דג לשבת: מנוע, מנוע

אין ספור ואריאציות מקוסטמות נבנו על בסיס ה-CB750 הוותיק של הונדה. ולמה לא בעצם? יש המון כאלו בשוק, המחירים סבירים, חלפים לא חסר והאמינות האופיינית של הונדה מאז ומעולם מבטיחה גם שימושיות וידידותיות. ויש עוד משהו שלי באופן אישי מד"גדג בדיוק במקום הנכון – המנוע. כשמפשיטים את כל מה שלא ממש צריך, נותר מנוע אחד גדול ושרירי. ה-CB מגיע טרום תקופת המיזעור והורדת המשקל הנוכחית בה מנועים הופכים לקטנים ויעילים יותר. ארבעת הצילינדרים של ה-CB יוצרים מנוע גדול, מסיבי ובעל נוכחות משמעותית.

הדוגמה שלפנינו היא לא של CB750 אלא של CBX750, שהיה מתקדם יותר וחזק מה-CB ויוצר בין השנים 1984 ו-1988. שלל יתרונותיו של ה-CBX הפכו אותו לאופנוע משטרתי אולטימטיבי, ואכן הכוכב שכאן בתמונות התחיל את חייו במשטרת מלזיה. סדנת Kerkus Cycles מקואלה לומפור, בירת מלזיה, חיפשה עבור לקוח אחד כזה ומצאה אופנוע שסיים את חייו במשטרת התנועה המקומית. אותו לקוח רצה אופנוע שידמה כמה שיותר לדוקאטי ספורט 1000, אבל שעדיין יהיה הונדה, בקשה שבין היתר הכתיבה את עיצובו של מיכל הדלק.

מעבר להורדת כל פריט מיותר, הקפידו בסדנה לבנות ולהשלים רק את מה שחובה שיהיה על האופנוע; שימו לב למושב המינימליסטי, לפנס החזית הפצפון, שרק מדגיש עד כמה המנוע פה הוא חלק משמעותי, וכן לכל הפרונט המדהים. על צביעה מתאימה יותר, קשה לחשוב, וכמובן שמערכת הפליטה שנבנתה מתאימה כאן בול. אחד היפים, שבת שלום. -פ'.

תגובה אחת לדג לשבת: מנוע, מנוע

  1. yafyuf

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם