מפגש מוטוקרוס וינטאג' (V)

בתחילת האייטיז הגיעו לארץ המוטוקרוסים הראשונים. יבוא מוסדר לא היה אבל פירטי – כן. אם אינני טועה, אז אופנוע המוטוקרוס הראשון שעלה לרמפות התחרותיות היה ההונדה CR500 של אביב קדשאי ואם הוא לא היה הראשון אז בטח בעשיריה הפותחת. מאז אותם ימים עברו 30 שנה (ויותר) וזו תקופה ארוכה והמון זמן שבמהלכו התקיים זרם בלתי פוסק, איטי, מטפטף אבל קבוע של זרימת אופנועי שטח לישראל. בהערכה הגיונית מדובר לפחות בכמה מאות טובות של כלים. חלקם, וזה ברור, הושמדו במלתעות הזמן.

ואיפה כל השאר?

מפגש אופנועי המוטוקרוס-וינטאג' השני התקיים אתמול בשבת בכפר יהושע בעמק יזרעאל וההשתתפות היתה דלילה: כ-20 אופנועים. הגיעו משפחות, הציבור מנה כ-300 איש, היה מסלול זעיר לאופנועי ילדים (חדישים) היו בירות ומנגלים והיה פיקניק נחמד. רק אופנועי שטח אספנות לא היו. לא מספיק.

אולי זה מה שהמארגנים התכוונו – מפגש קטן ואינטימי, אולי לא אוחצן האירוע היפה הזה כראוי לו, ואולי עדיין לא התפתחה בתוכנו מודעות לאגף השטח בתוך נישת האספנות המתפתחת יפה, בכל אופן כדאי לשים לב שיש כאן תחום אספנות בתולי שמחכה לתורו לעלות על הבמה ולצאת לאור הזרקורים והוא צריך לכלול מפגשים גדולים ואפילו תחרויות, כפי שנהוג ביבשות המערביות שמהן אנו יונקים תרבות.

תודות לרן אמיתי על היזמה והאירגון וקריאה לכל האספנים והשפצנים: עורו!

וידאו: צילום ועריכה – תומר "כRובי" ברעם

 

תמונות: אסף לביא

2 תגובות למפגש מוטוקרוס וינטאג' (V)

  1. לרן ואלעד – כבוד על ארגון המפגש ,הכל לבד וללא תמיכה !
    ותודה על הרצון לשתף את כולם באהבה ובהתמדה שבשיפוץ אופנועי שטח ישנים ( וותיקים 😉 המבינים שבינינו יודעים כמה סבלנות וסובלנות נדרשים לשיפוץ ברמה שאתם דורשים מעצמכם !
    יישר כח.
    בהצדעה מוטי

  2. כל הכבוד……..מתנצל מעומק הלב…..לא אעדר יותר.

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם