ועכשיו – הדודן

אי שם, הרחק בדרום הכדור שלנו, חי לו, מתפתח, צומח וגדל רייסר לתפארת מדינת ניו זילנד. עד כה – והוא התחיל בזה לפני 15 שנה – מונה רשימת הישגיו נצחונות כמעט בכל תחרות של מרוצי אספלט שנערכה בארצו. מכיוון שכך התמלאו ריאותיו אויר פסגות והוא שם השנה פעמיו לאי מאן כדי לבחון את יכולותיו גם בעולם הרחב והמוטרף, ולדעת אל נכון אם הוא שווה משהו גם מחוץ לאי המבודד הזה שם הוא נולד. ממש לפני שהוא עולה עם האופנוע על האניה לאנגליה, הוא עוד הספיק לנצח במרוץ עירוני אחר לגמרי מזה שיחכה לו באי מאן: הוא לקח מקום ראשון בתחרות אופנועי וינטאג' במרוץ רחובות בעיר מת'בן (ניו זילנד) כשהוא רכוב על גבי אינדיאן ישיש שראה אור יום לראשונה ב-1941.

ועכשיו בטח מתחיל לדגדג ולזמזם לכם בראש משהו מוכר, כי הפרמטרים מרוצים-ניו זילנד-וינטאג'-אינדיאן מסדרים מיד מול העיניים את המשוואה הנותנת את התוצאה – ברט מונרו, הניו זילנדי שלפני 50 שנה העמיס אינדיאן תוצרת בית על אניה והפליג לבונוויל בארה"ב לשבור שיאי עולם ברכיבה בקו ישר על אגמי המלח שם, מה שהונצח בסרט "החלום המהיר בעולם". כולם מכירים.

והמשוואה נפתרת נכון כי האיש גיבור סיפורנו הוא לי מונרו, הנכד של אחד הדודנים של ברט האגדי, וכמובן, איך לא, הוא מצהיר שדמותו של קרובו המפורסם מהווה השראה בשבילו ובשביל קריירת המרוצים שלו, כמו שהוא בטוח שהתאווה למהירות היא משהו שעובר בדי.אנ.איי המשפחתי. גם אנשי מפעל אינדיאן בארה"ב לא התכוונו להתייחס לחג היובל של השיא של ברט מונרו כמשהו שגרתי והם טרחו והכינו אופנוע מדגם 'סקאוט', במבצע ספיישל לתחרות שתתקיים באותו מקום ביוטה, ב-13 באוגוסט השנה.

האופנוע נבנה ע"י מהנדסי המפעל כפרוייקט שלאחר שעות העבודה, והושקע מאמץ אדירים לסיים אותו בזמן. הם לקחו סקאוט סטנדרטי והורידו לו את הבולמים האחוריים במטרה להנמיך את צלליתו וגם כי במרוצי סטרים שנערכים בקו ישר על מסלול שטוח לחלוטין לא כל כך צריך שיכוך זעזועים מאחור. המנוע – וי טווין אלא מה – קיבל תוספת של כמעט 200 סמ"ק והוא עכשיו בעל 1295 סיסי. מערכת ניהול מנוע של Motec ECU עזרה ליצוק לשרירי המכונה 165 כ"ס במקום ה-100 שבמקור. משמעותי מאד.

מיכל הדלק קטן מאד – 5.5 ליטר ונועד לכסות רק את המרחק שיעשה האופנוע על המסלול ולא הרבה יותר מזה. הגלגלים הם במידת 17 אינץ' ומאלומיניום. חופת פיירינג מרשימה מכסה את היצירה.

כמה מהר זה מסוגל לנוע? – את המהירות הסופית הם מסרבים לגלות אך מבטיחים שאין להם כוונות לפגוע בזכר הדוד הנערץ ולהתחרות מול שיאיו. יש כבוד והרבה. הרכיבה תהיה יותר לציון ההישג ההיסטורי במלאת לו 50 שנה, רכיבת הוקרה, ואם גם יישבר איזה שיא על הדרך שאפשר יהיה לנפנף בו הם בטח לא יתעצבו אל ליבם…

 

2 תגובות לועכשיו – הדודן

  1. האינדיאני המהיר בעולם עיוני
    World fastest Indian

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם