5 עצות בנוגע ללחצי ניפוח בצמיגים

עובדה מס. 1 – אוויר בורח מצמיגים. אין לסמוך על כך שאתמול או שלשום וידאנו שיש בצמיג לחץ אוויר מתאים. זה היה נכון לאתמול, היום לחץ האוויר יכול להיות שונה.

עובדה מס. 2 – לחץ האוויר בצמיג קר שונה מזה שבצמיג חם. המלצת היצרן תמיד מתייחסת לצמיג קר.

עובדה מס. 3 – היצרן ממליץ על לחץ אויר רצוי. אין זה אומר שלחץ אוויר מומלץ זה מתאים לכל תנאי הרכיבה שלך. האופנוע פונה, בולם ומתנהג אחרת בלחצי אוויר שונים. האם למדת להתאים את לחץ האוויר האופטימלי לאופן רכיבתך?

 

  1. כל כמה זמן כדאי לבדוק

ליצרנים שונים יש דעות שונות על תיזמוני המדידה. חלק אומרים כל יום וחלק מסתפקים בפעם אחת בשבוע. אבל, האם אתה רוכב כל יום או פעם אחת בשבוע?

אז המלצת היצרן היא נקודת יציאה בלבד. אם אתה משתמש באופנוע בתנאים קבועים כגון, רכיבה לעבודה בתנאי מזג אויר יציבים ועל כבישים סלולים, כנראה מספיקה לך בדיקה פעם אחת בשבוע. אבל אם יש לך דו"ש למשל, ומידי פעם אתה מתפתה לדגום שבילי כורכר ואדמת פרדסים מזדמנת, כדאי לך לעבור לבדיקה של פעם ביום לפני היציאה לדרך. מהמורות, חבטות, חריצים, המראות ונחיתות עלולות לגרום לשינויי לחץ בצמיגים לאחר כל נסיעה.

אם אתה יורד לאילת, למשל, כלומר נסיעה ארוכה ובמיוחד בקיץ, מומלץ לבדוק לחצי אוויר באילת לפני שמסובבים את האופנוע חזרה צפונה. גם אם תחזור באותו יום.

  1. איך בודקים

חכה לפחות שעתיים עד שלוש שעות לאחר כיבוי האופנוע שלך כדי לקבל קריאה נכונה. קריאה מדויקת ונכונה היא רק על צמיג שהתקרר לגמרי מהנסיעה האחרונה. קח בחשבון שצמיג שעדיין חמים עלול להראות סטיה של 10% מהקריאה הרצויה. זו אחת הסיבות שלא כדאי להתרגל למלא אוויר בתחנות דלק כי תמיד תגיע לשם בנסיעה ולפיכך הצמיג לעולם לא יהיה מספיק קר.

  1. קריאה נכונה

מדי לחץ האוויר בתחנות הדלק מזייפים לפעמים. אל תסתמך על הקריאה המופיעה על הצג. כבר נדגמו מכשירים בתחנות הדלק שזייפו בשיעורי סטיה של 30 PSI.

כדי להבטיח קריאת לחץ מדויקת מומלץ לרכוש מד לחץ אישי ולשאת אותו קבוע איתך. ישנם מכשירי מדידה אישיים רבים וחלקם מזייפים ולא אמינים. כיום ניתן להשיג מד לחץ דיגיטלי שהקריאה שלו הוכחה כמדוייקת. רצוי גם להחזיק משאבה אישית. היא קטנה וקלה ויכולה במקרים מסויימים להושיע אותך.

טוב ומדוייק:

לא מדוייק:

  1. התאמת לחצים אישית

מומלץ לצאת לדרך אותה אתה מכיר היטב ובמיוחד לקחת פניות או פניה אחת שנדמה לך שאתה מכיר אותה היטב. בדוק ביום מסויים איך אתה מרגיש על הכביש הספציפי הזה ובפניה הספציפית ההיא עם לחץ אוויר נמוך מהמומלץ וביום אחר כשבצמיגים לחץ אוויר גבוה מהמומלץ. בדיקות כאלו יחברו אותך טוב יותר לאופנוע ויחזקו את הרגשת האמון שלך בביצועיו / ביצועיך.

ככלל, לחץ אוויר נמוך מהרצוי ישדר הרגשת היגוי כבד ומסורבל ואופנוע קשה יותר לשליטה. לחץ אוויר גבוה מהרצוי ישדר חוסר יציבות ואפילו התחלה של החלקה לא מבוקרת בהטיות גבוהות. אחרי שתלמד את לחצי האוויר הנכונים לך ולאופנוע שלך ע"י שינון פניות מוכרות, תוכל להכניס את עצמך לפניות במהירויות משתנות ולדעת שתצא מהם בשלום וביטחונך במכונה שתחתיך יגבר.

  1. ירידה מהכביש

ככלל, אם אתה יורד לשבילי עפר עם אופנוע הנועל צמיגי כביש, לחץ האוויר צריך להיות נמוך יותר על מנת להעניק לך היגוי יציב יותר בפניות על מצע דרך שאין בו אחיזה מספקת. אין כאן הוראה חד משמעית כמה לחץ צריך כי התנאים משתנים.

לכן, אם לפניך קטע רכיבה ארוך בדרך שאינה סלולה, מומלץ להתחיל עם לחץ אוויר של 30 PSI. אם יש עליך משאבה אישית כמומלץ, תוכל לשנות את הלחצים בהתאם לתנאי האחיזה ולפי הרגשת ביטחונך.

המלצות:

  • קיט של בלונים בלחץ גבוה יוכל לחלץ אותך עד לפנצ'ריה הקרובה או עד הבית במקרה של פנצ'ר עם בריחת אויר איטית. ניתן להשגה בחנויות האופניים.
  • קיט "תולעים" לתיקון פרוביזורי ולחילוץ בלבד.

קיט בלוני ניפוח בלחץ גבוה

נשען על מאמר ב- motorrider

4 תגובות ל5 עצות בנוגע ללחצי ניפוח בצמיגים

  1. נכון אבל מסורבל. הצמיגים הם המגע שלך עם הכביש, לחץ אויר נכון ולפי הוראות יצרן האופנוע מקרים קיצוניים משנים לחצים. לפני כל עליה על האופנוע לשלוח מבט לצמיגים, אם חשד יש ללחוץ עם הנעל על החישוק ולראות שאין שקיעה, פעם בשבוע לבדוק אויר עדיף בתחנה,פעם בשבוע לבדוק ולהסיר גופים זרים מהצמיגים, נסיעה קצרה עד התחנה אין שום בעיה לבדוק אויר ורצוי לפני נסיעות ארוכות וכבישים מהירים, כשה צמיגים חמים מידי הפסקה של חצי שעה מספיק, עדיפות למד אויר פרטי. האוויר מתנדף מעצמו. אם מרגיש לא בטוח או חשד לאי יציבות ברכיבה, אם אפשר להעיף מבט לצמיג הקידמי הבט, ואם לא אז האט מהירות ועצור במקום אפשרי להסיר חשד. הגלגל הקידמי מכוון את האופנוע ותקר בקדמי מסוכן מאד וקשה להחלץ, אחורי דוחף את האופנוע גם חשוב אבל פחות. תמיד בדוק את איכות ומצב הצמיגים. צמיגים או לא להיות.

  2. גיא רדר // 11/04/2019 um 10:53 // הגב

    ונחדד, תולעת כמו של טקטורון פוגמת בצמיג טיובליס ופוסלת אותו מתיקון. יש ערכו של פטריות גומי שמאפשרות תיקון ולא פוסלות את הצמיג (תלוי בחור ומיקומו) stop&go Stop & Go 6000 Tubeless Puncture Pilot https://www.amazon.com/…/ref=cm_sw_r_cp_apa_i…

  3. מכונאי אופנועים מנוסה מוכר ומוערך ממליץ להפחית 2-3 PSI מהמקסימום המותר.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה) // 12/04/2019 um 17:13 // הגב

    בגילי כל עוד האבוב אוצר בתוכו גז – אני מרוצה
    על משקל כל עוד יש לה דופק
    יחד עם זאת איסטניסטים ימלאו טיובלסים בטעם חנקן
    להשיג בזיתוניה הקירילית הקרובה לביתך

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם




20 − 12 =