סופית: לורנסו עובר לדוקאטי!

כתבה וציירה: תמי גורלי

בהודעה רשמית שיצאה מימאהה, מודיעה החברה רשמית שאלוף העולם המכהן חורחה לורנסו, עוזב את הקבוצה בתום העונה.

הידיעה כוללת  את הנתונים הרשמיים ומספר הנצחונות של הרוכב הספרדי עם הימאהה (41) ומספר הפודיומים מאז עונת 2008 (99) מתוך 141 המרוצים שבהם נטל חלק.

ימאהה מוקירה תודה לתרומה של חורחה לורנסו ומצפה לחלוק עימו עוד רגעים מרגשים ב-15 המרוצים שנותרו בעונה ותתמוך בו בקמפיין לאליפות הרביעית שלו גם בעונה הנוכחית.

ימאהה מאשרת מחדש את החתמתו של ולנטינו רוסי לעונות 2017 ו-2018 ותודיע מי יהיה הרוכב לצידו בבוא הזמן.

מספר דקות לאחר מכן התקבלה הודעה מדוקאטי שהרוכב הספרדי מצטרף לשורותיה ויהיה חלק מהקבוצה בעונות 2017 ו-2018. ההודעה הקצרה גם ציינה את השנים בהם היה אלוף ושנולד במיורקה בשנת 1987.

*   *   *

קצת רקע

לפני מספר חודשים, במהלך הטסטים אחרי המרוץ האחרון של העונה, שתיתי קפה עם מישהו שקשור לדוקאטי. דיברנו כמו כל מי שהיה בפאדוק, על ההתרחשויות שהיו באוסטרליה, מלזיה ולנסיה והאליפות. כולם דיברו על זה ומה המשמעות ואם זה פייר, ואיך שזה השפיע והעכיר את האווירה שהייתה שונה מאד מכל מרוץ אחרון שהיינו בו. גם זה הנורא של 2011, כי שם הייתה תחושה של אחוות קהילה למרות העצב הרב, פה היו עצבים ולא משנה במי תמכת. בין לבין הוא פלט שהוא מתעב את ולנטינו. הבטתי בו והוא חזר על זה בשנית ואז הוסיף: "ראית מה שהוא עשה לנו"?

מאז 2013, דוקאטי עובדים על שיקום. הם בנו עצמם מחדש מבחינת ארגון החברה, התפקידים, המשאבים וכמובן האופנועים ושיקמו את היחסים עם נותן החסות הראשי שאיים לעזוב. ולכן העונה כבר ראינו את איך הדוקאטים חוזרים למסלולים אחרי שתי עונות שנותן החסות ויתר על ההשקעה. מה שחסר לדוקאטי עכשיו זה ניצחון.

ומי יכול להביא להם אחד כזה? סטונר? הוא הלוא לא רוצה לחזור באופן מלא להתחרות. אנדראה דוביציוזו? – חסר לו הקילר-אינסטינקט. אנדראה איאנונה? – הוא משתפר אך עדיין לא שולט בדחפים וברגשות כפי שהוכיח בששת המרוצים האחרונים כשסיים רק ארבעה ובאחד לקח איתו לאספלט את בן קבוצתו.

חורחה לורנסו היה המתמודד המוביל, תחת שמו רשומות 3 אליפויות עולם במוטו ג'יפי, רוכב חכם, מנוסה, ועם חסרון שאינו אוהב שינויים ואינו כריזמטי דיו על מסכי הטלוויזיה.

לורנסו מכיר טוב את אנשי וראשי הקבוצה בדוקאטי לא רק מעונות רבות במסלול ופגישות אקראיות, אלא גם כי עבד עם חלקם בשנותיו באפריליה, עימם לקח 2 אליפויות ב-250 סמ"ק, בעונות 2006 ו-2007. ג'יג'י דלאניה, מי שעומד בראש מחלקת המרוצים של דוקאטי, עמד אז בראש המחלקה באפריליה והיה אחראי על הפיתוח שם, והוא אוהב ומעריך את לורנסו ורואה מעבר לדמות הטלוויזיונית. ג'יג'י ייתן ללורנסו מה שבימאהה נכשלו מלתת לו מאז מלזיה – תמיכה.

ימאהה ניסו לא להתערב בדברים שנאמרו בין 2 הרוכבים שלהם ומאחר שקולו של ולנטינו נשמע חזק יותר, שתיקתם נשמעה כהסכמה למרות שלא כך הדבר. הם לא שמרו על שמו הטוב של מי שחתום על אליפות העולם ועל המספר הגדול של נצחונות לעונת 2015, ועל הכבוד שחשוב מאוד לרוכב הספרדי.

לורנסו הרגיש שממעיטים בערכו ומזה לא יכול היה להתעלם. הצ'ק שיקבל בדוקאטי יהיה גבוה בכ-2,000,000 אירו מזה שהציעו לו בימאהה (עשרה מיליון). אבל כסף זה לא הכל. חורחה רוצה להיות בקבוצה שתצא להגנתו.

אספקט נוסף הוא כמובן השיאים. עד היום יש בסה"כ 5 רוכבים שלקחו אליפויות של שני יצרנים: ג'ף דיוק (נורטון וג'ילרה), ג'יאקומו אגוסטיני (אגוסטה וימאהה), אדי לאוסון (ימאהה והונדה) ולנטינו רוסי (הונדה וימאהה) וקייסי סטונר (דוקאטי והונדה). חורחה רוצה להיות חלק מהרשימה הזו.

להשוות שיאים זה דבר אחד, אך לנצח את הנמסיס שלך היכן שהוא נכשל – זה מתוק בהרבה. חורחה רוצה אליפות עם הדוקאטי וכפי שזה נראה כרגע – זה בהחלט אפשרי. המהפך שעשה ג'יג'י כמעט והושלם וזו גם הדרך המושלמת להתרחק מוולנטינו ולהמנע ממפגשים עימו עד כמה שניתן.

לורנסו גם רוצה להוכיח עוד דבר: כבר למעלה משנה הוא רומז שהצוות של ולנטינו שואל ממנו את הסטינג שהוא עומל עליו עם צוותו כל כך קשה, סטינג שלדבריו מאפשר לוולנטינו למצוא את מה שחסר לו בימים הראשונים של סופי השבוע, דבר שקשה להוכיח כי כל המידע פתוח ומשותף. כשחורחה לא יהיה בצד השני של המוסך, האם הדוקטור יסתדר? – סביר להניח שכן, אבל נחכה ונראה.

האם לורנסו יהיה אלוף באדום? תעשו לי טובה, בואו נסיים את עונת 2016…

lorenzo to ducati

3 תגובות לסופית: לורנסו עובר לדוקאטי!

  1. רונן יהודאי // 19/04/2016 um 4:22 // הגב

    אוי אוי עוד בכיין שהרס את הספורט הזה , דמות עלובה , מעניין הוא הדבר שלורנזו תמיד בוכה שרוסי גונב את הסטינג שלו , אבל עובדות מספרות אחרת , כי את שתי האליפויות שקיבל (לא לקח) לורנזו בשניהם היה ולנטינו רוסי בן קבוצתו , ולעומת זאת בשנים שרוסי לא היה שם הוא גימגם קשות אז מי גונב ממי ??? , מצד שני רוסי עם לורנזו או בלי לורנזו בימאהה תמיד היה תחרותי וכמעט עשה את הבלתי אפשרי לקחת אליפות עשירית בגיל 37 אחרי שכל העולם הספיד אותו , כל אחד יודע מי היה צריך להיות אלוף ב 2015 ולמה זה לא קרה , אפילו דורנה שינתה את החוק האומלל שהביא למצב הביש הזה שהוציא את הספורט הזה מהמקום היפה שהיה בו ושם אותו במקום רע מאוד , יקח שנים להחזיר את האמון בסדרה ולשקם את הנזק שגרמו לורנזו את מרקז , ולסיום לפי דעתי אם אופנוע של דוקאטי ישאר באופי שלו היום אין סיכוי שלורנזו יקח איתו אליפות אולי רק בחלומות של ג'יג'י .

  2. שום סיכוי בעולם שהבכיין ייקח אליפות על דוקאטי.
    או אליפות כלשהיא…

  3. לורנזו זקוק לניצחון אחד בודד על הדוקאטי כדי "להיות" או " לקחת" תואר כלשהו מולינטינו רוסי !
    אני לא כזה מומחה – אבל לא ממש נראה לי שהדוקאטי ממש מתאים לסגנון הרכיבה של לורנזו – לורנזו רוכב משעמם שאם התנאים לא הולכים לפי רצונו הוא פשוט לא עומד בלחץ – ( גשם , צמיגים , מישהו שיושב לו על הזנב ועוד .. ) – אני די בטוח שהוא יקח ניצחון או אפילו כמה ניצחונות על הדוקאטי – חיים קלים לא יהיו לו והוא לא יקח עוד אליפות על הדוקאטי – למעשה זה מה שעלול לחרוץ את דינו ואת גורלו בספורט אם הוא יכשל התקשורת והאוהדים "ישחטו " אותו אם הוא יצליח הוא באמת יהפוך לאגדת מוטוג'יפי ( וזאת השאיפה האמיתית שלו – להיות ולנטינו רוסי אגדה בקנה מידה ) אבל יהיה לו קשה מאוד – במיוחד שרוסי יהיה הרוכב מס' 1 בימאהה שוב – והוא יעשה הכל על המסלול כדי שלורנזו והדוקאטי יכשלו – חוץ מזה להגיד שרוסי אשם בהדרדרות של הדוקאטי – זה נונסנס! האופנוע הזה היה חסר תועלת שאפילו סטונר התקשה כבר ב – 2010 לנצח איתו – חוץ מזה שולנטינו רוסי יש רק אחד .. ויש יותר מידי ספרדים במוטוג'יפי – אם אתם שואלים אותי … אם ויניאלס יהיה בן קבוצתו של ולנטינו רוסי הוא יהיה מסכן – יהיה קשה לתת לו אהדה אם הוא ינצח מירוצים – לא קל להיות בן קבוצה של ולנטינו רוסי – הוא אגדה בפני עצמה – והוא לא יחזור כבר לגדולתו …
    אבל לורנזו? ! BIG NO !

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם