושי להגיע עם נחישות כזו? – כנראה שהגבולות עוד לא סומנו.

ניקולה דוטו מתאמן לדקאר 2019:

 

 

תגובה אחת לעבור ניקולה דוטו דקאר 2019 הסתיים (V)

  1. אמביוולנטי בעניין.
    מחד נכה. בדקאר. זה נשמע כמו התחלה של בדיחה טובה.
    או עוד המצאה מופרעת של כת הPC וזה כבר ממש לא מצחיק. מה רע בפאראלימים?
    מאידך נכה. בדקאר. זה לא שאסור לו להוריד רגל – הוא פשוט לא יכול.

    כך שאולי הגיבורים האמיתיים בסיפור הזה הם השרפים (או השרפות*) ?

    * שֶׁרְפָּה –
    https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A9%D7%A8%D7%A4%D7%94_(%D7%A2%D7%9D)

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם