נורטון בצרות כספיות

על רקע שמחת היבוא החדש לארץ, צצה עננה קטנה בשמי נורטון, אשר כמסתבר סובלת מקשיים פיננסיים. לפני כשבוע צייץ האתר הבריטי הוותיק "ווימוטו" (wemoto.com) כותרת האומרת "מקגינס שופך מלח על פצעי נורטון".

מיהו מקגינס, מהו המלח, ולמה פצעים?

ג'ון מקגינס הוא רוכב מרוצים בן 47 ונחשב אגדת מרוצים בבריטניה לאחר שסיים את האי מאן עם 23 נצחונות. הוא התחרה בעבר בעיקר עבור הונדה ונורטון. מקגינס אמר השבוע "אני מחפש נואשות את סטיוארט גארנר. אם מישהו רואה אותו שיגיד לו שישמיע קריאת כיוון". זו היתה דרכו לרמוז שסטיוארט גארנר, מנכ"ל 'נורטון',  נעלם מעל המסכים, ובעצם זו רמיזה חזקה שהמפעל הבריטי נורטון, בצרות.

מה הסיפור?

מקגינס שרכב במרוץ האי מאן עבור נורטון ב-2019 התכוון לחזור לשם גם בשנה זו ולייצג את אותו יצרן, אך לאחרונה נודע כי חתם עם קאוואסאקי. לשאלה מה קרה הוא ענה בציוץ דלעיל. האתר מציין כי זהו נדבך נוסף בחרושת השמועות כי נורטון נקלעה לצרות שאינן מוצאות את פתרונן.

חוסר הוודאות לגבי עתידה של נורטון החל לפני כחודש כאשר גארנר, מנכ"ל נורטון מאז 2008, הודיע כי הוא פותח בקמפיין לגיוס מיליון פאונד. הסכום, כך הודיע, ישמש לצורך אספקת הזמנות ומימון פיתוחים עתידיים. לאחר זמן קצר הוא הודיע על ביטול וטען כ "יש לנו משקיע".

בעצם כבר לפני שנה עמדה נורטון בפני צו פירוק שהוגש נגדה על רקע חובות כספיים אבל אז הצליחה החברה להוכיח כי מדובר בשגיאות ניהוליות גרידא של הנהלת חשבונות לגבי דו"חות כספיים שהוגשו שלא במועד. לפני כשבועיים צצו ידיעות בעיתוני בריטניה שטענו כי נורטון בעצם מתמודדים עם צו פירוק וצפויים לפשיטת רגל על רקע חובות מס שלא נפרעים בסך 600,000 ליס"ט. מנגד עתרה נורטון כי כמחצית מחוב זה כבר בהליך תשלום ויתווסף עליו סכום של 135,000 ליס"ט שקיבלה החברה מן הממשלה לצורך מחקר ופיתוח, וכי הם יוותרו עליו לצורך תשלום החוב כך שהמצב לא נורא כל כך. הדיון בעתירה נדחה ל-12 בפברואר.

ועכשיו הגיע הציוץ של מקגינס שמאשר לכולם שהצרות הכספיות טרם תמו. כמה רע המצב לאשורו אין איש יודע, אך ברור כי זו לא שעתה הטובה ביותר של החברה.

ג'ון מקגינס במדי ייצוג נורטון

5 תגובות לנורטון בצרות כספיות

  1. טיימינג מצויין לקפוץ לרחוב הרצל ולקנות נורטון מאלו שנשארו…. כי כנראה לא יהיו יותר.
    מצער, אבל מצד שני, חוסר הפרגון הטוטאלי של סטיוארט גארנר לעבודה שעשה קני דריר בתיכנון ופיתוח הטווין שהם מוכרים (או מכרו) זה מתכון בטוח לקארמה רעה.
    https://www.motorcyclenews.com/news/norton-motorcycles/

  2. אריק רצ'בסקי // 30/01/2020 um 20:14 // הגב

    לקנות נורטון חדש מהקופסא זה כמו לאכול לוף מפחית שימורים ולחשוב שזה המקור.
    בלי תריסר ברגים חרושים, בלי גבב של מידות מילימטריות ואינצ'יות, ללא תערובת של ברגי צלב יפני ספק פוזידריב אוסטרו-הונגרי, בלי נזילות מהקראנק ומהצירים, בלי סימני ידיים של מכונאים מכל קצות החלד, בלי צלעות קירור אויר שבורות (הנרי מגבעתיים חלם לרגע), בלי אילתורים מהמצ'לס שחטנות, בלי כל אלה, עם מה נשארנו? עם כלי מכורסם, מהוגן, ממורק ומפוהק.

  3. כן ולא…. לפי תיאוריית המירוק-פיהוק הזו,אף אחד לא היה צריך לשים בכלל על כול ליין הטווינים העדכני של טריומפ אשר בכלל מקוררים מים עם צלעות אוויר כזה כאילו. והנה,מדובר בלהיט לא קטן שאפילו כותב שורות אלו המחזיק בנורטון, טריומף, מצ'לס ואריאל עמוסי צלקות ומשתיני חד דרגתי 50 , לא היה מתנגד כלל שיעמוד לו כזה בחניה. אז גם ל 961 כזה נקי משלוליות לא הייתי מתנגד, הנה אמרתי את זה
    הטעות שהפילה את גרנר הייתה לדעתי מאמץ הפיתוח של הV4 ושל הטווינים מקוררי מים החדשים. מיותר,פשוט קפץ מעל הפופיק או שעלה לו הקאסטרול R לראש.

  4. אריק רצ'בסקי // 01/02/2020 um 16:33 // הגב

    גילוי נאות:
    על התקנים השונים לברגי צלב למדתי מהמגיב מספר אחד.
    על הקסם של נורטון ישן למדתי מהמגיב מספר 3 (האגדה על הנורטון קומנדו הקשיש, הקשור לעמוד ברחביה, ירושלים, סופרה באחד מגליונות מוטו).
    אני הייתי מתנגד שיחנה לי בחניה 1290, או 1190, כנראה גם ל 990 אתנגד.
    950 סופר אנדורו? רק עם יזיע קצת, אופי יש לו.
    אבל יש פיל בשיחוח הזה, הפיל היפני. מי מהרביעיה הבריטית הזו כשיר למסע לאילת? הרי כבר בקסטינה ייבקע כבל המצמד את גדיליו, יינתק לו האום מעלומיו, יצרצר לו מיסב, ויתקע את בעליו.
    בכל רגע נתון, אופנוע בן 30 פלוס מארץ השמש העולה לא ייכשל במשימה הזו; למעשה, הוא לא מבין על מה כל הרעש, השמן והצלצולים בחנייה.

  5. אריקשווץ – אתם אלופים …

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם




19 + 9 =