דג לשבת: קוט

אני מאמין שלכל רוכב יש את אותם רגעים מיוחדים שנחרטים היטב בזיכרון, עד שגם אחרי שנים רבות הם צפים ומעלים חיוך. עבור דאסטין קוט מ-Kott Motorcycles מלוס אנג'לס, הזיכרון קשור בימאהה XS650 מודל 72, עליו רכב לפני שנים רבות מקליפורניה לסטארגיס, דרום דקוטה. באחד הימים, כאשר רכב מהר מאד בגשם שוטף, עצר בתחנת דלק וכמה מקומיים פנו אליו ואמרו לו שהוא עקף כל-כך מהר עד שבוודאי היה נראה לו שהם עומדים במקום. לא רגע דרמטי, לא קומי וגם לא טרגי, סתם מאותם רגעים שזוכרים.

ולכן, ברגע שלסדנה של קוט התגלגל XS שכזה, היה ברור לו שהוא לוקח את הפרויקט – והלך איתו כמה צעדים קדימה. ה-650 המקורי נבנה על-ידי ימאהה כשבראשם של המהנדס בבואה של טריומף, ולכן החליט לעשות אותו יותר טריומף מטריומף, או בקיצור – נורטון, וברוח הקפה' רייסר, כמובן.

מיכל הדלק הוחלף בכזה של אח גדול יותר של ימאהה, ה-XS750. כל תנוחת הרכיבה חודדה והפכה לקרבית יותר, ויחידת הזנב, הרגליות והמושב הם מיצור עצמאי. "רציתי ליצור 'כיס' שימנע מהרוכב להחליק מהמושב תחת מומנט המנוע" – אומר קוט.

מערכת הפליטה הוחלפה ונשמעת מצוין (ראו סרטון). לטובת התנהגות כביש יש חישוקי אלומיניום חדשים, בולמים תחליפיים וכך גם הקפיצים. עוד דיסק וקליפר התווספו מקדימה כדי לבלום חזק יותר, אבל מאחור נותר התוף המקורי, כי זה באמת לא יראה זה עם גם דיסק מודרני מאחור…

לבסוף, אחרי עוד שורה לא מבוטלת של שינויים, קיבל ה-XS גם סכמת צביעה של נורטון. קוט גם מוסיף באתר כאמור גם סרטון קצרצר, והאופנוע נראה ונשמע בו פשוט יופי. אפשר להתווכח אם לא עדיף רקע של גבעות מוריקות של יורקשייר על פני כבישי קליפורניה, אבל זה כבר יהיה קטנוני… שבת שלום.

kott_19__0008

תגובה אחת לדג לשבת: קוט

  1. יאא, סידרתם את הקטע של התמונות (היו נפתחות יותר קטנות מבגוף הכתבה), איזה כיף!
    יפיפה.

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם