ללמוד רכיבה מאלפרדו גומז (V)

בתחילת חודש אוקטובר 2015, התקיימה פעילות הדרכת רכיבת אנדורו במחצבה הישנה בברקת, לא רחוק משוהם, מתחת לכביש 6. על ההפקה היו ממונים החבר'ה של עופר אבניר שהכינו וסידרו מתחם סטרילי עם מכשולים מלאכותיים, מיתוג אורבני בדמות שבלונות גרפיטי עם לוגו הוסקוורנה והכי חשוב: אווירת סוף-העולם-הגיע-ורק-אתה-והזומבים-נשארתם-עם-פסולת-בניין-בכל-מקום. על ההדרכה היה אחראי אלפרדו גומז, רוכב המפעל של הוסקוורנה, שכבר ביקר בארץ לפני מס' חודשים כדי לטייל ולהדגים את יכולותיו לרוכב הישראלי, אבל עכשיו חזר גם כדי להכות בנו תורה.

הוא אומנם רק בן 26 אבל כיאה למקובל בסצינת האקסטרים אנדורו העולמית, שגומז נמנה ללא ספק על אחד מחמשת הרוכבים המובילים בה, הוא מחזיק באמתחתו ניסיון רב בתחום רכיבת הטריאל. עם אליפות העולם בג'וניורים באמתחתו, ניכרת בסגנונו השליטה הבלתי נתפסת (עבורנו, הרוכבים העממיים), באופנוע. אותה יכולת בדיוק, יחד עם קצב רכיבה מהיר מאוד, העמידה אותו אך לפני מספר חודשים, על מדרגת המנצח של מרוץ הארצברג המפרך.

כמי שהפיק בעצמו בעבר רכיבות של אלופי רכיבה בעלי שם עולמי עם רוכבים ישראליים על אדמת ארץ הקודש (פאביו פאסולה, מישל דומלה, ג'ובאני סאלה וסמולי ארו), ומכיר בעוצמות האפשריות של הדרכה של רוכבים שכאלו לרוכב הממוצע, שמחתי לראות כי אף על פי שגומז הוא צעיר המבקרים/אלופים/רוכבים בארץ, אין הוא נופל מהם במאומה. בצניעות, ללא שחצנות ובמקצועיות רבה, הוא סבלני בכל שלבי ההדרכה, גם כשהיום מתקרב לסיומו והעייפות והחום מתחילים לתת אותות במודרכים שממשיכים להתקע או ליפול על מכשול כזה או אחר.

ההדרכה לא מסתכמת בטיפוסים מרהיבים על האובייקטים השונים וקריאות התפעלות מצד הרוכבים. לשמוע מאלוף שכזה טיפים רבים סביב הכנת הרוכב והאופנוע לרכיבה, זה מידע שערכו לא יסולא בפז. שנים של ניסיון מהרמה הכי גבוהה הופכים לפיסות מידע חשובות שרבים מהמודרכים לא היו מגיעים או חושבים עליהן, גם בעוד 10 שנות טיולים ומרוצים. דברים כמו: איפה ניתן לאחסן באופנוע את ערכת הכלים וחלקי חילוף, איך להצמיד רגלית הילוכים רזרבית לשלדה והיכן למקם את ג'ל האנרגיה עם אזיקונים כדי שניתן יהיה להשתמש בו מבלי להפסיק לרכוב ועוד ועוד טיפים קטנים של אלופים…

ביקורו השני של גומז חידד שוב את החשיבות של הבאת דמויות שכאלו לרוכב הישראלי. לא תהיה זו הגזמה אם נדמה רוכב שכזה למגדלור על חוף ים בלילה נטול ירח, עבור יכולת הרכיבה שלנו. הוא מראה לנו את הדרך הנכונה לרכיבה מקצועית, מהירה ובמינימום סיכונים. גם אם לא נלך בה בדיוק, עדיין הכיוון וההנחייה הנכונה, נדרשים לכל רוכב כדי לדעת לאן ואיך צריך להגיע לשם.

צילום ועריכה: תומר "כרובי" ברעם

 

 

 

 

 

3 תגובות לללמוד רכיבה מאלפרדו גומז (V)

  1. אולי קצת מהטיפים לעם שלא מוזמן לאירועי כאלה

  2. כל הכבוד לאבניר על ההשקעה

  3. לכו ללמוד זה יעזור לכם מאד בחיים !

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם