גיבור בעל כורחו

הוא בטח היה מעדיף לוותר על כל הטאררם הזה וקבלת פנים של גיבורים בארוחה שנערכה בסוף ה'קלאסיק TT' שנערך השנה באוגוסט באי מאן. אבל מצד שני, לא כולם זוכים להזדמנות שלישית, לא שניה אלא שלישית, ומאדם שלא עמד על הרגליים לפני ארבעה חודשים להגיע ולנצח את מירוץ ה-250 בקלאסיק TT באי מאן זה לא עניין של מה בכך, לא לרוכב בריא ועל אחת כמה וכמה לרוכב שרק החלים ממחלת הסרטן.

עכשיו, לפני שתזלזלו במירוץ ה-250 ב'קלאסיק TT' אקדים כבר עכשיו ואומר שאין זה מירוץ 'בכאילו' אלא מירוץ לכל דבר על אופנועי ה-GP שתי פעימות בנפח 250 שרצו על מסלולי הגרנד-פרי של שנות השמונים והתשעים, ללא שום בקרות אחיזה ואלקטרוניקה למשך ארבע הקפות. הגיבור שלנו מחזיק בשיא להקפה המהירה באי מאן בקטגוריה הזו במהירות ממוצעת של 192 קמ"ש.

גיבור סיפורנו הוא ברוס אנסטי הניו-זילנדי שכבר ניצח באי מאן 13 פעמים. את הסרטן הוא פגש לראשונה בשנות התשעים עת חלה בסרטן האשכים ממש בתחילת דרכו כרוכב מירוצים. את הבכורה שלו באי מאן הוא עשה שנה אח"כ בקטגוריית ה-250 וסיים במקום ה-29. בשנת 2000 עמד לראשונה על הפודיום כאשר סיים שני בקטגוריית ה-250, וב-2002 השיג את נצחונו הראשון במסלול ההר, גם כן בקטגוריית ה-250. עם השנים עמד עוד 11 פעמים על ראש הפודיום כאשר הישגו הגדול הגיע ב-2015 בגיל 46 כאשר ניצח את מירוץ הסופרבייק באי מאן.

ב-2018 נאלץ אנסטי לפרוש ממירוצים לאחר שהסרטן הכה בו בשנית. הפעם התגלו אצלו גידולים בריאות ובעמוד השדרה. במשך שנתיים, אנסטי עבר טיפולים אינטנסיביים כשהאחרון היה כחודשיים לפני הקלאסיק TT. אנסטי עצמו צוטט כאומר "שהוא כלל לא ידע אם יהיה לו כוח לעמוד על הרגליים". אבל באוגוסט 2019, חזר ברוס אנסטי, בגיל 50 להתחרות ואף ניצח את מירוץ ה-250 כשהוא קובע את שיא ההקפה המהירה של 192.76 קמ"ש באי מאן, וכל זאת על אופנוע גרנד-פרי דו"פ בנפח 250 סמ"ק מלפני 20 שנה, ללא שום אמצעים או בקרות אלקטרוניות.

כבוד, פשוט כבוד.

4 תגובות לגיבור בעל כורחו

  1. כשאין מה להפסיד הולכים על כל הקופה.. אמר מי שאמר – עדיף למות בכבוד וגאה מאשר למות בצער והשפלה.

  2. עניין אותי הסיפור בשולי הסיפור – מה פרוטוקול הדיאטה אשר עזרה לו.
    לא שזה צריך לעניין אותי. אני כבר איבדתי (בצורה מזעזעת ואכזרית) אח.
    אבל בכל זאת. גיגלתי.

    “At the moment I am all finished with that. They have given me the all clear but they’re going to keep a real close eye on me. I’m on a new diet, trying to keep away from sugar and carbs. I’ve dropped the weight from my usual 75kg to somewhere around 70kg so I am fit and healthy.”

    https://www.bikesportnews.com/news/news-detail/classic-tt-hero-anstey-four-months-ago-i-couldnt-walk

    זה נקרא קיטו

    ** אזהרת סארקזם **
    הגיבור הזה גם ימכור צמידים כמו לאנס (ארמסטרונג) ?

  3. אריק רצ'בסקי // 28/09/2019 um 21:34 // הגב

    עניין אותי כמות המזהמים שפולטים ה RGV250 ודומיהם, ה RD350 הדו פעימתיים הרצוצים האלה, במרוצי הוינטאג' באי הירוק תמיד.
    יש ילדה בת 16 ששטה ביאכטות סולאריות כדי לא להשתתף בזיהום האוירי הסילוני, ואילו באי מאן שורפים שמן דו פעימתי ומעלים עשן כאילו אין מחר. האם יש שמה אינטרנט, באי הזה?
    ומה כבר עשה הימאהה TT שהנציחו אותו במרוץ באי?
    נכון, ה TT מודל 1983 עושה חשק גם היום ( לרציניים בלבד, אחד שחוט אצל מלכי בדרום, שני דקור אצל פלג בצפון).
    אמת, ה TT שהגיע בסטוק של 20 חתיכות בשנת 1993 נראה לא רע בכלל.
    ברי, שדגם ה TTS ובפרט ה TTE,היו ככה ככה בשנים 95-96 העליזות.
    ואחרון חביב, במובן הרע של "הוא בחור טוב", ה TTR 1998, היה כבר כבד ורחב לעומת WR400 או SC400.
    אז למה, למען השם, הנציחו אותם במירוץ מזוהם באי ירוק?
    "כי היה להם מיכל מדברי", אומר ד'.
    "כי היה להם קיק", לועט ר'.
    "כי היו להם מכונות ירייה", מתיז צ'אק בגין.

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם