תערוכת בוני אופנועים, הנובר 2017

בתחילת דצמבר צונח כפור על גרמניה. העיר הנובר אפורה תעשייתית וקודרת ולא עושה שום חשק לחפש אטרקציות תירותיות. לפיכך CUSTOMBIKE SHOW היא מפלטם של אלפים, גם בני גרמניה וגם תיירים. 3 ימים הסתובבתי בהאנגר ענק ולא הוצאתי את חוטמי החוצה. ההפסקות היחידות שעשיתי היו כדי להצטרף למקומיים בלעיסת נקניקיה עם תפוחי אדמה מטוגנים שרוטב יוגורט כלשהו נמסך עליהם בנדיבות. עברתי על פני כ-1000 מיצגים ואת רובם חקרתי פנים וחוץ אורך ורוחב. על פני רוב הדוכנים שהציגו ביגוד, הנעלה, קסדות, משקפיים וכובעים חלפתי בלי לזכותם במבט שני. אצה לי הדרך. יש כל כך הרבה מה לראות.

הרבה? – המון! פרץ אדיר של יצירתיות נשפך עליך כאשד מהפסיעה הראשונה מעבר לדלת הכניסה (15 יורו). זה מתחיל בסדנאות הגדולות הקשורות ליבואנים שכבר מציגות ורסיות ורעיונות לקיסטום מודלי 2018, ונגמר במחונן פולני כלשהו שישב שנה במחסן של אמא שלו בכפר ליד קרקוב ועיצב לתוך ברזלים חלודים את חלומותיו. בין 2 הקטבים הללו מתקמרת קשת צבעונית של ממציאים עממיים, שפצים, רסטורטורים, ציירים גאונים, סתם אנשי מכחול וצבע עם טעם טוב, חרטים מומחים, חרשי ברזל, וחולי נפש. התוצאה – מהממת.

חלק מסויים מהמוצגים הוא קונספט, הצעה לסדר, רעיון בתולי, או סתם משחק מתחכם במתכות. טונות של זמן ותבונת כפיים הושקעו בעיצוב פריטי הנעה כיווץ ושיכוך מסויימים על מנת להביא אותם לתיפקוד מסורבל שכבר מזמן יש לו פתרונות טכניים פשוטים יותר. הלאה השימושיות! אבל עדיין, הדרך היא המטרה ולא היעד. רוב האופנועים בתערוכה הם בעלי יכולת הנעה ונסיעה, אבל רובם לא יגיעו לזה. הם יחזרו הביתה למחסן או ינדדו לתצוגה הבאה.

מפליא כמה מנועי הוי-טווין הגדולים והמגושמים עדיין מדברים לליבם של רוב בנאי האופנועים. שלדות ענק נבנו על מנת להכיל את המפלצת הדו ראשית בעלת אלפי הסמ"קים. קסם ה-V הבלתי מתפוגג. על אותו מישור מסתובבים גם מתלי הגירדר שקסמם בתערוכות עולה לאין ערוך על הבקבוקים ההידראוליים, מתלי הטלסקופ שהחליפום מזמן בכבישים, וידיות ההילוכים הידניות שמשמשות נביעה בלתי נדלית של חדוות יצירה ועיצוב.

כל אחד מאיתנו רוצה את האופנוע שלו בארומה אישית מיוחדת שתבדיל אותו מאלפי אחרים. אז הנה – יש לכם פה רעיונות לעשרותיהם. בשל גודש התמונות ועל מנת לא להכאיב לעיניים וכדי שלא תלכו לאיבוד, בניתי 7 גלריות לפי נושאים. זה עושה סדר בראש ושקט במוח וגם ממתן את השיטוט בהן.

ואם תרצו לנסוע לשם בדצמבר הבא ולראות את כל היופי הזה חי בזמן אמת, פנו לרן לנצמן שמתמחה בטיולי אופנוענים לארועים דו-גלגליים באירופה וארה"ב והוא יסדר לכם הכל כולל טיסות מלונות ורכב שכור. סופ"ש יעלה לכם כ-1000 דולר. שווה.

גלריה מס. 1: עיצובים וצביעות

גלריה מס. 2: מיכלי דלק וכידונים

גלריה מס. 3: מערכות הנעה, בלימה, קפיצים ובולמי זעזועים

גלריה מס. 3: מערכות יניקה ופליטה

גלריה מס. 4: שלדות וג'נטים

גלריה מס. 5: ידיות ורגליות

גלריה מס. 6: מושבים, מחוונים, חשמל ומסכות חזית

גלריה מס. 7: אוירה

2 תגובות לתערוכת בוני אופנועים, הנובר 2017

  1. חחחח על המושבים שמו קוצים נגד יונים חחחחח P1010040.jpg
    ברמבו על הגג"ש (או על המה שמו של הרצועה) זה בחיים לא הייתי חושב. גדול.
    וזה שלכל אופנוע שני יש דיסק כמו של ג'וירייד (נו כזה שהקאליפר מתחבר מהביפנוכו. פעם הרבצתי בעולל טמבלסקי כלשהו את השם הנכון והיום כבר לא זוכר. איפפ) מה זה אומר?

    בקיצור רק מלעלעל בתמונות קיבלתי סחרחורת. זה הרבה מעבר לספקטרום שלי.
    אני מביט בתמונות ומביט בנבלה ולוחש בתוכחה "למה את לא יכולה להיות קצת כמו הם???"
    היא עונה לי באתניקסיות לירית – "תביא קצת דינרוס אוה אווו אווו אווההה או אווו כסף קונה…"

  2. תמונות מדהימות. המוח קטן מלהכיל.
    מזל גדול שהתקדמנו , ולא שרפת איזה עשרות פילמים של 36.
    תודה שנסעת.

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם