רכיבת מקלדות ראשונה על דגמי תשפ"א של IBM

נתחיל בגילוי נאות: הכותב, יחד עם כל דסק החוץ של דו"גיגים, היה אורח של חברת IBM, באתר בחינת המקלדות בקמצ'טקה עילית.

אחרי שתי טיסות ועוד שעתיים בטרמינל החדש של אירקוצק, הגיע סוף סוף הרגע הגדול, בו אפשר היה להניח את האצבעות על המקלדות החדשות של IBM, שהן הצעקה האחרונה לשנת תשפ"א.

כבר מרחוק, שבה את ליבי המהפך שעברה הגרפיקה הצבעונית של המדבקות שעל המקשים, בפונט פרנק ריהל זרחני, במקום האריאל הותיק שהיה נהוג עד כה. נקדים ונאמר, שלדברי יואכים אוקס, סמנכ"ל השיווק, הפונט החדש קל יותר מקודמו ב-3.5% תמימים, כחלק ממהפכת המיתוג והמיזעור בחברה.

לטובת שוחרי הפונט הישן, ניתן להשיג את המקלדות גם בסט מדבקות שונה, וכפי שניסח זאת מהנדס הממשק, "ברור לנו שיש קהל לא קטן של רוכבי מקלדת שהתרגלו לאריאל, ולכן אנו עושים מאמץ ותומכים גם בפונט הישן".

מגע הראשון במקלדת תשפ"א והיא מתעוררת ללא גיהוקים ושיהוקים, מרגישה חדשה למהדרין. עוד שניים שלושה משפטים, וכל חברי מערכת דוגיגים כבר שומטים לסתות: "איך הם שיפרו כל כך את המקלדת הישנה של תש"פ? הם עשו זאת שוב, החבר'ה הנהדרים במפעל באירקוצק!"

אחרי הפיסקה הראשונה, ברור לנו שזה הזמן לעוד כמה סימני קריאה, ואולי סימן שאלה אחד. על כולם התגברה מקלדת תשפ"א ללא בעיות מיוחדות, תוך כדי תקשורת רציפה ועשירה עם המקליד.

"רוצים עוד?" שאל מר אוקס. איזה שאלה?  להפתעתנו, הסיר מר אוקס את הלוט מעל דגם נוסף, שעליו נרשם באותיות קידוש לבנה "פאקטורי".

דחפתי לצד ימין את ראש הדסק הערביסטי, לצד שמאל את הפרשן לעניני רווחה, וזינקתי ראשון על דגם "הפאקטורי". את תשומת הלב משך כפתור ENTER זרחני, אבל עוד לפני הקליק הראשון, הניח יואכים את כפו על כתפי ואמר: "היכן ההסמכה שלך?"

ניסיתי לשמור על קור הרוח הישראלי המפורסם, "סרג'יו הסמיך אותי" אמרתי בחיוך שובב, אבל יואכים קימט את  מצחו ושאל אם אני מכיר את התוכניות המובנות המגיעות עם מקלדת תשפ"א פאקטורי.

אז זהו, שלא היה לנו מושג, ונאלצנו להכנס לחדר ההרצאות שם כבר המתין לנו אלכס מממחלקת תוכנות-למידה-עמוקה.

שם שמענו הרצאה מפורטת ומתישה על כמה מהתכונות החדשות בדגם תשפ"א, ובהן:

AFP – המערכת שמעבירה ישירות לרשתות החברתיות, צילומים של נפילות ופאקים אחרים של המשתמש: AUTO FUCK PHOTO

WOD – אחראית על הנפת הקדמי לפי דרישה, במצב הקלדה אוטונומית: WHELLIE ON DEMAND

 SOL – מחברת את המשתמש למומחי הסושיאל און ליין של מחלקת המיתוג, במקרה של הרהורי כפירה על השדרוג: SOCIAL ON LINE

לאחר סיום ההסמכה ניגשנו לפרק ההתמחות על מקלדת הפאקטורי. להפתעתנו, נחלקנו בשאלה אם מהדורת הפאקטורי שווה את התוספת הנכבדת של המזומנים לעומת הדגם הרגיל. אז לחצנו על כתפור ה-SOL, וכולנו כאחד החלטנו שמהדורת הפאקטורי היא היא המנצחת האמיתית של המבחן.

חמושים בכובעים, טי שירטים ואלכוהול כמיטב המסורת בחצי האי קמצ'טקה, שבנו לארץ לספר על מקלדות "תהא שנת פרה אדומה" – תשפ"א. תהיה שנה אש!

תגובה אחת לרכיבת מקלדות ראשונה על דגמי תשפ"א של IBM

  1. ממתין בקוצר לוח לרוח יד2 …
    יד ראשונה מאיטר

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם