ג'ימקאנה געש, 1992

מה שקופץ מיד לעין עם תחילת הסרט הוא הצבע הצהוב של חולצות חברת הסיגריות 'כאמל' שהפיקה ופרשה חסות על התחרות. לא התאחדויות, לא רשויות ולא שרים וממשלות, אלא גוף עיסקי פרטי שתומך ומעודד מפגשים עממיים של ספורט מוטורי. ככה זה היה פעם וכך זה היה צריך להשאר.

המקום – שדה בקיבוץ געש בקיץ שרבי. צמחיה עבותה של חרולים מקיפה ומעטרת את המסלול שפרץ וסלל הטרקטור הצהוב (של הרפת?). עבודה רשלנית משהו אבל למי איכפת? – בטח לא לקהל הגדול והנלהב שמגיע, מריע, מתגודד, מעודד. הקטגוריות: אופנועים – דו"שים גדולים, בעיקר אקסטים ודיארים, ג'יפים, באגים, ולסיום – אופנועי אספנות, ענתיקות בריטיות מסוג מצ'לס שבעליהן לא חסים לא על עצמם ולא על הברזל הישן ונותנים יפה בראש. כבוד מיוחד שלוח מאיתנו לרוכב הווספה (עם ארגז אחורי!) שצלח את המסלול כמו גדול.

תומכים נוספים: עלית וקרלסברג (קוקה-קולה). פרס החולצה הרטובה זיכה את הרטובה האמיצה בסופ"ש במלון פרדייז באילת. איזו חולצה ולמה היא רטובה? – אתם שואלים, אז שתדעו שסיום התחרות נערך בבריכת הקיבוץ והתארגנו שם כמה תחרויות מעניינות… יאללה, עזבו הסברים ולכו לראות.

מארכיונו של גיא רדר שגם מדריך בפתיח את המצלמה על נתיבות המסלול ובשל כך זכה לתמונת ראש עמוד.

 

3 תגובות לג'ימקאנה געש, 1992

  1. לא מובן המחוקק שלא מבין כלום על ספורט מוטורי התרשל ובמקום לקחת מודל קיים מאחת הארצות ולאמץ אותו יצר מצב הזוי שלא קיים באף מדינה , צריך לתקן ולפשט את החוק ולהשוות אותו לנהוג באירופה , על הדרך להשוות את עניין הקרקע למצב שבניית מסלול שקולה לבניית איצטדיון כדורגל , כך שאפשר יהיה להתקדם עם זה הלאה , אחרת אנחנו תקועים ככה לנצח ולא יעזור כלום .

  2. איזה תענוג לקום בשבת בבוקר 🙂
    אחחח שנות התשעים העליזות… איזו צ'כונה מה שהולך שם.
    אכן כבוד לווספה אספנות (ומדבקות העיניים) אבל היתה שם עוד ווספה, גם עם ארגז ואפילו עם המנעול המשתולל של הארגז.
    ומצחיק שה XT500 משנות השמונים התחרה בקטגורית הדוש"ים (ולא אספנות למרות רק דקאדה של גיל) כי עם שני הבולמים מאחור (ולא מונושוק) היה מגיע לו.
    היה שם גם xt350 וגם dr350 אאל"ט (ולאדה ניבה בצבעי סטארסקי והאץ' אבל זה לא קשור)
    …מה? לא שמעתי. מה אמרתם? ?
    ציצים? היו שם ציצים??? וואללה לא שמתי לב.
    הייתי עסוק בקרחת, כרס והספידו המנומרות של האוחז במיקרופון.
    מה זה אומר עלי ?

  3. הנשר הישראלי // 13/05/2017 um 1:49 // הגב

    כייף להזכר שפעם היינו פה ועדיין ..אני והחברים שלי והאופנוע הצהוב הצ'ופר שלי .. והחברים היקרים שלי גם .. והציצים ממש אטרקציה …

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם