מעשה בבורג

סיפור על חשיבותם של כלי עבודה מדוייקים בבואך לטפל באופנועך

*   *   *

התכוון לצאת לפגישה ב-8 בערב. בשעה 7 נזכר שרצה להתקין רייזרים לכידון להגביה אותו קצת. הם כבר שוכבים שבוע במגירה. לא תהיה בעיה לסיים את ההתקנה ברבע שעה. כולה לפרק 4 ברגים ולסובב אותם חזרה. צ'יקן פיד.

יצא לחניה. 4 ברגים חיש קל הוסרו, הרייזרים הונחו, ושלושה ברגים חיש קל גם חזרו למקום. במקום של הבורג הרביעי נותר חלל וצליל עגום ומר של קרקוש מתכתי בישר שהבורג צלל דרך השלדה ונתקע אי שם למטה באיזה נקיק חבוי מתחת לראש המנוע.

קללה.

הלך להביא פנס. לדים.

חיפש חיפש בסוף מצא: המזדיין שכב לו בעריסת מתכת, שקערורית מנוע רחוקה ממגע. שקוע בשינה עמוקה, אפילו נוחר קלות.

תחב את היד. לא, לא יילך עם היד. צר המקום.

החליף תנוחה, ניסה עם היד השניה.

לא הבין בעצמו מאיפה נכנסה בו האופטימיות שעם היד השניה יש סיכוי, הרי שתי הידיים באותו גודל…

עצר לחשוב.

היי, יש לו את המוט ההוא, המגנט הטלסקופי!

הלך הביא את המגנט הטלסקופי. פתח, השחיל, הגיע לבורג. קלי קלות. מה שצריך זה את הכלי הנכון, זה הכל.

אופס, הבורג מאלומיניום.

קללה.

חושבים.

היי, יש לו את עומר!

עומר הוא חבר. מה חבר – אח. ויש לו כל מיני כלים מיוחדים. יש לו גם מין כלי עם שלוש אצבעות מתכת בקצה שנסגרות על אובייקטים סוררים ולופתות אותם כצבת.

צלצל. "ותגיע בבקשה מהר כי אני צריך תיכף לצאת".

הגיע עומר. הר אדם עם מוטת כתפיים כשל אלבטרוס צעיר. קרי – מקרר. ודייק –  ג'נרל אלקטריק.

השחיל עומר את צבת-שלושת-האצבעות והגיע לבורג. דגדג עומר את הבורג. צחק הבורג וזז קצת הצידה. נראה אותך עכשיו מגיע אלי.

ניסה עומר פעם שניה, שלישית, רביעית. תבוסה מוחצת וכניעה מוחלטת. מט בארבע מסעים.

נשבר הזין.

"זוז רגע הצידה".

זז.

תפס עומר את האופנוע הרים, הפך וניער.

צליל חלשלוש, והבן זונה מעדות האלומיניום שוכב מבוייש על הרצפה הקרה.

מש"ל.

14 תגובות למעשה בבורג

  1. משלושה ברגים (ואחד בתחתונים. מאלומיניום) לא מתים כל כך מהר

  2. ענק. וא׳ ענק ובכלל סיפור מצויין ואחלה מוטי.

  3. בורגול // 06/03/2020 um 8:13 // הגב

    מקרה חמור של התעסקות יתר באופנוע

  4. ג'ימי קופרשמיט // 06/03/2020 um 8:50 // הגב

    תמיד כייף לקורא, להנות ולצחוק מהסיפורים שלך.

  5. אריק רצ'בסקי // 06/03/2020 um 9:07 // הגב

    חוקי המרפי של הברגים הם נוקשים מאוד:
    1. כשצריך לפתוח קבוצה של ברגים, אחד ( האחרון ) יהיה סרבן מצפון.
    2. סרבן המצפון יסרב להתפנות גם עם מכוש, מברג אימפקט, מברג ישר ופטיש. הוא רוצה לשחות בזז-קל יומיים. לא מתפנה.
    3. בורג שדורש חילוץ, עלול לשלש ולרבע את זמן התיקון הראשוני. זרה לא תבין זאת.
    4. אם תיקון האופנוע מתבצע על דק, אחד משלושה ברגים ימהר לעבר החריצים בקצב אולטרא סוני, בדרך למנוחת עולמים.
    5. בחנות ברגים יעקמו פרצוף כשתבוא לקנות שני ברגי אלן 6 מ"מ באורך 45 מ"מ. "אדוני, זה מגיע בחבילות של 50".

    • סעיף 5
      אז קודם כל כשאני נכנס עם כבוד לחנות של הברגים מול אילן, זה שהעסיק את רועי הגאון עוד כשהיה בתול ומכר לי קסדה – אומרים לי תקנה אפילו בגרוש. הכל טוב.
      אני מתפלל על חנויות כאלו. אלו חנויות בוטיק. כשאני מגיע לשם אני נואש ומוכן לשלם כמה שיעלה, ואני מקבל בדיוק את הבורג שאני צריך עם שלום וחיוך בתוך שקית קטנה ומתעקשים על קבלה. (מדובר בשקלים בודדים כן?)

      שנית
      לא משנה כמה לפטופים ניסיתי לשחוט בעבודה, הברגים לא התאימו למכסה של זה שבבית,
      אינטרנט זה מקום מדהים! אמר צריך M2 X 3 לדל הזה
      אחרי זמן מה קיבלתי אריזה של עשרה בשקית של קוקאין ובלי קורונה (שוב שקלים בודדים)
      רק כדי לגלות שדפקא ההברגה שבפינה שהכי הפריעה לי חרושה
      השארתי את זה ככה ושרדתי כדי לספר את זה

  6. סיפור חמוד אבל הטכנולוג נאלץ להתריע: לא לחשוב אפילו על להשתמש בבורג אלומיניום כדי להדק כידון. תפור אולי לעלילה הסבוכה אבל סכנת נפשות, החוזק של בורג אלומניניום יכול בקלות ליהיות רק שליש מזה של בורג פלדה טוב וגם פחות. ברגי אלומיניום רק למכסאות או חלקים אחרים שלא נוסעים עומסים.
    להפוך אופנוע כדי לשלוף חלק אבוד? הייתי גם שם, באמת: החלפת שרשרת טיימינג בהונדה 500 קומבינה מתייר שהין היתה לי בתחילת שנות השמונים. חוליית המנעול שרשרת צנחה אל תוך המנוע, שום מגנט לא שלף אותה, יצאה בנקישה על הרצפה רק אחרי הפיכת האופנוע.

  7. אריק רצ'בסקי // 06/03/2020 um 16:46 // הגב

    6. לא משנה כמה ברגיות תסדר ותקטלג- ברגע האמת לא יימצא הבורג המושלם מבחינת מידות, צואר, ראש וצבע.
    7. 7 דקות (מטכ"לי) אחרי שכבר התפשרת על בורג "שקול", סגרת הכל והחזרת את כלי העבודה למקום – תיזכר איפה בדיוק יש לך בורג כזה (סעיף 8 להלן).
    8. אופנוע "ספייר" לשחיטה, הוא מקור לא אכזב לברגים/אומים/גומיות/גוזיות, גם עשרים שנה אחרי שירד מהכביש.

  8. השיבר הראשי // 06/03/2020 um 17:48 // הגב

    מי שצריך ברגים ומפתחות יש אצלי ספייר בשפע (מתחת לדק כמובן). ואם הוא ימצא את ברגי הטיטניום ששמרתי במקום מיוחד כי הם טיטניום וצריך לזכור איפה הם, יבורך…

    • הברגה לא חרושה ואם כן אז הליקויל או אינסרט מתוקן ומותקן
      זה מה אני רוצה
      כזה אני
      האשכנזים אומרים עליי שחסר לי בורג

  9. אריק רצ'בסקי // 07/03/2020 um 21:12 // הגב

    לאחרונה בקליניקה של משה, עשו לי 3 אינסרטים של timesert בראש המנוע של הדיאר הקשיש, באותם מקומות שעליכהן כשל בעבר.
    הנזילות וההזעות נעלמו בן לילה, השריטה בראש שלי עדיין פעורה.

  10. כתבה פגז
    וגם כל התגובות
    דרך אגב – ב R 87 של שווץ הטכנולוג – עד היום יש ברגים חליפיים מפלדה שהחליפו את אלו מאלומיניום

  11. המסקנה הכי מוסקנת להשתמש בברגי פלדה וזהו.

  12. רחל זלמן // 26/03/2020 um 11:46 // הגב

    לבורג יש זין?

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם




2 + 20 =