איך למזער את רעשי השרשרת

מאת: אריה מרזל 

רבות נכתב על הנושא הזה, אבל לא מצאתי השוואה מסודרת (בדרך כלל, כל רוכב רק מהלל את התכשיר שהוא בחר), אז החלטתי לבדוק בעצמי.

אני לא חסיד של השתעבדות לאופנוע. דילגתי על כל הטקס של ניקוי-שטיפה-ייבוש-חימום-שימון-ניגוב וחיפשתי מוצר שייתן לי תוצאה טובה במינימום עבודה. כלומר, שימון בחניה לפני הרכיבה, או כשעומדים בתחנת הדלק (ללא צורך ברכיבה מוקדמת לחימום השרשרת) וללא ניקוי מקדים. פשוט לשמן ולרכב.

תנאי הבדיקה: אני רוכב על אופנוע כביש בינוני, לא ישן, עם גלג"שים ושרשרת סטנדרטיים; אני רוכב בצורה מעורבת: בעיר, מחוץ לעיר, ובטיולי המועדון (כולל כניסות לשבילים קלים).

מטרת הבדיקה: למצוא מבין תכשירי שימון השרשרת הקיימים, את זה שמתאים לי ביותר.

הבהרות:

  1. בדקתי בשימוש שוטף את התכשירים הנפוצים הנמכרים בחנויות ובמוסכים, ובסוף בדקתי גם 2 תכשירים שגיליתי רק לאחרונה – פוליטרון ודריילוב – ושאינם מופצים בחנויות (ולכן גם לא כל-כך מוכרים לרוכבים).
  2. לעוקצים ש"אין שום קשר בין השימון ל'חלקות תנועת השרשרת ושזה רק בראש שלי", אני עונה בחיוך שמלכתחילה כל הכיף ברכיבה הוא רק בראש שלי.
  3. לטוענים ש"התכשירים הללו לא מתחרים בניקוי ושימון ידני (בנפט ובשמן מנוע/גיר)", אני מסביר שזה לא בסקאלה שלי. אני חיפשתי רק "שמן ושכח".
  4. למתלוננים ש"לא בדקתי את התרומה להארכת חיי השרשרת", אני מזכיר שזו לא היתה מטרת הבדיקה, ושאין לרוכב בודד כלים לבצע בדיקה כזו ארוכת-טווח (כ-20,000 ק"מ לשרשרת כפול כ-15-20 תכשירים, על אותו אופנוע באותם תנאי רכיבה).

הממצאים הם סובייקטיביים שלי, אבל למדתי דבר אחד חשוב: היה כדאי להתאמץ ולחפש שימון שרשרת המתאים ביותר עבורי, כי לסיכוך השרשרת יש באופנוע שלי משקל משמעותי, ועם התכשיר שבחרתי לעצמי, אני מרגיש שיפור ממשי בחווית הרכיבה.

הממצאים שלי:

מקום שלישי: Valvoline White Synthetic Chainlube

ספריי לשימון השרשרת המכיל סיליקון לבן.

מחיר: 60-70 ש"ח (400 מ"ל).

שימוש (שלי): ריסוס נדיב בתידלוק או בבוקר לפני היציאה לטיול.

תדירות מיטבית: עם כל מילוי דלק (כ-250-300 ק"מ).

התוצאה: סיכוך טוב. אני הרגשתי שהרכיבה חלקה ונעימה יותר משאר התכשירים הנפוצים שבדקתי.

תופעות לוואי: השרשרת "לבנה" (מהסיליקון) ומלוכלכת.

 

 

מקום שני: Polytron Penetrating Lubricant

תרסיס שמן חודר.

מחיר: כ-80 ש"ח (200 מ"ל).

שימוש (שלי): ריסוס נדיב בבוקר לפני יציאה לטיול ארוך.

תדירות מיטבית: לפני כל טיול (כ-500 ק"מ) [אחרים טוענים 250-300].

התוצאה: סיכוך מצויין. אני הרגשתי שהרכיבה חלקה ונעימה יותר מהתכשיר שבמקום השלישי.

תופעות לוואי: השרשרת נקייה (החומר דוחה ליכלוך, ועם הרכיבה השרשרת "התנקתה").

 

מקום ראשון: HHS Drylube

וקס סינטטי יבש המכיל טפלון.

מחיר: כ-90 ש"ח (400 מ"ל).

שימוש (שלי): ריסוס בבוקר לפני יציאה לטיול ארוך.

תדירות מיטבית: לפני כל טיול (כ-500 ק"מ).

התוצאה: סיכוך מעולה. כמעט שכחתי שיש באופנוע שרשרת. אני הרגשתי שהרכיבה חלקה ונעימה יותר מכל התכשירים שבדקתי עד כה.

תופעות לוואי: השרשרת נראית נקייה (לא נדבק ליכלוך).

 

 

דיון במסקנות המאמר בדף הפייסבוק של מועדון האופנועים הישראלי

9 תגובות לאיך למזער את רעשי השרשרת

  1. אם כבר הכל בראש, למה לא לדון דווקא בטיפוח האופנוע? כל רוכב מרגיש שהאופנוע נוסע טוב יותר כשהוא נקי ומצוחצח.

  2. שלי הכי טוב

  3. משמשון // 17/06/2017 um 4:26 // הגב

    חחח זה מצחיק זה תמיד המוצר היחיד שכולם רבים של מי הכי טוב😂😂😂

    אני כבר כמה שנים משתמש במוצרים הקונבנציונליים והם נורה מלכלכים את האופנוע, אני הולך לנסות את ה wurth אגב בשיתוף של דופונט יצרן מהגדולים בעולם של כימיקלים , מקווה שנתנקה בעזרתו.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה) // 17/06/2017 um 16:42 // הגב

    את התכשירים שלא מוכרים בחנויות, איפה אתה משיג?

  5. המוצר של וואלווליין מצוין, מנסיון של שני מיכלים עד היום. אהבתי גם מוצר דומה של Tirox, אבל איני מוצא אותו כאן. שניהם בגישת "drylube" שימון יבש על בסיס ווקס. משמן כל 500 ק"מ, או פעם בשבוע או כששומע רעש… מה שקורה קודם…
    ערן
    ימאהה mto9

  6. ערן עם ה mt 09 בשבילך תתקין אגזוז ליאו וינס ולא תשמע יותר את השרשרת לעולם

  7. אני בחרתי ללכת לשטיפת בייקספא
    בתא ועושה שם עשיתי מנוי,מפשט את העינינים וקניתי גם מוצרים של פוטוליין אחלה מחיר אחלה תוצאה

  8. נקודה חשובה: רצוי לשמן אחרי הרכיבה, ולא לפני, כשהשרשרת חמה

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם