האיש האחרון בעולם שיוציא רישיון נהיגה כבר נולד

מהו הסיוט הכי גדול של כל אופנוען? – נכון, היום שבו הוא לא יוכל לרכוב יותר על אופנועו. בעידן של הגבלות חמורות נגד זיהום אוויר כגון תקנות יורו4 לאופנועים שהחלו להיאכף ב-2017 ותקנות יורו5 שיכנסו ב-2020 עבור דגמים חדשים, וב-2021 לדגמים קיימים ואשר מצמצמות את פליטת גזי החממה ל-20% מיורו4, אנו כיום עדים לימיו האחרונים של מנוע הבעירה הפנימית. על פי החלטת האיחוד האירופאי, ב-2025 ימכרו רק רכבים היברידיים או חשמליים כאשר היעד הוא שבשנת 2040 ינועו רק רכבים חשמליים על הכבישים. ונעזוב לרגע את הזיהום הסביבתי הרב שיגרם מהסוללות המשומשות שלצערי עדיין אף אחד אינו נותן את הדעת לכך. יחד עם הנטייה לרכבים חשמליים, העולם גם מושך לכיוון של רכבים אוטונומיים על מנת לפתור את בעיית תאונות הדרכים (תוציא את הגורם האנושי וקיבלת עולם חף מטעויות) וכך קיבלנו עולם שבו לאופנוע כפי שאנו מכירים אותו אין מקום כלל.

נוסיף לזה את העובדה שהצעירים של היום נמשכים יותר לחוויות וירטואליות ושאיפה להיות מקובלים ומלוייקקים (מלשון לייק) על ידי כולם, כך שהאופנוע המסמל סוג של התבדלות, יחודיות ותחושת חופש אישי נדחקים הצידה. אישוש למגמה הזו אנו רואים בנתוני המכירות בארה"ב אשר ירדו מכמעט 700,000 אופנועים חדשים שנמכרו לפני המשבר ב-2006 ועד לכ-300,000 אופנועים שנמכרים כיום. מסקר שנערך בארה"ב התקבל שהצעירים כיום מעדיפים לוותר על בעלות על כלי רכב ועל הצורך בהוצאת רישיון נהיגה. יש הטוענים שהאיש האחרון בעולם שיוציא רישיון נהיגה כבר נולד. כן, כן, זה נשמע אפוקליפטי, אבל אם נעצור רגע לחשוב נראה שהרעיון לא כל כך מופרך.

בדיוק את המצב הזה באה לתאר הסדרה שמופקת בימים אלו ואשר יצאה למסע גיוס המונים על מנת להשלימה. הסדרה מספרת על עולם המדינות השונות מקדמות רכבים חשמליים ואוטונומיים ומחוקקות חוקים נגד אופנועים וקסטומיזציה של אופנועים (חלקכם כבר מכירים היום בטסטים). וכך לאט לאט מוצאים האופנועים מחוץ לחוק עד שגם הממשל האמריקאי, זה אשר חרת על דגלו בחוקה לשמור על האינדיבידואל והיחיד, הולך אחרי כולם ומוציא את האופנועים אל מחוץ לחוק. כנגד זה מתקוממת הדמות הראשית בסרט בשם קונרד מנדל, בונה אופנועים, אספן ורוכב מירוצים, אשר ההחלטה החדשה מאיימת על דרך החיים שלו. קונרד אוסף את חבריו ויחדיו יוצאים להיאבק נגד הוצאת האופנועים מחוץ לחוק.

רוב החומר כבר צולם והופק בעזרת צוות מינימלי, אבל החבר'ה זקוקים להמשך מימון על מנת להשלים את כל שלושת הפרקים של המיני סדרה הזו כולל אפקטים מיוחדים ועוד. אני חייב לציין שהטריילר של הסדרה נראה מצויין וזה נושא שאני כבר מהרהר בו זמן מה בעיקר לאחר שעיריית פאריז קיבלה בראשון ביולי 2016 החלטה האוסרת על כניסת אופנועים ישנים לתוך העיר. זו הייתה הסנונית הראשונה, ולצערי גם לא האחרונה, כבר כיום ישנן ערים בסין שהכניסה אליהן עם אופנועים אסורה. זה התחיל עם איסור על שתי פעימות בגלל זיהום אוויר, אבל השוטרים בסין לא עושים כלל הבחנה בין אופנועי שתי פעימות לארבע פעימות או אפילו אופנועים חשמליים והם פשוט מחרימים את כולם.

כן, רוכבים יקרים, העתיד כנראה לא בשבילנו, אבל עד אז תנו הצצה באתר הסדרה הזו ואולי תנו להם איזה דולר או שניים כדי שיוכלו לסיים את הרעיון המעניין שלהם:

https://www.indiegogo.com/projects/the-last-motorcycle-on-earth-cars#/

בתמונת ראש העמוד: אתר איסוף סיני לאופנועים מוחרמים.

11 תגובות להאיש האחרון בעולם שיוציא רישיון נהיגה כבר נולד

  1. מסקנה : לחיות את הרגע והיום מה שיבוא מחר נתמודד איתו .

  2. מדען אמיתי // 30/04/2018 um 8:05 // הגב

    כל עניין הזיהום באמצעות פליטת ״פחמן דו חמצני״ הוא קנוניית רמאות אחת גדולה! למדע ברור כיום באופן חד משמעי שאין השפעה לפחמן דו חמצני על ״אפקט החממה״ הפיקטיבי הגורם ל״שמירה על חום״ כדור הארץ. וההיפך, רמת הפחמן דו חמצני מושפעת מטמפרטורת כדור הארץ ועוקבת בעצמה אחרי שינויים בטמפרטורה בהפרש של כ60 שנים. לכן- הכל פוליטיקה ועניין לעסקנים אינטרסנטים בשימור הרמאות הזאת לסיבות ״מחקר״ ו״מימון פרוייקטים״ בתחום. ר-מ-או-ת !!!

    • אוי אל תתחיל!
      אחרת אני אמשיך ולא אדע איפה הברקסים.

      • קדימה קדימה!
        שב על הגז ושכח מהברקסים, פור גוד סייק!

        • נגיד ..
          זה ? https://youtu.be/L_861us8D9M

          או
          זה?
          https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%A7%D7%9C%D7%99%D7%9D-%D7%92%D7%99%D7%99%D7%98

          הוקי סטיק בתחת של אל גור –
          https://youtu.be/Q3dvbM6Pias

          אינקונוויניאנט סטרפאון

        • משתמש אנונימי (לא מזוהה) // 01/05/2018 um 6:58 // הגב

          זרקת כפפה – אז הפעם בדעה פחות מעורפלת.

          * פעם קראו לזה התחממות גלובלית. ראו שזה לא כל כך עובד אז כעת זה שינוי אקלים. (מעתה ש"א)
          * צריך להפריד בין ש"א לאיכות הסביבה – אף אחד לא שואף לחיות בתוך עשפל, לשתות מי קולחין ולאכול פלסטיק (למרות שיש כאלו שמתים על GMO. פיתרון לרעב עאלק)
          * ונניח ויש קורלציה בין טמפ' לאחוז ה CO2 – מי אמר מה עוקב אחרי מה? אני טוען שריכוז ה CO2 עוקב אחרי עלית טמפרטורה.
          * בשורה התחתונה – הכל זה אמצעי לשלוט בהמונים ע"י פחד!
          וכמובן .. מיסים. הידעת שקיימת מסחרה בין מדינות על מכסת פליטת CO2 ?
          הידעת שמהנדסים גנטית פרות וחזירים להפליץ פחות?

          לסיכום אני ממליץ לקרוא ולדעת על אג'נדה 21.
          הנה חמש דקות https://youtu.be/6l79Qa92DeU

          אבל באופנועים עסקינן – אני בניגוד לשאר החטיארים לא מביט בעיניים מצועפות על מנוע עם ניצולת של 20 עכוז וריח ג'יפה אשר מבזבז את השאר על ייצור חום.
          פשוט אנשים חושבים שכמו שחלב גדל בסופר, כמו שחיריה כעת נקיה וטובה לסביבה (הכל משונע לדודאים) – כך החשמל בא מהשקע. ללא מחיר סביבתי.
          וגם ראינו טוב מאד מה המודל העסקי של רכבים חשמליים (אההם, בטר פלייס, אההם)

          איש חכם (רועי) סיפר לי פעם איך הDR ממשיך להיות מיוצר למרות כל התקנים. כך שיש עוד תקווה.

          אגב, ישראל לא מתייבשת ואף פעם לא התייבשה.

    • דר איש // 07/05/2018 um 12:20 // הגב

      יש הרבה צדק בדברים. 30 שנה אחורה, בהחלט היתה בעיה של זיהום אויר כתוצאה מפליטות רכבים אבל היום מדובר בתעשיה שהמהות שלה היא שחיתות, בירוקרטיה וחסמים פרוטקציונריים.
      בתור בן אדם שמחזיק דוקטורט בפיזיקה ועסק לא מעט שנים במחקר אקדמי, אני חוטף חום שאני קורא את המחקרים והמודלים האקלימיים שעל הבסיס שלהם מונפצות התקנות האלה. דטה פיטינג ואקסטרפולציות אינטרסנטיות שאפשר לקחת לאן שרוצים. מדע אין שם.

  3. שאלה, כתוב שבשת 2021 יהיו הגבלות על רכבים קיימים, אפשר לפרט בבקשה מה הכוונה?
    האם מדובר על מצב שכל הכלים הדו גלגליים יצטרכו להיות בתקן יורו חמש או ארבע לפחות?

    אם כן, אז מה התכנון לגבי אותם כלים קיימים? להוריד מהכביש? כי אז, באמת לא ישארו כלים..

  4. הכוונה היא שדגמים המיוצרים היום וימכרו כחדשים יצטרכו ב-2021 להימכר עם מערכות העומדות בתקן יורו5.

  5. רונן י // 01/05/2018 um 3:06 // הגב

    יש האומרים שעד 2045 יצא תקן יורו אחד לישבנים
    וכל ישבן יחוייב להתקין כולא נודים
    האם זהו סופו של עידן ההפלצה החופשית ???
    עד אז ידידי תנו בגזזז ומכל הכיוונים כאילו אין מחר
    כי אולי באמת אין מחר

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם