דג לשבת: "עיצוב התכשיט"

3 שנים השתעשע דן לביא, מעצב תכשיטים, עם הפרוייקט הזה. "להפיג את השעמום" – הוא אומר אבל אני לא מאמין לו כי האיש מת על התוצרת הבריטית הזו. הכלי הספציפי הזה ברשותו כבר 13 שנה ולפניו היו עוד שניים.

האופנוע: BSA M21 מודל 1955.

לפני 12 שנה הוא עשה איתו תאונה. "בגלל הברקסים החלשים שלו" – הוא מצטדק. "אז החלטתי שאם נשפץ אותו יום אחד הוא יעצור כמו תותח". ואכן, הארלי דוידסון FXR מודל '83 תרם את המזלג הקדמי והגלגל עם המעצורים. גם הגלגל האחורי מורכב מג'נט של הארלי עם הנבה המקורית של הבי.אס.איי. טנק השמן הוא בניה עצמית וגם המושב. הכידון מקורי ורק ביצע היפוך במקום.

העבודה ברובה הגדול נעשתה בבתים פרטיים בתדירות של יום או לפעמים יומיים בשבוע. הוא העמיד אותו אצל חבר, רן דייניש, וביום שישי היו מלטפים את הברזל יחדיו. רן דייניש גם צבע אותו בצביעה איכותית אחרי ששניהם ישבו וחרשו מיליוני תמונות והחליטו מה יתאים להם. את העיטור תרם דן, כמובן. אחר כך גרר אותו הביתה ושם שיחק בבניה עוד שנה, ובסוף הסתייע בדני האוזנברג מסוכנות ג.ב.ר (יבואן רויאל אנפילד) להשלמות וכיוונים.

ביום שישי, ב"פרלמנט של הארלי" (דן הוא הארליסט מושבע) קלטתי את האופנוע עומד בצד והוקסמתי. יש עליו חינניות וקלילות שחסרות בהרבה שיפוצי ענתיקות. מיד עטתי עליו עם המצלמה. תהנו גם אתם, למה לא?!

 

4 תגובות לדג לשבת: "עיצוב התכשיט"

  1. אגרופנים מחברים את הכנף ועוד מלא מלא הפתעות אז בטח שנהנה!
    בכל פעם שאני רואה דברים כאלה אני תוהה כיצד הם מצליחים להשיג את המפרש הצהוב שמחובר אליהם,
    ומתפלל שכן ירבו כמותם.

  2. לפעמים זו ממש מכה כשמחלקת עיצוב משתלטת על מחלקת הנדסה. עם תוצאות עגומות

    • אמרתי זאת בעבר ואומר זאת שוב, בשפה של מתכנתים:
      כיעור הוא פרופרטי שלא ניתן להצמיד לאובייקט מסוג אופנוע.

  3. לחם ושעשועים // 26/08/2017 um 10:21 // הגב

    נדרש מאמץ עצום כדי לזהות את ה BSA היפיפה שהכלי הזה היה פעם

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם