קונספט מגניב: אורבן קרוזר

תמונות: אסף רחמים

כשראיתי את האופנוע הזה – נגנבתי. כתבתי ופירסמתי לראשונה בפולגז בפינה ממתק ישראלי ואחר כך גם הוא נגנב. אבל אני גנוב על הקונספט אז אני ממחזר. אם כן ובקיצור ולזכרו – כתבה מגניבה.

אני יודע שהגלים היותר טובים לגלישה מופיעים במכמורת אבל הביצוע שלפנינו מתלבש טוב יותר על תל אביבים, נתנייתים, אשקלונים, אשדודים ואולי גם על נהריינים. דגים עירוניים שחיים ליד, בצד, עם ובתוך הים. ילדי גלים. נערי חוף חסונים ותמירים, צרובי שמש, טועמי מלח. כאלה שיורדים לים עם הגלשן פעם ביום או שלוש פעמים בשבוע לפחות, או בכל פעם שתוקפת אותם הדודא להכניע נחשול. הנדרש והרצוי הוא כלי רכב מינימליסטי שמגיע עד החוף, לא יודע עומסי תנועה ולא מצריך חיפוש חניה. מושלם.

האופנוע, קאוואסאקי KLX שסכום סמ"קיו 250, היווה בסיס מעולה לרפסודת היבשה. המטרה היתה להגיע לפונקציונאליות עירונית מושלמת במינימליזם של ברזל ובלי פלסטיק בכלל, אופנוע גבוה וזריז שקופץ בקלות ממדרכות לכביש ונוסע לאוקינוס. צבעי הפסטל הרכים ברקע של הציור הזה מושכים מכחול בשיוט עירוני בדרכיה של העיר הלבנה שהולכות אל המים, הסימטאות שמובילות אל הסטודיו, הרחובות שלוקחים אותך ל'חומוס בית לחם' בשכונת פלורנטין. היצירה הוגדרה: 'אורבן-קרוזר'.

יונתן, בעליו לשעבר של האופנוע, מוזיקאי. הכלבה שלו נושאת שם של מושג בודהיסטי – DZIN, וזה גם השם של האופנוע. על הביצוע הופקדה סדנת 'אומנות אחזקת האופנוע' של עופר גולדנברג שמתמחה בעיקר בקרוזרים והתוצאה היא מוטציה מקסימה ומשובבת, קלה וקופצנית, שילוב מפתיע של אופנוע שטח יפני עם מכלולים מסדנאות הקסטום הכבדות. הכידון – הארלי דייווידסון רחב מאד, הגלגלים – ספורטסטר, השלדה – קוצרה באכזריות, הסבל – נחצב בלהבה מתוך פלטת נירוסטה, הכסא של 'רייסקאר', האגזוז – סופרטראפ. מיכל הדלק עוצב כקופסה גבוהה וגמלונית ששמלתה ארוכה ומסתירה את איברי המנוע העליונים כמו גם את צמת החשמל. מלפנים – פנס עגול וגדול 'אולד סקול', ומאחור – מספר רישוי צידי ליד הגלגל. הרדיאטורים כונסו בזווית קצת יותר חדה מהמקור כדי להעניק לו מראה צר יותר. מכסה התדלוק הוא עיצוב מיוחד במתכת. קופסה מעוצבת תחת הכסא בולעת את איבזור החשמל. הצביעה מאופקת – אפור ושחור.

והעיקר: תכנון נכון ויעיל של מתקן לנשיאת גלשן שננעל למקומו בקליק פשוט אחד וכך גם משתחרר.

image064A

 

תגובה אחת לקונספט מגניב: אורבן קרוזר

  1. איזה לוק מגניב!

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם