דו"ח שימוש: הונדה CB500F לאחר שנתיים

לקח ומסקנות של גולש לאחר שנתיים על אחד האופנועים הכי נמכרים בארץ

מאת: דן ש.

את הסיבי קניתי קודם כל ככלי עבודה שישמש אותי גם לטיולים. לפניו רכב העבודה שלי היה קטנוע 250 סמ"ק שעשה מצוין את המטלה הראשונה אבל היה עונש בטיולים של יותר משעה.

לצורך העניין לקחתי רכיבות נסיון על אופנועים בינוניים עם פלסטיקה מינימלית. הסיבי היה זול מהמתחרים אבל גם חלש מהם. יבואן אחד הציע תנאי קניה שלא היו נוחים לי וגם כמה גרושים על הקטנוע בטרייד אין ויבואן אחר לא הצליח לתאם לי נסיעת מבחן על ה-650 ששמתי עליו עין. בהונדה איש המכירות הציע תנאי תשלום נוחים, הנחה סבירה עם טרייד אין, אזעקת רב-בריח בחצי מחיר וטיפול ראשון חינם.

הסיבי 500 הוא טויין מקבילי עם גל איזון בנפח 471 סמ"ק, במשקל 191 ק"ג כולל כל הנוזלים ומיכל דלק מלא. הספק המנוע 47 כ"ס (35kw), מה שמתאים לרשיון נהיגה בדרגה A1. יש לו 6 הילוכים, בבולמי הזעזועים אפשר לכוון רק את עומס ההתחלה בקפיץ האחורי. מעצור דיסק אחד לכל גלגל. בארץ נמכרת רק הגרסה עם ABS. המחיר נכון להיום הוא 49,900 ש"ח ללא אגרות רישוי.

כידוע, תעריפי ביטוח החובה מפגרים, בכוונה לדעתי, אחרי דרגות הרישוי החדשות ותעריף ביטוח חובה לסיבי 500 זהה לזה של קוואסקי H2 למשל.

העיצוב נאה בעיניי למעט שתי תפיחות הפלסטיק שמוצמדות לכל צד של המיכל, התפקיד שלהם לא ברור לי, אולי לכנס אויר לרדיאטור. מתחתן יש רכיבי חשמל ומחברים למיכל הדלק כך שהסרתם לא משפרת את המראה. לפנס הקדמי צורה מוזרה בעיניי, אולי זה מה שהנוער אוהב. עם זאת, התאורה מצויינת.

עם ההתנעה מתקבל מהמנוע רעש קלוש שמזכיר מכונת תפירה חשמלית. הרושם המיידי כשיושבים עליו הוא כמה שהאופנוע הזה נוח. התנוחה רגועה, נטייה קלה של הגב קדימה. הרושם נשאר גם בנסיעה. תפעול המצערת, המעצורים והמצמד – הדרגתיים וצפויים. חסרה נשיכה מיידית במעצור הקדמי אבל לחץ נוסף על הידית נותן עצירה טובה. פעולת המצערת כאמור לינארית, עם 47 כ"ס הסיבי לא יתלוש את הידיים בפתיחה אבל מעל 5,000 סל"ד מתקבלת תאוצה יפה שתשאיר את רוב התנועה רחוק מאחור. העובדה שאין הרבה כוח מתחת ל 5,000 סל"ד אומרת גם שאם רוצים לשמור על קצב מהיר בכביש המפותל בעליה, צריך להוריד 2-3 הילוכים ולתת למנוע לצרוח קצת, עד כמה שמכונת תפירה יכולה לצרוח. המנוע מייצר ויברציות עדינות (כמו אותה מכונת התפירה) שלא מזכירות שום טווין שרכבתי עליו ובהתחלה חשבתי שאולי נתנו לי בטעות מנוע 4 צילינדרים. זה תוצר של גל האיזון. הסיבי יכנס לפניה בשמחה ובאופן צפוי, אם כי לא בזריזות כמו קטנוע או אופנועים ספורטיביים יותר. ניתן להטות בפניה עד גששי הרגליות בלי מחאה מצד האופנוע אבל שינויים בפתיחת המצערת בהטייה גורמים לפעמים לנידנודים מעלה מטה. העלאת עומס הקפיץ האחורי מקטינה את התופעה, אולי אפשר לעשות שינויים בשכוך המזלג הקדמי?
ds

האופנוע נמכר עם צמיגי דנלופ D222. אחרי שאלה התבלו החלפתי את שניהם לברידג'סטון T30 שנותנים משוב הרבה יותר טוב מההיגוי בהטייה. ממליץ.

כדי לשפר את הנוחות בנסיעות ארוכות שיניתי קצת את תנוחה הרכיבה. החלפתי את הכידון לשטוח יותר (כידון דוקאטי מונסטר, מ'ליגל'), שיניתי את ספוג המושב כדי להפוך אותו לאפקי והתקנתי מגן רוח קטן (תוצרת Puig, 750 ש"ח).

צריכת הדלק הממוצעת שלי היא 23 ק"מ לליטר, ומדובר בנסיעה משולבת עירונית/בין עירונית קצרה. מהירות השיוט שלי סביב 110 קמ"ש. כל זה מאפשר טווח נסיעה של כ-350 ק"מ למיכל דלק. בנסיעות בין עירוניות צריכת הדלק יורדת ל 25 ק"מ/ליטר. לפי GPS, מד המהירות מראה 6 ק"מ יותר מהמהירות האמיתית. מד צריכת הדלק מעט פסימי ומראה צריכה מעט גדולה מהאמיתית.

מאז קניתי את האופנוע נקראתי מהונדה לריקול של פקק שמן של גל הזיזים. לאחר שנתיים חסרות ארועים, יום אחד האופנוע איבד כחצי מהכוח שלו באופן פתאומי ולמחרת לא הניע בכלל. נאלצתי לפנות אותו על גרר למוסך הונדה המרכזי, שם נאמר לי שבוצעה החלפת זרוע מצוף חיישן מפלס דלק, כחלק מריקול וש"לדלק היה ריח מוזר". מוזר בעיניי שלא קיבלתי הודעה מראש על הריקול הזה, רשום עליו גם באתר משרד התחבורה. לאחר התיקון האופנוע חזר לעבוד כאילו לא קרה כלום.

האופנוע לא עלה על הציפיות אבל בהחלט ענה עליהן. אחרי יום עבודה הוא לוקח הביתה בצורה מהירה ורגועה, טיולים ארוכים עוברים בכיף. יש אנשים שמצפים מאופנוע שירגש או שיפיג איזה שיעמום, אני יכול להבין אתה זה, אבל אם אופנוע עושה מה שתבקש ממנו בלי דרמות הוא גם נותן לך את האפשרות לייצר בעצמך את הריגושים ברכיבה.

לפי פרסומים של החודש, דגמי 2016 של ה-CB500F/FA  וה CBR500R יקבלו מיכל דלק גדול יותר, פקק מילוי דלק על ציר ושינויים קלים בעיצוב.

111

7 תגובות לדו"ח שימוש: הונדה CB500F לאחר שנתיים

  1. אהרון הרשקוביץ // 15/06/2016 um 9:58 // הגב

    הקיצר. אופנוע משעמם, שלא מרטיט לבבות ולא מרים חצאיות של עלמות חן בחלפו על פניהן.
    היה ממצה ולעניין.

  2. כל הכבוד, כתבה ממצה ומדוייקת.

  3. בחדש גם כיוון עומס התחלתי מקדימה 🙂 בשילוב עם כיוון האחורי אפשר לשפר משמעותית את הנדנדה.

  4. חסר קצת מידע לגבי קילומטראז' ועלות טיפולים

  5. אופנוע מעט משעמםםםם

  6. היה לי את דגם ה CB500X מהדגמים 2013-2015 שהוא למעשה חולק את אותו מנוע ומכלולים כמו של ה F וה R רק שהצורה שונה. ה X נחשב לאדוונצ׳ר מהשלישיה.
    רכבתי עליו תשעה חודשים וגמענו ביחד 6000 ק״מ. לא ממש תכננתי להחליף אותו אבל רכיבה על NC750X פשוט עשתה לי את זה, החלפתי. בגדול ה 500 בעיר מתנהג בקלילות, האופנוע קל משקל והישיבה זקופה, דבר שמקל מאד בהשתחלויות. שדה הראיה מצויין, והמראות גבוהות מרוב המכוניות שבפקקים. תצרוכת הדלק עמדה על ממוצע של 1:26 קילומטרים לליטר. הכניסה למוסך כל 6000 ק״מ כאשר פעם טיפול גדול ופעם קטן (בדיקות בעיקר), עלויות הטיפולים נמוכות באופן יחסי לאופנועים בנפח דומה.
    הדברים שפחות אהבתי באופנוע: מיגון רוח פשוט גרוע (שונה במודל 2016), המעצור האחורי חלש מאד, הקדמי עושה את העבודה אולם דורש יותר משתי אצבעות על המנוף. מחוץ לעיר 47 סוסים ומומנט של קצת יותר מארבע – לא משרים עודף ביטחון בעקיפות, ולא פעם מצאתי עצמי בתוך פלוטונים של מכוניות שלקח זמן להשתחרר מהן ולשעוט קדימה.
    סה״כ אופנוע נחמד, אפשר לעשות איתו הכל ובמחיר שלו אין אופנוע שמשתווה לו. הוא לא מרגש במיוחד אבל עדיף על כל קטנוע.

  7. בדולח עודד // 27/03/2018 um 21:30 // הגב

    אופנוע נוח לנסיעות קצרות / ארוכות , מאוד יציב , רחוק מלהפתיע בביצועיו כמוצר מבית הונדה , ידית הפעלת קלצ רגישה ולקויה בתיפקודה כנ"ל מערכת האצה (גז) , עלות טיפוליםיקרה ומוגזמת ללא הצדקה , סה"כ ולסיכום שנה על הכביש ללא תקלות וללא ריגושים!

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם