קומו עורו!

בהשקה חגיגית של קבוצת ימאהה בברצלונה הסתיימה שנת החורף של המוטו ג'יפי

זו העונה השלישית שמוביסטאר טלפוניקה היא נותנת החסות הרשמית של קבוצת ימאהה בענף המוטו ג'יפי. ב-2014 ההשקה הייתה על קו הזינוק בקטאר, ב-2015 במשרדים הראשיים של החברה במדריד והעונה בברצלונה.

קבוצת ימאהה יכולה לבחור היכן תושק והעונה נבחרה עירו של אלוף העולם חורחה לורנסו. כן הוא ממיורקה וכן יש לו דירה בשוויץ אבל כשהרוכב נשאל היכן ביתו הוא עונה שבברצלונה. אין לי ספק שההחלטה על מיקום ההשקה נבחנה ע"י מנהלי הקבוצה וימאהה בכובד ראש, ובל נשכח שזה גם הבית של דורנה ורבים מהמדיה הבינלאומית מתגוררים בבירת קטלוניה.

ההשקה ששודרה בשידור ישיר באתר המוטו ג'יפי ובערוצי הטלויזיה האיטלקי והספרדי, נפתחה בדברים של נותן החסות כשמנכ"ל טלפוניקה מקווה לשיחזור ההישגים גם ב-3 העונות הקרובות עליהן חתמו עם קבוצת ימאהה, 27 פודיומים ותואר משולש אך אף מילה על המסיבה שבוטלה בתום העונה הקודמת ומיליון היורו שהפסידו עקב ביטולה.

מעניין גם מה תהיה ההשלכה של חוזה ל-3 שנים ואיזו השפעה תהיה לטלפוניקה על הרוכבים שיוחתמו לקבוצה לעונות 2017/8. הלוא לכל הרוכבים תם החוזה וגם ולנטינו לא החליט עדיין אם ימשיך או לא, הצהרה שחזר עליה גם היום בברצלונה, לכן כבר בתחילת העונה נראה ונשמע בעיקר, על תזוזות הרוכבים, חוזים, תנאים והרבה לחץ.

לין ג'רביס דיבר על העונה הקרבה כעונה מאתגרת עם כל השינויים הטכניים אך גם הפרסונליים כשהוא מדגיש את נושא הכבוד בין אדם לרעהו: "יש לנו את קבוצת החלומות, הרוכבים הטובים בעולם ויש להם דרישות וציפיות מאיתנו ואל לנו לשכוח שהם נלחמים על אותו הפרס. אך יש לתת כבוד אחד לשני, לקבוצה ולאוהדים, וכך אפשר לנהל את הקבוצה, עם ערכים טובים. אנחנו רוצים לראות את אותה התוצאה של 1 ו2- אבל עם תסריט שונה."

ג'רביס עוד הוסיף שיש דברים הטעונים שיפור שעליהם הם עובדים עם דורנה והפדרציה, אך כשהתבקש לפרט, סירב.

טסויי סאן – האחראי על הפיתוח דיבר על האתגרים שהעונה שבפתח מציגה בפניהם: המערכת האלקטרונית והצמיגים. חופשת חורף לא הייתה ליפנים והם ישלחו ישירות את האופנועים לטסט שייערך בתחילת פברואר במלזיה, כשמיקום טנק הדלק הוא השינוי הבולט ביותר: הוא ממוקם מאחור! כנראה דרך ההתמודדות של ימאהה עם בעיתיות הצמיג הקדמי וחלוקת משקל שונה בעקבות כך. טסויי סאן הוסיף שדרישות הרוכבים היו בין השאר יותר כח בישורת, הבנה מהירה של המערכת האלקטרונית, ושיפור הצמיג הקדמי של מישלן. לדברי ולנטינו להונדה יש יתרון השנה, מאחר ויכלו להתרכז במשימות לקראת 2016 כבר בעונה הקודמת כי לא היו בקרב האליפות. כמו כן הוסיף ואמר שהצמיגים, למרות שגדלו בחצי אינץ ל-17, הם בעלי מבנה צר יותר מאשר הברידג'סטון ויעניקו יותר זריזות בפניות על חשבון יציבות. הדרך לדבריו עוד ארוכה.

חורחה לורנסו הוסיף שעל הנייר הצמיגים הללו מתאימים לאופי הרכיבה שלו אך גם הוא הוסיף שייקח עוד קצת זמן להבין וללמוד אותם. הספרדי נראה קצת שבע יותר ממה שנראה בתום עונת 2015. הוא לא מדושן כמו שהיה טרום עונת 2014, אך החודש וחצי שהשקיע ביחסי ציבור בתום האליפות עיכבו את מערכת האימונים שלו לעומת ולנטינו שסיפר שהוא משפר את שלו מעונה לעונה.

קיר לא יהיה בין השניים בעונה הקרבה. חוזק הקבוצה הוא גם תודות להעברת האינפורמציה והיחסים הטובים בין צוותי הרוכבים, כך שהרוכבים יאלצו לבלוע רוק ולדעת שהאוייב הגדול שלהם בצד השני של המוסך יודע עליהם הכל.

לחיצת יד רפה הייתה שם, כשהיוזם הוא חורחה לורנסו שעלה לבמה ועמד לצד המנהלים. זו לא אותה הלחיצה החמה שראינו בשתי העונות הקודמות, אבל זה יותר ממה שראינו כבר הרבה זמן.

ההשקה הבאה בתור היא קבוצת פראמק דוקאטי ב-20 לחודש. יאללה חממו מנועים.

160

5 תגובות לקומו עורו!

  1. צריכה להיות עונה מאוד מעניינת עם הצמיגי מישלין, מאחר וכל הרוכבים יצטרכו לשנות צורת הרכיבה שלהם מרכיבת צניג קדמי לרכיבת צמיג אחורי, מה שבטוח שיהייה מעניין מאוד עם סגירת החשבונות מעונה שעברה….

  2. לי זה נראה כמו העונה האחרונה של ולנטינו רוסי … קשהלהאמין שהוא יגיע כל כך קרוב לתואר מס' 10 כמו שהוא היה בעונה שעברה ..

  3. תמי קומי עורי.
    זה שיש שיתוף פעולה בין המכונאים , בן הקבוצות זה יפה על נייר הטישו. מה שאין ולא יהיה שיתוף הפעולה בן הרוכבים, אך אך האגו , האגו הגדול של רוסי את לורנזו.
    הרגשה שלי זו הולכת להיות העונה של הונדה – מארקז את פדרוסה.
    ולגבי האיטלקיות מי יודע?

  4. איך הגדלת קוטר החישוק תתרום ל"יותר זריזות על חשבון היציבות" זה אמור להיות בדיוק להפך

    • המערכת // 22/01/2016 um 7:19 // הגב

      לאחר בירור נוסף: המבנה שלהם צר יותר מאשר הברידג'סטונים ומיועד ללהעניק זריזות יתר בפניות. עקב שטח המגע הקטן יותר בקרקע הדבר בא על חשבון יציבות

להגיב על סיני לבטל

כתובת האימייל שלך לא תפורסם