ההימלאיין של ימת המלח הגדולה

בעוד אנו מצפים בסקרנות להגעתו של ה"הימלאיין" – דגם האדוונצ'ר של רויאל אנפילד שיצא לשוק לפני שנתיים (בעיצוב פייר טרבלאנש), לקחה סדנה הודית את האופנוע והפיקה גרסה משונה של פלאט בייק לרכיבת מסלולי מלח.

כבר התוודענו לסדנה הזו מניו דלהי, INLINE3, ועל היצירות הנחמדות של אסים סינג' פאוור כבר סיפרנו פעם ובאמת יש לו חשיבה מקורית ומעניינת, אז גם הפעם הוא הפתיע כשלקח מנוע די עצלן המספק כ-25 כ"ס ונעץ אותו בשילדה שיותר מכל מזכירה את האינדיאן של ברט מונרו, הניו זילנדי שכבש את שיא העולם ואת לבבות הצופים בסרט "החלום המהיר בעולם". על הדרך הוא סידר לעצמו עוד שיא אישי עולמי אחד כשהיה הראשון לקסטם את ההימלאיין החדש. העבודה הוזמנה ע"י סוכנות האופנועים הגדולה ביותר בניו דלהי "אופנועי דרום דלהי" והיצירה מקשטת את אולם התצוגה שלה.

אסים התלבט לאיזה כיוון לקחת את ההזמנה לעשות משהו אחר עם ההימלאיין עד שגמלה ההחלטה לייצר ממנו מכונת מרוצים לשבירת שיאי מהירות במסלולי קו ישר. תוך כדי תהליך הבניה כבר היה ברור לו ולאנשי רויאל אנפילד שהמכונה הזו אכן תתחרה על אמת בימת המלח סאמבאר, כמה מאות קילומטרים דרומית מערבית לניו דלהי.

מכאן התחילו לחתוך: ההימלאיין במקור

לפיכך, כבר מן ההתחלה, היה ברור כי האופנוע צריך להעיף מעליו כמה שיותר משקל ותת השלדה מאחור עם המונושוק נפרדו מהחבורה והושלכו הצידה. במקומם נבנה מזלג אחורי הנושא עליו שני גופי מתכת דמויי בולמים אחוריים קצרים. משולשי כידון חדשים מנירוסטה איפשרו הנמכה של הפרונט ב-30 ס"מ שלמים. הקליפונים מוקמו בהתאם וידי הרוכב פוגשות אותם מתחת לגובה מיכל הדלק. כל היחידה העליונה של פיירינג-מיכל דלק-מושב-זנב הוחלפה בסגסוגת אלומיניום עבודת יד. המושב עצמו הוא שקע בלבד ואינו מרופד כלל. גם מערכת הפליטה המקורית הוסרה והוחלפה באחת קלה יותר מאלומיניום המסתיימת במפלט רחב ושטוח עם פיית חצוצרה מעוצבת להפליא שהתמקמה בין המנוע לגלגל האחורי. בסיום התהליך התברר כי המשקל של היצירה עבר דיאטה של 20 קילו והוא עכשיו פחות מ-160 ק"ג.

אמנם התוצאה הסופית הוצבה לתצוגה בסוכנות אופנועי אנפילד בניו דלהי אבל כולם מחכים כבר לראות מה האופנוע הזה יעשה כשיגלגלו אותו לימת המלח בסאמבאר.

תגובה אחת לההימלאיין של ימת המלח הגדולה

  1. כמה כוח סוס אמרת? וזה אמור להתחרות בים המלח? (לא. לא של האח עופר, לנו יש את ארגז החול של ערד)
    תאמין לי ההודים האלה … לא קשורים לכלום!
    נסה לקבל מהם שירות (או לצפות בסירטון ההשקה של ההימליאן) ותראה איך נופלת לך הפוטפג https://www.motorbeam.com/wp-content/uploads/Royal-Enfield-Himalayan-Broken-Foot-Peg.jpg

    בקיצור הנח לאסים סינג' פאוור
    אם כבר להיות סלאמדוג מיליונר כבר עדיף סונדאר פיצ'אי

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם