שובו של הפאנטיק!

בשנת 1968 הוקם בבארזאגו שבאיטליה מפעל 'פאנטיק מוטור' כשמטרתו לבנות אופנועי מיני-בייקס, אנדורו וקארטינג עבור השוק האמריקאי. שנה אחר כך הוצג בתערוכת מילאנו דגם ה'קאבאלרו', שיצא לשווקים ב-1970 והפך מאז לדגם המזוהה ביותר עם המפעל. הרעיון לשם נלקח מ…קופסת סיגריות מסוג 'קאבאלרו' שעישן הנרי קפל, אחד מבעלי המפעל. הקאבאלרו יוצר בנפחי 50, 100 ו-125 סמ"ק דו"פ.

cabalero

עברו 46 שנה והקאבאלרו חוזר אלינו והפעם הוא בנפח 125 סמ"ק, מנוע 4 פעימות, 2 רמות גימור (קומפטישן וקאזה) ובגרסאות אנדורו וסופרמוטו (לחץ להגדלה):

מה עבר על המפעל ב-48 השנים מאז הוקם? – פחות או יותר מה שעבר על כל שוק הרכב האיטלקי: טלטלות, שינויים, חיפוש דרך עצמאית וגם וכמובן… קשיים כלכליים. ב-2003 הוא עבר לבעלות המשקיע פדריקו פגנאן ונדד לטרוויסו. בתקופתו היפה ייצר המפעל אופנועי אנדורו מוצלחים פחות או יותר עד לנפחי 300 סמ"ק איתם זכה באליפויות אירופיות שונות, כמו אליפות אירופה באנדורו בקטגוריה זו ב-2012.

ב-2014 חל שינוי. קבוצת משקיעים שברשותה חברת אחזקות המנהלת 47 מפעלים בצפון איטליה ומנוהלת ע"י יו"ר איגוד התעשיינים, רכשה את המותג, הזרימה 4 מיליון אירו שהפיחו חיים חדשים ורוחות קידמה שניפחו את המפרשים. השלב הבא היה מעבר למשכן חדש לא רחוק מוונציה. במפעל עובדים 28 איש והיעד הפיננסי שהוצב הוא מכירות של 10 מיליון אירו לשנה תוך 5 שנים.

לאחרונה, ממש לאחרונה – למעשה לפני שבוע בדיוק ב-3.10 – יצא המפעל בהודעה לעיתונות על דגם חדש לגמרי – 250 סמ"ק 4 פעימות:

fantic-250-black-lat_dx

היבואן הישראלי, קבוצת בן עזר (יבואן אופנועי הילדים 'סטומפ') הוא אחד היבואנים הראשונים בעולם שקיבלו את האופנועים הראשונים שירדו מפס הייצור. המשלוח שהגיע כולל 6 יחידות בשתי רמות גימור: קומפטישן וקאזה (הקומפטישן היא רמת הגימור הגבוהה יותר). האופנועים נעולים בצמיגי שטח ולדברי היבואן במשלוח הבא יגיעו גם דגמי הסופרמוטו.

דגם הקומפטישן 250 סמ"ק – נתונים טכניים עיקריים:

מנוע 28 כ"ס, קירור מים, התנעה חשמלית, הזנת דלק – קרבורטור, מעצורי דיסק צף 260/220 מ"מ, גובה מושב – 92 ס"מ, מפסע גלגלים – 1.42 מ', מיכל דלק – 7.5 ליטר, משקל – 116 ק"ג. מחיר דגם הקומפטישן צפוי להיות 45,900 ש"ח ודגם הקאזה – 2,500 ש"ח פחות.

נתוניו הטכניים של דגם הקאבאלרו קומפטישן 125 סמ"ק זהים ברובם לדגם ה-250 ונבדלים בפרטים הבאים: מנוע מתוצרת מוטו-מוריני, מפסע גלגלים – 1.39 מ', ומשקל – 95 ק"ג. מחיר צפוי – 35,900 ש"ח ודגם הקאזה – 2,500 ש"ח פחות.

האופנועים לפני תקינה ואם ההליכים הביורוקרטיים לא יתמשכו מעל ומעבר, הם יוצגו לקהל בחול המועד סוכות ביריד הפריסטייל המתוכנן בראשל"צ, ובמרוץ הסופרמוטו בבית שאן ב-29.10.16. על מועד השקה מסודר והתחלת רכיבות מבחן תבוא הודעה נפרדת.

איחולי הצלחה לעולה החדש-ישן. טלפון לבירורים: 09-8866300. חנות היבואן: שכטרמן 25, נתניה.

לאתר המפעל.

fantic-250-white-3_4_post

 

14 תגובות לשובו של הפאנטיק!

  1. 45,900 לפני אגרת רישוי בטח משהו כמו 47,000 על הכביש, כשהמתחרה הישיר הוא כמו שנראה WR250R, שנמכר ב41 על הכביש, ואני מקבל אופנוע MADE IN JAPAN שהוכיח את עצמו במרוצת השנים, שיש יבואן עמיד שלא הולך לשום מקום, ויש חלקים ויש ידע ויש שפע מידע ואפטרמרקט, לעומת אופנוע טרי מהפס ייצור שעדיין יהיו לו חבלי ילדות, אין מידע עליו בשום מקום, היבואן לא חזק ועמיד כמו מטרו סתם דוגמא,בשביל להיות שפן ניסיונות הלקוח אמור לשלם פחות והרבה, בטח לא מחיר זהה למתחרה המוכח ובטח ובטח שלא יקר ממנו, סטומפ היקרים, הכלי נשמע מבטיח מבחינת הספק משקל בקטגוריה שבא הוא נמצא אבל אם זה שווה את המחיר שרשמתם עליו? תמכרו 2-3 חתיכות והוא ייעלם כמו שאר השעטנזים שהיו פה ועוד יהיו פה.
    קחו לצומת לבכם הערה בונה זו שנכתבת מאת לקוח פוטנציאלי.

  2. אחחחח
    פאנטיק אינדורו 84. ההיית או חלמתי חלום.

  3. ליאור ווגנר תביא סיבוב…

  4. ישנה קבוצה בארץ שמשפצת אותם (מדובר על שנתונים 1970-1980) ואף עושה איתם טיולים

  5. ישנה קבוצה בארץ שמאתרת את הדגמים של שנות ה80 ומשפצת אותם ואף יוצאים מידי פעם לטיולים איתם

  6. אז הוא מוגדר דוש או אינדורו? או באמצע?116 קג לא משקל לתחרות באינדורו. אם דוש אז כל כמה טיפול?

    לא נראה דוש תאמת…

  7. מתלים של מי? לא מחיר זול

    ב50 קונים קרוסטריינר. וגזגז מקצועי יעלה בין 45 ל47.. מי ירצה את זה? כדוש יקחו את הימהה.

    שוק לא מובן לדבר הזה ב45000..

  8. לאברהם היקר! תפסיק לבלבל לכולכם את המח!
    פנטיק חברה ידועה כאין כמותה .
    סטומפ חברה מצליחה בזכות עצמה.וכל הכבוד להם.

    צום קל.

  9. לי היה גם פאנטיק ריידר 250 CC קירור מים קבלרו היו כאלה בשנת 86 כ8 יחידות בארץ יופי של כלי

  10. אני דווקא זוכר את הפאנטיק ככלי שהיה טוב בתקופתו , ותחרות היא דבר חיובי לשוק , רק לפני שלושה חודשים השיק יצרן סיני אופנוע המבוסס על הדגם הישן של הוסקוורנה, כשיש תחרות ומגוון כלים זה לא מאפשר לשניים שלושה יבואנים להקפיץ מחירים, כמי שקנה ציוד אצל בן עזר יבואן סטומפ, אני יכול להרגיע, הם לא תלויים בכלי הזה והם רק מרחיבים את המגוון שלהם , גם אם ימכרו מספר חד ספרתי זה לא ישנה להם את הפעילות, מצד שני יתכן שמדובר בכלי שיפתיע,בהצלחה.

  11. פדריקו לא היה משקיע.
    הוא היה אלוף אירופה לנוער במוטוקרוס.
    אחכ הרוויח כסף בתחום הקפה והשקיע והחזיר את פנטיק למפה.
    בשנת 2011 או 2012 בילינו ביחד בארץ וחיפשנו פנטיק ישן בשבילו …

    בהצלחה ליבואן החדש 🙂

  12. משתמש אנונימי (לא מזוהה) // 19/11/2016 um 20:12 // הגב

    סבלנו מהם מספיק בילדות, לי היה ריידר 86, לדעתי לא יימכר אפילו
    אחד.

  13. שלום לכם רוכבים יקרים לי היה פאנטיק קבלארו שנת 84 מספר רישוי 54 049 54 נוסטלגיה רכיבה ממש כייפית

  14. פנטיק קבלרו היה אחד הטובים בשנות ה80..6 הילוכים ומהירות פתיחה.מי ששדרג לקרבורטור 19 במקום 16..יכל להגיע למהירות 100 קמש לדגם 50 סמק..

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם