נהיגה על-חושית

ישנם הרבה הרגלים מרגיזים אצל הנהג הישראלי, אבל יש שניים שאותי הכי מרגיזים. הראשון, זו החניה בצד השמאלי ברחוב דו-סיטרי, נגד כיוון התנועה.

מעבר לזה שזו עבירה על החוק, אבל אצלנו כבר מזמן לא אוכפים את החוק, זה מסוכן. זה מסוכן כי ראשית, ביציאה מהחניה הנהג יושב קרוב למדרכה ולא לכביש ואם יש רכב חונה לפניו אזי שדה הראיה לפנים חסום לו והוא איננו רואה מה קורה בנתיב אותו הוא אמור לחצות כדי להשתלב חזרה בנתיב הנסיעה שלו. שנית, זה מסוכן כי הנהג צריך לחצות נתיב נסיעה כדי להשתלב בכיוון הנסיעה אליו מופנה רכבו. ישנה רק סיטואציה אחת בה מותר לחנות גם בצידו השמאלי של הרחוב וזה ברחוב חד-סיטרי. לפעמים כאשר אני מעיר על-כך לנהגים, הם נראים מופתעים מכך שחניה הזו אינה חוקית ומזה שזה מסוכן. לא ברור לי איך הם עברו תיאוריה, הרי זה כתוב שם שחור על גבי לבן.

אז בטח תגידו, נו אז מה הבעיה, למה אתה כזה קטנוני? – ובכן, זה מאוד נוגע לנו, והסיבה היא: לא רק שמראש אין לנהג היוצא מחניה כזו שדה ראיה, אלא שגם אופנועים או קטנועים בגלל קוטנם הפיזי, בטח ובטח לעומת פחיות, כמעט ולא נראים כלל לאותו נהג והסיכון עבורנו הוא גדול כפליים ואולי יותר.

נכון שללא אכיפה רצינית לא נוכל לשנות את העולם אבל כל מה שאני יכול לבקש מכם הקוראים זה: 1) שלא תחנו ככה, בצד שמאל של הרחוב בניגוד לכיוון התנועה ו-2) תיזהרו מנהגים שכן חנו ככה. הם אולי חושבים שהם בעלי יכולות על-חושיות או בעלי ראיית רנטגן כמו סופרמן, אבל לא, זה לא עובד ככה וזה מסוכן, נקודה.

ההרגל השני הוא האיתות, או יותר נכון ה'חוסר איתות'. לא פעם אני שם לב שאני היחיד כמעט שמשתמש באיתות כדי לסמן מעבר נתיב או פניה. זה מדהים אותי שהנהג הישראלי כלל לא מכיר את הידית הזו בצד שמאל של ההגה ולא יודע מה תפקידה, אחרת אין לי הסבר איך נהגי ישראל פשוט מתעלמים ממנה, או שהם טלפתים ואני לצערי הרב לוקה בנכות וחסר את היכולת הזו. לא פעם ולא פעמיים ראיתי רוכבי דו"ג, בעיקר קטנועים, המגיעים לצומת או כיכר, עוקפים לראש הטור ונעמדים ליד המכונית הראשונה וכשמגיע הזמן לנוע, מגיעה התאונה הבלתי נמנעת. אותו רוכב שנפגע, חשב שהרכב ממשיך ישר כי לא אותת, ואילו נהג הרכב שלא אותת, לא מבין מה הייתה הבעיה בכלל הוא בסך הכל רצה לפנות. בכיכרות אגב זה קורה גם כאשר נהג הרכב רוצה להמשיך שמאלה אבל לא מאותת וכשמגיע רכב ממול הוא נכנס לכיכר מבלי להאט כי חשב שהרכב שכבר נמצא בכיכר ממשיך ישר כי הוא לא אותת כלל. מסתבר שיש עוד 'נכים' כמוני שהם אינם טלפתים.

לכן אבקש מכם, גם כאן, רכבו בזהירות ותמיד האטו לפני צמתים וכיכרות ואל תסמכו על הנהגים שלידכם. יכול להיות שגם אתם 'נכים' ולא טלפתים.

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם