רוכב הסייבר      

הרבה משפצי אופנועים מכורים כבר הכרתי והמשותף לכולם שהם בונים לעצמם כלי חלומות לרכיבה. בסיפור (האמיתי) שלפנינו נתוודע לטיפוס מכור מדגם שונה לגמרי.

*   *   *

ההתחלה היתה נדושה ובאנאלית ולא סיפקה ולו רמז קל לבאות: ילד בן 14 רוכש 'בנלי – מוטובי' 50 סמ"ק, ורוכב עליו בלי קסדה מגפיים או מגינים, כמו כולנו בימים ההם. אולי. אחר כך המוטובי מוחלף לטובת ג'ילרה בעלת אותו נפח ובהמשך ננעלת המערכת על CR 125. בשלב זה הילד הוא כבר חייל והוא יוצא לרכב עם קסדה ואולי גם עם מגפיים ומגלה עניין גם באופנועי כביש. הונדה 400 טווין, סופרדרים נרכש לצורך מחקרי האספלט ורן, זה שמו של גיבורנו, מטייל איתו  בכל רחבי הארץ. אבל השטח קורץ חזק, מחלון הבית נשקפות הדיונות המופלאות והאין סופיות שבין חדרה לפרדס חנה המשמשות כלונה פארק ואתר שעשועים ענק לאופנועני האיזור, ורן ממיר את אופנועי הכביש ב-DR500 וחוזר לשטח.

עד מהרה הוא מעלה נפח ל-DR600. לאופנוע הזה נדפק המנוע וכאן מתרחשת תפנית חדה בחייו של רן. הוא מפרק את המנוע, מחפש חלקים מרכיב, טועה, מתייעץ, נעזר בחברים, מתקן, ונשבה כליל בקסמי חלקי המתכת הקטנים האלה שצריך לפרק לנקות לצחצח ולהרכיב. המנוע חוזר לעבוד ורן מזמין פלסטיקה חדשה. מוקסם הוא מתבונן במוצר המוגמר והוא מאוהב. בשלב זה הקדחת המסתורית כבר מקננת בו והיא בשלב הדגירה הסמוי שלה ורן עוד לא מבין, לא יודע, וגם לא מנחש לאן כל זה מוביל…

ב-94' הוא מגרד כמה שקלים וטס לאנגליה לקורס מוטוקרוס של טים מתיוס. הקורס נמשך 10 ימים' הוא רוכב שם על אופנועי  YZ 125 והמוח נדפק לו טוטאלית. הוא חוזר ארצה ומיד קונה YZ250  ורץ להשתולל איתו בדיונות האהובות. האטרף מביא פציעה ובעקבותיה פחד משבית והוא פורש זמנית מעסקי האופנועים.

רן 3

  *   *   *

וכך מתגלגלת ומגיעה לה שנת 2002 ורן נתקף געגועים עזים לאהבתו הישנה ורוכש סוזוקי RMX250 ב-3 אלף שקל בלבד. לאחר מספר רכיבות הוא מרגיש דגדוג מוזר בכפות ידיו ולפני שהדבר מתחוור לו כל צרכו, הוא מוצא את עצמו מפרק את המנוע לשיפוץ כללי ורוכש פלסטיקה ואביזרים מארה"ב . האופנוע מושלם, רן עליז ומאושר מפועלו, וכבר מתדפק על הדלת רוכש פוטנציאלי שמציע 9000 שקל. עיסקה נהדרת ורן מוכר מיד.

RMXKLX1WR לאחר שיפוץ_1כאן מסתיימת תקופת הדגירה של הנגיף ומגיע השלב הקריטי בו מתפרצת המחלה. רן מוצא קאוואסאקי KLX 250 שנת 94' מפורק ומונח בארגזים ורוכש את החבילה ב- 2000 שקל. בסיוע חבר שמבין הוא מתחיל עם המנוע בשידרוג ל- 300 סמ"ק, צובע שילדה ומחליף כל חלק אפשרי. זה גם השלב בו הוא מגלה את ה– e-bay  ומתחיל לחרוש בלילות את שווקי העולם ולהזמין. אחרי מספר חודשים יש לו כלי חדש ונוצץ. ההשקעה:  15,000 אלף שקל חוץ ממחיר הקניה. רן עולה עליו לשלוש רכיבות בערך והקסם מתפוגג. העורקים דורשים את מנת הסם שלהם. האופנוע מוצא למכירה ולכיסו של רן נכנסים 13,000 שקל. עיסקה ריוחית, לא?!

הלך הקאוואסאקי ובא יאמהה WR400 '98. מחיר הקניה: 25,000 שקל. רכיבת התרשמות אחת ורן שועט אל המחשב. השוק הבינלאומי מתנוצץ לו מן המסך ועליו אלפי הצעות של פריטי אפטרמרקט מפתים. ראשו של רן מסתחרר, העכבר מתרוצץ תחת אצבעותיו כעכבר מעבדה בכלוב, ועל המקום נרכשים שילדת זנב מאלומיניום, מיכל דלק ומושב של דגם ה- YZ. הבא בתור:  קלאצ' אוטומטי תוצרת 'רקלוס', והופ… החשבון מתדלדל בעוד 2,500 שקל. עכשיו כדאי להעביר את מעצור הרגל לכידון ורן רוכש מעצור יד של  'קימקו', רץ לת"א פעם פעמיים לחפש צינורות מתאימים ומרכיב.

אחלה! אפשר סוף סוף לצאת לשטח? – שתי רכיבות ונתפסת הבוכנה. איזה כיף! – מפרקים ועושים מנוע עליון. על הדרך נרכשים מארה"ב קמשפט משופר וקרבורטור מפנק של 'אידלברוק'. אגב אורחא מצורפים לחבילה גם מדבקות ליפייף את החמוד וגם חליפת רכיבה חדשה לרן עצמו.

סבבה!  אז אפשר כבר לצאת לשטח? – שתי רכיבות ובגיר מתפרק ההילוך החמישי. איזה אושר! לוקחים את הילד החולה לד"ר אפי והמנוע עם הגיר עוברים שיפוץ כללי. עד כה מסתכמת ההשקעה בכחול החביב ב-30 אלף שקל ומנהל הבנק קורא לרן בדחיפות כדי להתעניין בנימוס  האם ישנה סיבה מיוחדת למה לדעתו מגיע לו אשראי עיסקי כמו של יצחק תשובה?!

רן הוגה קצת בנאמר ומגיע למסקנה שהבנקאי צודק. בעיסקה סיבובית נמכר הכחול מיידית לבעל מוסך שנותן עבורו 22 אלף שקל ו…KLX 250 חלוד ומפורק בארגזים. מזכיר לכם משהו?

אין ברירה ורן לובש את חליפת הצלילה של האי.ביי. כמה לילות של שיטוט בין מדפי החלקים ונרכש קיט מנוע 300 סמ"ק. את הטלטל וגל הארכובה רן מעביר לסדנה תל אביבית לצורך שיפוץ.

או.קי, המנוע מורכב ועוברים הלאה. השלדה מתנקה מהחלודה ונצבעת. מיסבי הזרוע האחורית מתגלים כגמורים ורן יוצא לקנות חדשים ועל הדרך מוצא זרוע אלומיניום קומפלט של דגם ה-R. המתלה מורכב ורן מתבונן בתוצאה ומשהו מציק לו בעין. מה, רק הזרוע האחורית  תשאר שונה? בו במקום נלחצת החלטה: כל האופנוע ישודרג לדגם ה-R! הגמדים הטובים מהאי.ביי משגרים את החבילות בזו אחר זו: מיכל דלק פלסטי, קרבורטור מגופה שטוחה, ולאגף הפליטה – סעפת ודוד. צמת חשמל משופרת מחייבת גם  שינוי סלילים ו-CDI חדש להצתה. ממשיכים? – ממשיכים ובעוז! בולמי הזעזועים הקדמיים מוצאים  עצמם בפח ובמקומם מגיעים 2 בולמים של TT 600. בחבילות הבאות מהדוד סם נוחתים בארץ פלסטיקה חדשה, כידון, כיסוי כסא, מגיני ידיים, מגן גחון מגן משאבת מיים ומגן דיסק אחורי. מנהל המכס החיפאי מתחיל לפתח קשרי ידידות עמוקים עם הצעיר הצנום שפוקד את משרדו יותר מכל יבואן אחר. עקב יחסי העבודה הצמודים לא מתבייש רן להקניט את המוכס: "…ותחשוב כמה חבילות לא עוברות דרכך?!"

אז איפה היינו? מה נשאר עוד לתפור לילדון כדי שיוכל להלך? גגש"ים ושרשרת כמובן, ואיזה שיכלול קטן של מפסק התנעה חמה שדורש בעיקר עבודות קדיחה הברזה והתאמה. רן מגלגל את האופנוע החוצה ומביט בו בגאווה. הכלי הזה כולו שלו מפס ייצור עצמי!  הסערה הנרקוטית בדם נרגעת קלות. רן רוכב עליו כשעתיים וחוזר הביתה לגלות על המשיבון הודעה ממנהל הבנק להתייצב דחוף. הם יושבים לשולחן לסכם כמה טורי מספרים ומסתבר שסך ההוצאה על הצפרדע הירקרקה הזו מסתכמת ב- 28 אלף שקל!  מה עושים עכשיו?! איך סוגרים את הבור?!

סייעתא דשמיא ונס פעוט – והנה ירושה קטנה ומפתיעה מייצבת את חשבון הבנק ואת מצב רוחו של הקרפד הנרגן והזעוף הרובץ מאחורי מכתבת המנהלים ומציק לאזרחים תמימים השוקדים על תחביביהם. רן חוזר מידית לסורו, נזכר שכדאי להחליף את מיסבי ההיגוי ומזמין מחו"ל  חדשים, ואז צץ קונה ומציע 14,000 שקל.

יפה. יש קונה! את מי מעניינת בכלל הירוקת הזו לאחר שהושלם העמל? בלי אפילו רכיבה אחת בודדת הוא מחליט להפרד ממנו. החגב הזה סיים את תפקידו על במת ההיסטוריה הפרטית. 14 אלף שקל מחליפים ידיים ולקידמת הזירה מתגלגל ובא הכוכב החדש – KTM250 / 2002, ובשעונו רק 2,700 ק"מ. ממש דנדש! עלותו 36,000 שקלי כסף עובר לסוחר, ומה שיפה פה זה שאין מה להשקיע בו, רק לרכב.

ran alon midbar C

שתי רכיבות אכן מתבצעות בטרם שבה המחלה ומתפרצת. בידיים רוטטות רן מפרק את המנוע ושולח את הצילינדר לנוצרי חביב מכת אוהבי ישראל כלשהי ושמו ביל תומס. ביל דנן במקרה מנהל את סדנת HT RACING ולבקשתו של רן הוא חורט את הצילינדר, שותל סליב מיוחד פרי פיתוחו, נועץ בפנים בוכנה של JE PISTONS ששוקלת כחצי מהבוכנה המקורית ומחזיר את כל הכבודה חזרה לישראל בצירוף הבעת תודה עמוקה לרן על שיפור חשבונו ב- 1000 דולר. רן מרכיב את המנוע והנה יש לו KTM355 במקום 250.

יוצאים לרכב? – כן, אבל רק רגע… קודם כל יש לטפל קצת בפלסטיקה. היא שחורה ומכוערת וכך אי אפשר להופיע בציבור! פלסטיקה כתומה מועמסת בארה"ב לבטנו של בואינג תובלה העושה דרכו ישראלה, ומצטרפים אליה ללא עיפעוף, מצמד אוטומטי של רקלוס, מגן דיסק, מגיני רדיאטור,קיט מאוורר חשמלי,סעפת היי-טורק שבמקרה התגלתה כזולה ברכישה, סופית חביבה למשתיק תוצרת PRO-MOTO, קרבורטור 37 מ"מ במקום 35, וכדי שמכת הגז תהא ניצחת והחלטית מסופחים למאייד גם פאואר- נאו וקוויק- שוט. הרגליות נמצאות צרות מידי למגפיו וטעמו והן נבעטות בזלזול הצידה לטובת שתיים רחבות יותר, תוצרת – FAST WAY. עד כה השקעה מיזערית שולית ובלתי נחשבת של כ- 8,000 שקל, ורן מפנק את עצמו בקסדה חדשה לקראת יום ההולדת המתרגש ובא ומוצא מוצר מעניין ב- 'ק.ט.מ הארד-פארטס' בדמות מכנסי טייץ מאווררות  עם לוגו של החברה וממהר לרכוש גם אותם תמורת כך וכך ירקרקים עלובים.

ran alon midbarהגיע הזמן לראות איך כל החנות הזו מתנייעת בשטח. רן עולה לאוכף והנה – אכזבה :  הטוסיק קצת כואב. אמת, ידוע לו שהכיסאות המקוריים של ק.ט.מ הם ספרטנים וקשים, אבל מה לעשות ועכוזו של בן 40 אינו חובב חיבוטים וטילטולים כמו ישבנון בן 20. רן מחזיר את האופנוע לחניה, פושט את בגדי הרכיבה, וצונח בכורסת המחשב המחבקת ועוטפת  אותו בחיקה כחבק אם את  הבן האובד השב הביתה. גלישה מיומנת מריצה את זבני חברת GUTS RACING עם חבילה לשדה התעופה ועוד מטוס של חברת UPS נוחת בלוד עם מושב נוח ומפנק עבור חביבנו המצפה בקוצר רוח.

כאן נעצור, אך לא תמה המסכת. להיפך, היא נמשכת עוד ועוד. אל תחפשו הגיון כלכלי – כי איננו. רן אינו איש עשיר והכנסתו החודשית כאחד השכירים. משיחות ארוכות איתו אני מבטיח לכם שגם אין בו כל פגם שכלי. האיש שפוי ומאוזן כהלכה.

או ככה לפחות הוא נשמע.

*   *   *

תחת שמי ים תיכון ושמש של פלדה, מתנשפים ומגירי מיים כמו שני קרפיונים שנזרקו ליבשה, יושבים רן ואנכי לנוח מעמל הרכיבה. עץ אורן דליל אמיר נוטה לנו מעט חסד ומצל קמעא, ורן יונק מהקאמלבק ומהגג בעיניים מצועפות.

"אתה יודע, נראה לי שלפי סך העיסקאות שלי באי.ביי מגיע לי מעמד של יבואן מצטיין. אחח…  חבל שצריך גם לרכב לפעמים… לו רק ניתן היה לפרק לקנות ולהרכיב…"

ran alon midbar E

2 תגובות לרוכב הסייבר      

  1. בתחום האופניים המחלה הזו נקראת "שידרוגיטיס"

  2. חחח גדול. שימו את הטלפון של רן. גם אני רוצה אופנוע משופר ומדונדש ב 14000😎

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם




1 × two =