עידכוני משטרה: הגברת אכיפה

אגף התנועה הארצי מדור תחבורה – 13.6.17

הנדון: הגברת אכיפה בעבירות של נסיﬠה בשול, נסיעה על מעבר חציה, על מדרכה ואי מתן זכות קדימה להולכי רגל במעבר חציה

 

במסגרת מיקוד האכיפה כנגד רכב דו גלגלי הנﬠ בשול הדרך ובניסיון למגר ﬠבירות של נהיגה על מדרכה ובמﬠברי חצייה ﬠ"י רוכבי אופנוע ועבירות של אי מתן זכות קדימה להולכי רגל במﬠברי חציה, להלן מספר הנחיות:

  1. נהיגה בשול:

א. אין אישור גורף לנהיגת רכב דו גלגלי בשוליים.

בִ נהיגת רכב דו גלגלי בשול הכביש אפשרית רק כאשר קיים עומס תנועה בכביש והתנוﬠה מתנהלת באיטיות.

ג. אין היתר לנוﬠ בשוליים בחוסר זהירות ועל כן רכב דו גלגלי הנע בשוליים בשﬠת ﬠומס ונהיגתו רשלנית, יירשם כנגדו דו"ח בגין נהיגה בחוסר זהירות (הזמנה לדין ו-6 נקודות) או נהיגה בקלות ראש (הזמנה לדין ו-6 נקודות), הכל על פי העניין.

  1. נהיגה על מדרכה:

א. ככלל, לאופנוע אסור לנוע על המדרכה. התנועה על המדרכה מותרת לאופנוﬠ רק לצורך כניסה לחצרים או יציאה מהם.

ב. שוטר המבחין ברוכב אופנוע הנﬠ על מדרכה שלא לשם כניסה או יציאה לחצרים, ירשום דו"ח נגד הרוכב בעבירה מכוח תקנה 28 א' לפקודת התﬠבורה. גובה הקנס 250 ש"ח ו-2 נקודות.

3. נהיגה על מעבר חצייה:

א בעקבות ריבוי המקרים בהם נראו רוכבי אופנועים הנוסעים על מעבר חצייה על מנת לחסוך את זמן ההמתנה ברמזור אדום – יש להקפיד ולאכוף עבירה כנגד מבצעי העבירה.

ב שוטר המבחין ברוכב אופנוע הנע על מעבר חצייה, ירשום דו"ח כנגד הרוכב בעבירה מכוח תקנה 34 א' לתקנות התעבורה. גובה הקנס 500 ש"ח.

4. אי מתן זכות קדימה להולך רגל במעבר חציה:

א. עבירת אי מתן זכות קדימה להולכי רגל במעבר חציה, הינה העבירה העיקרית בגינה נפגעים הולכי רגל בתאונות דרכים.

ב. קיימת נטייה לרבים מרוכבי הדו גלגלי לזלזל בחובת מתן זכות הקדימה להולכי רגל במעבר חציה.

ג. רוכבי האופנוע נוהגים להשתחל בין הולכי הרגל בשל תפיסה מוטעית לפיה היות ומדובר ברכב דו גלגלי הרי שיצליחו להימנע ממגע עם הולך הרגל.

ד. על כן, שוטר המבחין בנהג המבצע עבירה של אי מתן זכות קדימה במעבר חצייה, בדגש על רכב דו גלגלי, לא יקל ראש באירוע זה וירשום דו"ח לנהג על פי הנסיבות כדלקמן.

  1. כאשר התנהגות הרוכב לא היוותה סכנה ממשית להולך הרגל, יירשם דו"ח בניו עבירה של "אי מתן אפשרות להולכי רגל להשלים את מעבר החציה בבטחה. גובה הקנס – 500 ש" ו-4 נקודות.
  2. כאשר התנהגות הרוכב היוותה סכנה ממשית להולך הרגל, ירשום השוטר דו"ח בגין עבירה "סיכון הולכי רגל שחצו במעבר חציה", דו"ח קנס של 10 נקודות, והוא דו"ח מסוג הזמנה לדין, ובנסיבות יפרט השוטר כיצד בא לידי ביטוי הסיכון להולך הרגל.

באחריות מפקדים להגביר אכיפה בנדון, ולהעביר הנחייה זו כנושא חובה בשיעורים שבועיים.

על החתום: מאיר בן גל, סנ"צ, רמ"ד תעבורה

8 תגובות לעידכוני משטרה: הגברת אכיפה

  1. ראקה לה קה ווים … ראקה לה קה ווים …
    אדון שוטר אני יצאתי מחצרים!
    ראקה לה קה ווים … ראקה לה קה ווים …

  2. שיחסכו את כל הפירוט הזה הרי ההנחיה האמיתית היא אחת
    1. בראותך אופנוע חפש אותו ודחוף לו דו"ח

  3. שמר זאב // 20/06/2017 um 17:28 // הגב

    שלום
    אני מקווה ורוצה שכל מה שאמר לטייל יחול על אופניים אופניים חשמליים וקוקינטים. רק כך ייעשה צדק שווה לכול הנעים על דו גלגלים

  4. לא רק הרוכבים משתחלים בין הולכי הרגל. למעשה גם הולכי הרגל שיורדים למעבר החצייה בזמן שקטנוע חוצה אותו משום שאינו מהווה להם שום איום ולמעשה הוא שקוף עבורם יגרמו לרוכב לקבל דוח של 500 שח. קרה לי בצומת עזריאלי.

    • תוכל להרחיב? האם זה היה מעבר חציה מרומזר, האם האטת תוך שראית את הולך הרגל מתקרב, האם היית מספיק לעצור לפני מעבר החציה?
      נשמע לי לא סביר שהולך הרגל היה אשם.
      הולכי רגל החוצים את הכביש שלא במעבר חציה מתקרבים לעיתים לרכב דו-גלגלי ברמה שאינם תופסים כמה היא מסוכנת, אבל זה כבר סיפור אחר.

  5. יש משהו לא ברור לגבי נסיעה בשוליים כי הרי ברור לכולם שזה פחות מסוכן מלרכוב בין המכוניות כל עוד שומרים על מהירות נמוכה
    בשעות הבוקר באיילון פקק זוחל אני נוסע בשול בזהירות ובמהירות נמוכה זה בסדר? או זה תלויי במצב רוחו של השוטר?
    הרי , לא פעם אני רואה שעוצרים אופנועים ונותנים דוחות למזלי אני רואה את זה בזמן ועובר לכביש
    חוצמיזה כרוכב שעבר תאונה קשה בשוליים אני מצטמרר כשאני נעקף בשוליים ברוכבים שטסים כאילו אין מחר
    כשברור שאין מצב שיספיקו לבלום במקרה של רכב שירד לשול

    • כבר לפני 20 שנה כשהייתי שמונה שעות על הכביש למדתי שאין שום קשר בין החטא ועונשו – הייתי חוצה קווי הפרדה, לא מאותת ומקצר בגינות מול הפרצוף האטום של הפוסטמות, אבל אם חלילה נפלת למארב (לדוגמה שלמה ימינה לשד' ירושליים) אתה תעקץ ראס בין אמו. נגיד על שיכול מספרים בלוחית הרישוי, וזה בדיוק אחרי שהעברת טסט (כי נודבת) את הפיאג'ו סי של העסק של הבוס במכון הדרום ואתה חוזר לעסק. ממש תפנוקיה.
      בחרתי להישפט ומאות מטרים משם מה שהולך בשוקן זו כבר בדיחה מאד עצובה לפרק אחר.
      באותם ימים האחמ"ש של דומינוס לא היה אומר "סע להאט" אלא "סע בזהירות" ומאז זה נטמע.
      פעם שליח תמיד שליח.
      השנקל שלי לימים אלו:
      האיילון מתפתל ובאמת בדיוק בעיקול של הדרומה של ארלוזורוב נקטף מובי מסכן על השול הצהוב(!)
      אני אמנם זינבתי בו אבל לך (וגם לי) יש את האינסטינקטים של לשבור שמאלה לתוך הזרם של הפקק.
      שוטר שקוטף על הצהוב?! לזה לא ציפיתי.
      כמה ימים לאחר מכן מצאתי את עצמי מתיירא מארגזי צד אלומיניום. זה ניחא וטעות שלי אבל אופנוע שלא קשור לכלום עם צ'קלאקה מקדימה??? גם את זה יש בג'ונגל מסתבר. סרק! סרק!

      פואד ה0מולני שנה –
      "האיילון הוא נהר אספלט שזורמים בו סלעי ברזל אטומים
      ואילו אתה סמרטוט של בשר שעושה ראפטינג בנהר.
      "רק בין הסלעים, רק בין הסלעים"
      ושילכו לעזאזל כל הקוים. כפולים, לבנים, כחולים ומהבהבים."

      אחלה שבתרבות ואיללא ליכא מחר יום ראשון באיילון.
      ביפ ביפ.

  6. אני נוסע בשוליים כשיש עומס. תמיד יש אחרים עם מח של ציפור שטסים בשול ועוקפים אותי תוך סכנה אמיתית.
    אותם טיפשים יחשבו לרגע שלו נהגתי בפראות כמותם היתה התאונה בלתי נמנעת.
    לכן חברים בשום אופן לא לעקוף בשוליים. אינכם חכמים יותר. אינכם מוכשרים יותר ואינכם ממהרים יותר מרוכב אחר הנוסע בשוליים.
    כן אותם רוכבים שעוקפים רוכב אחר במרחק של 20 סמ ממנו ללא שום מחשבה שהוא עלול לסטות ולו בצורה מזערית והתאונה תקרה.
    לכל אותם ברברים ולאלה שטסים בשוליים במהירות של 80 קמש ומעלה מצוה לרשום דוח. הייתי ממליץ גם להוריד אותם מהכביש.

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם




ten − 2 =