מי האידיוט שמוכן להכניס ראש לדבר כזה?

לקרוא ולא להאמין: רשימת האישורים המפלצתית המלאה שנדרש יזם לאסוף ולהגיש על מנת להפיק מרוץ אחד בודד

עוברים למ.מ.ס.י

היה ברור שהקשקוש של הרשות וההתאחדויות לא יחזיק מעמד הרבה זמן ואכן אחרי שהספורטאים ופעילותם נקברו סופית בחסות החוק הארור, נולדה יוזמה חדשה (יש בינינו כמה ארוכי נשימה שאף פעם לא מתייאשים) לפנות למ.מ.ס.י.

מ.מ.ס.י, למי שלא בקי בפרטים, הוא הגוף שמייצג בארץ את ההתאחדויות העולמיות שמטפלות בספורט מוטורי, FIA למכוניות ו-FIM לאופנועים. ביד של מ.מ.ס.י מרוכזות אם כן כל התקנות וההנחיות שעל פיהן מפיקים מרוצים בעולם וכן יש לה סמכות להכשיר ולהעניק תעודה בעלת תוקף בינלאומי לנהגים, רוכבים, בוני מסלולים, שופטים, מרשלים מכונאים וכל הגווארדיה ההיקפית שבלעדיה לא תקום תחרות.

מ.מ.ס.י מצידה מסכימה ורוצה, יש לה יכולת ביצוע ויכולת לגייס תקציבים. הרשות, מודעת לכוחה של מ.מ.ס.י, התעלמה ממנה עד היום באופן מופגן וצונן. לא צריך להיות הגאון מוילנה בשביל להבין למה. המהלך החדש, בתקווה שיתממש, יקבע מסלול שפוי יותר בהפקת מרוץ כאשר מ.מ.ס.י ממנה קבלן-יזם האחראי על ההפקה ללא הסלעים הביורוקרטיים העצומים שקושרת הרשות לרגליהם של המסכנים שמנסים להרים מרוץ פה ושם. בתוך התהליך הזה ימצאו גם ההתאחדויות (והפונקציונריים השונים שהתברגו לתפקידים עם שכר נחמד) את עצמן מחוץ למשחק, חסרות שיניים ומעש, ומיותרות לחלוטין. פשוט לא צריך אותם יותר.

ומה תעשה הרשות אתם שואלים? – פשוט מאד; היא תדאג לדברים שכל משרד ממשלתי דואג בתחומו: בראש וראשונה תקציב, שמירה על מדרגות המס נמוכות שיגרמו ליבואנים לרצות להמשיך להביא לכאן כלים, משא ומתן עם הרשויות השונות בהתקדמות לקראת מבני קבע וקביעת תקנות רגולטוריות (כגון, האם לספורטאי שידו שבורה ונתונה בגבס מותר להתחרות).

מה נדרש כדי להפיק מרוץ?

ועכשיו, אם מישהו שואל אתכם מה נדרש בשביל להפיק מרוץ בחסות החוק והרשות – הנה הרשימה המלאה. קבלו בראש את הטרוף במלוא עוזו עם כל הסעיפים שצריך לעבור היזם האידיוט. אחרי כן בטוח תבינו לאיזה מצב בלתי נסבל הביאה אותנו הביורוקרטיה הנפלאה שלנו, ולמה הספורט המוטורי הישראלי הוא פגר מצחין ושלד מלבין בשמש.

וקודם כל לשאלה הגדולה כמה כסף? – עלות הפקת מרוץ (ניקח לדוגמה את המוטוקרוס) נעה סביב 250-300 אלף ש"ח. ללא החוק אותו מירוץ באותו הסטנדרט יעלה כשליש בין 70 אלף ל-100 אלף ש"ח.

החוק דורש עמידה בשני תנאים:

  1. אישורם של כל גורמי האכיפה ע"פ חוק רישוי עסקים
  2. אישור הרשות לנהיגה ספורטיבית ע"פ חוק הנהיגה הספורטיבית.

התהליך:

  1. אישור בעל הקרקע/הנכס או המחזיק בקרקע, המצאת אישורי טאבו, אישור מנהל מקרקעי ישראל אם אדמת מנהל
  2. הכנת תכניות אירוע וסקיצה
  3. העסקת מהנדס בטיחות
  4. העברת דוח מקדמי מפורט לפתיחת תיק בעירייה או מועצה הכולל תשלום אגרות וועדות, הנחיות, הפניות, ישיבות ויועצים.
  5. אישור הסביבה, אי התנגדות הסביבה, ירוקים זיהום קרקע וכו'
  6. אישור משרד הבריאות הכולל העסקת יועץ מזון מורשה ופריסת מתקני שרותים ע"פ תקן
  7. פריסת צנרת למקור מים זורמים ופתרון ניקוזים
  8. הכנת תוכנית לפרטי כל הזכיינים להפעלת דוכנים ואישורם
  9. אישור מד"א והנחיות מד"א מוגברות לאירוע נהיגה ספורטיבי
  10. אישור כיבוי מהתחנה המקומית לאמצעי כיבוי ומניעת בערה, הצבת כבאית והעסקת לוחמי אש
  11. חוות דעת המשרד לביטחון פנים ( אגרה ע"פ מטראז' הכולל מסלול, שטח קהל ושטח חניות)
  12. הנחיות אמצעי כיבוי למניעה דלקה או בערה (הצבת כבאית או שניים, לוחמי אש) וגם אנשי הפקה שעברו הכשרת כיבוי
  13. משטרה: אישור המשטרה לחברה המארגנת הכולל חוזי ההתקשרות והנחיות למערך אבטחה, העסקת שוטרים בשכר, תשלום מראש בחשבון מיוחד במערכת המשטרה  + 20% מהערכה המקדמית, הכנת תכנית אבטחה ואישורה במשטרה.
  14. אישור מנהל ביטחון בעל הסמכה מיוחדת, העסקת מאבטחים וסדרני ספורט עם תעודות והכשרות ספציפיות לאירוע ספורט כמו משחק כדורגל.
  15. אישורי הרשות לנהיגה ספורטיבית:

א. אגרה

ב. טופס בקשה הכולל את כל נושא הרישוי, פרטים, סקיצות, צילומים, תנאים.

ג. חתימת עו"ד לאישור היזמים

ד. חתימת היזמים לעמידה ולאחריות בכללי אירוע נהיגה ספורטיבי

ה. אישור רואה חשבון לערבויות כספיות על סכומי המירוץ

ו. אישורי עו"ד לבעלי תפקידים

ז. חוות דעת מקדמית לבוחן המסלול המוסמך ע"י ההתאחדות

ח. בחינת בקשה ע"י מנהל תחום רישוי ברשות הבהרות ושאלות לתיקון ליקויים כולל המתנה.

ט. אישור ניהול אירוע של מורשה מטעם משרד הספורט כנגד אלימות בספורט.

י. חוות דעת מקצועית על כל הסיכונים הצפויים לציבור כולל תכנון ותגובה למצבי חירום

יא. אישור יו"ר ההתאחדות עם אישור הועד המנהל.

יב. אישור בוחן מסלולים מטעם ההתאחדות שאחראי לחתום גם על בטיחות המסלול במסמך ייחודי ובנוסח ייחודי של הרשות המטיל עליו את כל האחריות.

יג. אישור מנהל אגף תחום רישוי של הרשות

יד. חוות דעת היועץ המקצועי של הרשות

טו. סיור שטח עם כל הגורמים יחד

טז. הנחיות בודק מסלולים ומתקנים מטעם הרשות

יז. ביקורת בודק מסלולים מטעם הרשות,

יח. תיקון ליקויים ואישור היועץ המקצועי של הרשות

יט. אישור קיום ביטוחים והכנת מסמך שיפוי לדורשים, ביטוח צד ג' לקהל.

  1. חזרה לקצין רישוי עסקים של המשטרה להשלמת טופס טיולים
  1. אישור קצין סיור של תחנת המשטרה המחוזית + אישור קמב"ץ בנוגע לתקינות הסדר הציבורי
  1. אישור מפקד תחנה או מפקד מרחב שחייב לחתום על מסמכי הרשות בנוסח ייחודי של הרשות שמטיל עליו אחריות כללית לאי פגיעה בסדר הציבורי
  1. לאחר קבלת כל הטפסים מתקבל אישור עקרוני ממנהל הרשות

עד כאן – נוהל רגיל של אישורים מקדמיים נדרשים, ועכשיו – ליום המירוץ ובשטח האירוע:

  1. חתימת יועץ בטיחות
  1. חתימת מהנדס קונסטרוקציה
  1. חתימת מהנדס חשמל
  1. חתימת יועץ חישובים סטטיים
  1. חתימת בודק חשמל
  1. חתימת מהנדס גז
  1. בדיקות כריזה ומיקרופון פורץ
  1. שילוט והכוונה לפי תקנים
  1. אישור יועץ תנועה
  1. תכנית חניות לרכבים וספקים
  1. גידור תקני לגדר היקפית גובה 2 מטר הכוללת ברזנט, הצבת גדר פנימית להפרדת קהל
  1. העסקת מכווני תנועה
  1. הכנת ציר לרכבי פינוי, הכנת יציאות חירום למילוט קהל וביקורת קצין רישוי משטרה לאישור סופי
  1. חתימה על מסמך רישוי עסקים של הרשות המקומית
  1. אישור הרשות לכל הנ"ל

כללים ספורטיביים:

  1. העסקת בודקים טכניים מטעם ההתאחדות  ואישורם לתקינות הכלים
  2. אישור סקיצה מירוץ פריסת מרשלים, שערים, מדידות זמנים
  3. העסקת ואישור מנהל המירוץ עבור 8-14 מרשלים בעלי הכשרה מקצועית
  4. חתימת מנהל אירוע ובעל העסק על מסמך בנוסח הרשות
  5. חתימת מזכירות אירוע ואכיפה תוקף רישיונות נהיגה ספורטיביים ואישורי תקינות כלים
  6. אישור מסמכי הכללים המשלימים ע"י הרשות ועמידה בכל תקנות הנהיגה הספציפיים לאותו מירוץ
  7. חתימת מנהל מירוץ ואישור סופי לתוואי המסלול מטעם ההתאחדות
  8. חתימה ואישור סופי של בוחן מטעם הרשות לאחר התייעצות עם היועץ המקצועי של הרשות
  9. חתימת מנב"ט שנעשו כל סידורי האבטחה
  10. חתימת מנהל ספורט נגד אלימות בספורט על אישור האירוע במסמך הרשות
  11. אישור סופי ממנהל הרשות לקיום האירוע

כל האמור לעיל מתייחס לאירוע ארעי חד פעמי. לגבי מתקן קבע מדובר בפריט רישוי שונה לחלוטין מבחינת הקמת תשתיות (לדוגמה: טריבונות לקהל) ואישורים נוספים כגון רשות העתיקות, ועדות לתכנון ובניה, מערכות כיבוי והתנגדויות הסביבה.

הבנתם?

 

תגובה אחת למי האידיוט שמוכן להכניס ראש לדבר כזה?

  1. חחח בהצלחה ליזמים!

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם