מארקז אלוף העולם

וגם ראיון מ-2014

אז כן, זה היה כבר צפוי שהוא יהיה חתום על האליפות החמישית שלו העונה, אבל זה לא היה צפוי ביפן. דווקא במסלול הביתי של הונדה, מארק מארקז לא רשם ניצחון על שמו עד היום בקטגורייה הבכירה. הוא הגיע ללא ציפיות וקיווה להימנע מטעויות. התכנון היה לסגור אליפות שבוע הבא בפיליפ איילנד שבאוסטרליה.

MARC MARQUEZ SPA REPSOL HONDA TEAM HONDA MotoGP WORLD CHAMPION 2016 GP Japan 2016 (Circuit Twin Ring Motegi) 14-16/10.2016 photo: MICHELIN

photo: MICHELIN

כבר ביום שישי היריב מהבית נוטרל. דני פדרוסה שניצח 5 מרוצים במוטגי, מתרסק ושובר את עצם הבריח בפעם השלישית. פדרוסה מוטס חזרה לספרד. מארקז שסוגר הקפות עקביות, לא קובע את ההקפה המהירה, אך נראה טוב יותר מבעונות עברו. ביום שבת, עוד טוויסט בעלילה, חורחה לורנסו הממוקם שלישי באליפות העולם ושעמד על הפודיום בכל בעונות מ-2011 במסלול היפני וניצח בשניים מהמרוצים, מתרסק גם הוא. לורנסו אמנם שב ואף מתיישב על השורה הראשונה לזינוק אך ברור שיהיה לו קשה לשמור על הקצב המהיר שמכתיב מארקז. לוולנטינו רוסי חסרה עשירית להקפה בכדי להבטיח זמן מרוץ כמו של מוביל אליפות העולם, אך הוא מבטיח שינסה.

בעת הזינוק, למארקז אין ציפיות, לורנסו על משככי כאבים אך מקווה לטוב וולנטינו מאמין שהכל עוד יכול לקרות.

כל מה צריך בשביל שמארקז יקח את האליפות כבר בסבב ה-15 זה שהוא ינצח (מה שהוא כאמור עוד לא הצליח בו) זה שוולנטינו יסיים נמוך ממיקום 15 (נו באמת) ושחורחה לורנסו יסיים במיקום נמוך מחמישי. אז ולנטינו מתמקם במיקום השני אחרי שנלחם קצת בבן קבוצתו ודוחק לסגור את הפער על מארקז פן יברח ומתרסק בהקפה השלישית, וחורחה לורנסו שסבל מוויברציות והתקשה להיכנס ולצאת מהפניות, הרגיש שדוביציוזו סוגר עליו, בלם קצת עמוק יותר ואיבד את הקדמי. מה הסיכוי שזה יקרה? 1 ל-122. 7 עונות, 122 מרוצים חלקו ולנטינו רוסי וחורחה לורנסו בימאהה וזו בפעם בראשונה ששניהם לא חוצים את קו הסיום.

מארקז: "כשראיתי על הפיט בורד שלי שוולנטינו התרסק, דחפתי קצת יותר. זה נתן לי מוטיבציה. כשראיתי שלורנסו התרסק התבלבלתי, לא זכרתי איפה אני ועשיתי טעויות, בפנייה אחת נכנסתי בהילוך שלישי במקום ראשון, באחרת חמישי במקום רביעי ואז הרגעתי את עצמי כי אני צריך לחצות את קו הסיום".

הרבה לחץ היה על מארק מארקז העונה. הונדה והצוות האישי שלו לחצו עליו לא לעשות טעויות ולא להסתכן שלא לצורך. לוותר על המנטרה "הכל או כלום" שבה דגל ולהסתפק גם במיקום נמוך יותר כשצריך. מארקז הבין שבסופו של דבר זוכרים אליפות ולא מי סיים על הפודיום, הבין ויישם. מתוך 15 המרוצים של העונה הוא הרוכב היחיד שסיים את כולם. בעונה הקודמת הוא התרסק 6 פעמים. העונה, את הטעויות הוא שמר למקצי האימון למעט המרוץ בלה מאן שאותו הוא מחשיב כיום הרע של בעונה כששם סיים רק במיקום ה-13. באוסטריה הוא הסתפק במיקום ה-5, בסילברסטון ומיסאנו במיקום ה-4, ובכל השאר עמד על הפודיום. כל זה עם אופנוע נחות.

למי שסיים את המירוץ במיקום השני, אנדראה דוביציוזו היו רק מחמאות. "כולם יודעים שמתחילת העונה ההונדה לא היה אופנוע מושלם ומארקז ניהל את האליפות באופן נהדר. המהירות שלו עם המגבלה של האופנוע היא בלתי תיאמן ואני סבור שהאליפות הזו יותר חשובה מהשתיים הראשונות שהוא לקח".

מארקז הצליח להוציא מההונדה הרבה יותר ממה שההונדה רצה לספק. הקבוצה והוא לחצו על המפעל, על היפנים לספק עוד חלפים וחלקים וגם לסייע להבין ולפצח את המערכת האלקטרונית. את העונה הם התחילו כשהם מצליחים לנצל 70% ממה שהמערכת המשותפת נותנת, וכיום הם מעריכים שהם מנצלים כבר 85%. קפיצה נאה.

580340c3666df0-30783980

כשהשמש שקעה בארץ השמש העולה וימאהה הבינו שזה נגמר, גם לחורחה לורנסו וגם לוולנטינו היה מה לאמר. "מי שלקח את האליפות הוא מי שהיה הכי טוב. העיקבי ביותר למרות שלא היה לו העונה את היתרון הטכני. הוא היה המהיר מכולנו ובאופן שוטף. מארק ראוי לתואר האליפות, אין בכך שום צל של ספק" – אמר לורנסו, וולנטינו הוסיף: "מארק הוא האלוף הנכון. הוא ניצח הכי הרבה מרוצים והיה הכי מהיר".

את אופנוע 2017, כבר בחנו רוכבי קבוצת המפעל ביחד עם קאל קראצ'לו. הונדה כבר צעד אחד קדימה לעונה הבאה, מה שמדאיג את ולנטינו רוסי וימאהה. אם מארקז מצליח לקחת את האליפות כך, מה יקרה כשהוא ישב על אופנוע עם פחות בעיות?

מספרי מארקז

  • הרוכב הצעיר ביותר שניצח ב-5 אליפות – בן 23 ו-240 ימים
  • הרוכב הצעיר ביותר שיצח 3 אליפויות בקטגוריה הבכירה
  • 55 ניצחונות במוטו ג'יפי, 42% מסך המרוצים בהם השתתף
  • 64 פול פוזישנים מ- 52.1% מסה"כ המרוצים אליהם זינק
  • סיים  72.4% מהמרוצים בקטגורייה הבכירה על הפודיום

*   *   *

14681004_10153787615671150_8818331525745304016_o

שיחה עם אלוף עולם – ראיון שערכתי עם מארק מארקז ב-2014

חצי שנה חיכיתי, חצי שנה של תכנון. חצי שנה אחרי הפניה הראשונה התקיים הראיון עם מארק מארקז, אלוף העולם 2013 ומי שנראה בדרך לאליפות נוספת. כמו שזה נראה – אליפויות רבות עוד בדרך.

את הראיון הראשון עשיתי איתו ב-2009. יותר נכון כיסיתי סיפור על הכוכב העולה והפרישה של היצרן KTM בזמנו. המקצועיות שלו הדהימה אותי. הוא נזרק בהקפה האחרונה מהמקום חמישי והמכובד אחרי קרב צמוד בוולנסיה, הרים את האופנוע, סיים 17, ניער אבק והצטלם עם אוהדות שבגילו הצעיר כבר חיכו לו מחוץ למוסך/

הראיון הזה כבר היה אחרת, מחושב, מדוד, והתקיים רק בזכות ההיכרות האישית עם צוות הונדה, הצוות האישי שלו ותמיכה מדורנה בעלת הזכויות לאליפות העולם. ידעתי שאפשר לשבת מולו לא להגיד כלום ועדיין יכול לצאת ראיון מוצלח. הוא חברותי, נעים, נינוח, זורם ומשתעשע בקלות. מעטות הפעמים שראינו אותו מאבד עשתונות. עצבני הוא לא.

רשימה ארוכה של שאלות. עברתי עליה עם חברה עיתונאית מעיתון חשוב בספרד שמראיינת את מארקז בתדירות גבוהה. מחקנו כמה כי אין סיכוי שאספיק לשאול הכל. זה לא שלא שאלתי אותו שאלות ב-5 עונות האחרונות אך כולן התקיימו בדיבריף, מסיבות העיתנאים במסלול ובטח לא עם מצלמה מעל ראשי.

עם אמא שלו אני מתנהלת בג'בריש (ספרדית אומללה שלי והיא אינה דוברת אנגלית) מאז אותה התרסקות ב-2009, היא תפסה לי את היד בבהלה כשצפינו במרוץ בבוקס של הקבוצה ושמחה לראותי בכל ביקור שלי במרוצים. מדי פעם היא חולקת איתי מידע משפחתי כמו זה שמארק מסדר את המיטה בבית גם בתור אלוף עולם במוטו2. כששאלתי אותו אם גם כאלוף מוטו ג'יפי הוא ימשיך לסדר את המיטה, הוא סיפר לי ולשאר עיתונאי העולם שהוא גם מסדר את שולחן האוכל לארוחת הערב. זאת הייתה הכותרת במספר אתרים יום אחרי שלקח את תואר האליפות הראשון בקטגוריה הבכירה.

הקסם שלו עובר מסך, עובר קסדה, הוא פנומן, כריזמטי והוא בדיוק מה שכרמלו אספלטה, ראש דורנה חיכה לו כשהדוקטור, ולנטינו רוסי מתקרב לגיל הפרישה. מארקז יודע שהוא היורש אבל הוא לא לוקח את זה כמובן מאליו. הוא חולק את ההצלחה, נהנה ממנה אך בעיקר נהנה מהעשייה. זה מדבק.

אז מה הפלא שהתרגשתי? אף פעם לא התרגשתי כך למעט אולי השידור הראשון בספורט5.
בית הארחה של הונדה, חדר המנוחה, שעת אחר הצהריים של יום חמישי לפני הסבב השישי של העונה במוג'לו, אלוף העולם ואני יושבים לשיחה.(עם 4 אנשי הצוות שלו מקשיבים)

*   *   *

רגע לפני שאורות הרמזור מתחלפים ספר לי מה עובר לך בראש

בראש כל מה שאתה חושב עליו או לפחות מנסה לחשוב עליו זה על המרוץ, על האופנוע, על מקצה הדירוג, על מה שאתה צריך לעשות במרוץ, מה המיקום שבו אתה נמצא, אם הוא טוב או לא, איך תתנהל ההקפה הראשונה ובכלל איך יראו כמה ההקפות הראשונות.

אז אתה מדמיין את ההקפה במלואה?

לא, אף פעם לא את כל המסלול במלואו, אבל כל מיני סיטואציות שעללות להתרחש. קשה לדמיין את כל ההקפה הראשונה אז אני משחזר מקצה האימונים והאזורים השונים במסלול שבו הייתי פחות חזק והיכן הייתי חזק יותר ונשאר מודע לזה עם הזינוק.

כשהאורות מתחלפים, התחושה שמציפה אותך – אתה יכול להשוואת אותה לתחושה דומה מפעילות או ספורט אחר?

שום סיכוי, שום סיכוי! אני עוסק בהרבה ענפי ספורט ואין מה להשוות לשום דבר אחר את התחושה על קו הזינווק או נקודת הבלימה בכניסה לפניה הראשונה עם כל הרוכבים!

את התכונות הנדרשות מרוכב לעומת ספורטאים אחרים אתה יכול להשוות?

כישרון אתה חייב שיהיה לך אבל כמו בכל ענף ספורט אחר אתה צריך להתאמן. צריך אינטיליגנציה אך בו בזמן חובה לדחוף חזק יותר בשביל להיות קצת יותר טוב מכל שאר הרוכבים. זה ככה בכל ספורט: כישרון ואחרי זה צריך לעבוד.

ציינת אינטיליגנציה, בדקת כמה איי קיו יש לך?

חחחח, לא מעולם לא, אולי אני אצא אינטיליגנטי מצד אחד אבל מצד שני אני אצא מטומטם… ברור שעל המסלול יש לחשוב על האופנוע ולא רק ללחוץ חזק, זה לא עובד ככה.
תראי כדורגל למשל: זה לא שאת רצה, רצה, רצה אחרי הכדור ואז רצה עוד קצת. צריך אינטילגנציה בשביל לדעת מה הצעד הבא על המגרש ובשביל לצפות לאן הכדור ילך.

אתה חושב שרוכבים צריכים להיות יותר מהירי מחשבה מספורטאים אחרים?

בכל ספורט בשביל להתעלות מעל כולם צריך לחשוב מהר ובטח ובטח שרוכב אופנועים חייב. שאתה מגיע ל-350 קמ"ש לשעה בסופה של היישורת אתה חייב להיות זריז מחשבה אחרת קשה למנוע טעויות או התרסקויות.

כמה מההצלחה שלך היא תודות למשפחה ולקבוצה שלך?

הכל מתחיל בבית עם אבא, אמא, דודים, אבל אז במסלול יש שתי משפחות. ככה אני אוהב את זה. אחת זו המשפחה מהבית והשניה זו משפחת המסלול, הקבוצה. במהלך סוף השבוע אני מבלה כמעט את כל הזמן שלי עם הקבוצה גם ארוחות ערב, זו המשפחה הקטנה השנייה שלי. מחוץ למסלול יש לי גם את הקבוצה, גם את המשפחה וגם את החברים. כל המשפחות הללו עוזרות לי לשמור על מוטיבציה גבוהה.

איך אתה מחלק את האחריות להצלחה בין הרוכב, האופנוע והקבוצה?

הכל חשוב, אפשר לאמר חלוקה שווה של 33% אבל צריך למצוא את הקומבינציה הנכונה. יכול להיות לך למשל את האופנוע הטוב ביותר אבל אופן הרכיבה שלך פשוט לא מתאים לו. יש אופנועים שיכולים לנצח מרוצים אבל עם סגנון הרכיבה שלך זה פשוט לא זה. חלק מהעבודה זה למצוא גם את האופנוע הנכון לך וגם את הצוות שיקיף ויעבוד איתך.

אתה חושב על לנסות אופנוע מתוצרת אחרת?

אי אפשר לדעת, אף פעם לא אומר "לעולם לא אלך לשם או לא אעשה זאת" אבל עכשיו הראש שלי מלא רק בהונדה. בראש רק הונדה, הונדה, הונדה. רק לפני מספר שבועות חתמתי לעוד שתי עונות ובשבילי הונדה זו משפחה נהדרת ואני רוצה להמשיך את הקריירה שלי עימם. אבל אין לדעת…

הכנסת סגנון רכיבה חדש, סליידרים חדשים ייצרו בשבילך, אתה מופתע לראות כמה אתה יושב מחוץ למושב?

חחח, ברור, בהתחלה הייתי מופתע מאד אפילו. בקטגוריית ה-125 סמ"ק ישבתי קצת בחוץ, במוטו2 קצת יותר ובמוטו ג'יפי אפילו עוד יותר בחוץ. קצת הופתעתי כשראיתי את זה בטלוויזיה אבל כעת נראה שהרבה רוכבים מאמצים את סגנון הרכיבה הזה וכל הרוכבים משתמשים במרפק. לפעמים כשאני הולך לקארטינג, לקצת סופרמוטו, ואני רואה ילדים רוכבים על האופנועים הקטנים והם כבר עם המרפק על האספלט אני חושב שזה פשוט מדהים!

ההצלחה הגיעה מהר כבר בגיל 21. ולנטינו רוסי הישווה אותך אליו. הפופולריות והמחמאות מוסיפים ללחץ?

כן, זה מלחיץ. הרבה אנשים מצפים ממך לגדולות אבל אני מנתב את זה לעוד מוטיבציה כי אם לכל כך הרבה אנשים יש ציפיות ממך ומחכים לתוצאות טובות שלך ולקריירה מהוללת אז זה אומר שעשית משהו בשביל להצדיק את זה. בסופו של דבר כל רוכב הוא שונה, כל עונה היא אחרת וכן אני רק בן 21. אני רוצה תוצאות אבל הכי חשוב זה לשמור על הקבוצה שלך, על המנטליות שלך, על החברים ולהשאר אותו מארק.

מה קודם למה – ההצלחה או ההנאה?

ההנאה. זה פשוט. אם לא הייתי נהנה על האופנוע אז לא הייתי מצליח. תהנה והנצחונות יגיעו.

ומה אז, האמונה בכלי? נראה שאתה נותן אמון מלא באופנוע.

בעונה הקודמת היה לי קשה יותר. לא היה לי את הנסיון והאופנוע היה טוב והייתי מרוצה, אבל לא היה לי נוח במלוא האחוזים. העונה, עם השילדה החדשה, הונדה עשו עבודה נפלאה ונראה שהרכיבה שלי השתפרה ולכן אני מאמין באופנוע. ברור שמתישהו נגיע לקצה אבל כל עוד אני מאמין באופנוע אני יכול לרכב מהר.

גם אתה כמו הרבה רוכבים מתייחס לאופנוע כאל בת זוג?

חחחח, בטח, האופנוע הוא לא רק כלי, איך אתאר זאת? אופנוע מיוחד זה כמו בן אנוש, זה מובן? לפעמים אתה מדבר עם האופנוע, לפעמים אתה חושב עליה כמו חברה, זה קשר מיוחד.

אתה יכול לספר לי מה אמרת לה אחרי הניצחון האחרון?

ברור שאמרתי לה שהיא עשתה עבודה מצויינת אבל אני לא יכול לחלוק איתך כל מה שאמרתי. זה ביני לבינה, זה פרטי.

יש לך חברה אמיתית?

לא אני רווק

אפשר להשוות בין בת זוג לבת זוג על המסלול?

הייתה לי בת זוג וזה היה שונה לחלוטין, במקרה של האופנוע אתה יודע שהיא לא תתלונן.

תגיד לי אתה זוכר את כל השיאים ששברת?

חחח, אני לא זוכר, אני לא באמת יודע מהם.

אז רגע לפני שאתה עומד לשבור שיא, אתה יודע עליו מראש? אומרים לך?

אין סיכוי שאדע את כל החישובים. כבר בסוף העונה הקודמת חשבתי לעצמי שבעונה הזו לא ידברו על שיאים, כי שברתי את שיא האלוף הצעיר ביותר ואני מוצא את עצמי עכשיו במצב שמסביב כולם מדברים על מספר נצחונות וכל מיני שיאים וכל מה שאנחנו רוצים זה לעשות עבודה טובה כשהמטרה היא אליפות עולם. שיאים זה חשוב אבל בשבילי לא חשוב כמו אליפות.

אתה מפחד לפעמים?

על האופנוע לעולם לא. לפעמים יש יראת כבוד אבל פחד – לא. למשל אחרי התרסקות גדולה כמו במוג'לו בעונה הקודמת בסוף הישורת אתה צריך לתת את הכבוד לנקודה הזו על המסלול אבל התחושה לגבי שאר המסלול לא משתנה. צריך לקחת ברצינות את המקומות שבהם התרסקת וכמובן לכבד את האופנוע. אי אפשר לשכוח או לקחת כמובן מאליו את הכלי שעליו אתה רוכב ב-350 קמ"ש שזה קצת מהר…

יש לך אמונות טפלות?

לא הרבה. הכי חשובה זו עם התחתונים: יש לי זוג כחול למקצה הזינוק ואדום למרוץ. אני משתמש באותם שני הזוגות לאורך כל העונה ומחליף בסופה לזוג חדש.

בשידורים החוזרים אתה לבטח רואה באיזו חרדה אבא שלך נמצא ואיך הוא משלב אצבעות

הרבה אנשים משלבים אצבעות למזל בשבילי וזה נחמד לראות את אבא שלי עושה את זה בשבילי. אבל זה כלום לעומת אמא שלי, איתה זה ממש גרוע. היא צופה במרוץ מהמוטור-הום איפה ששקט. זה טוב לדעת שאנשים מריעים ותומכים בך ובעיקר המשפחה שלך שתהייה איתך תמיד.

אתה מאמין באלוהים?

לא במיוחד, אבל לפעמים אני מבקש שיעזור לי עם כמה דברים.

אתה רוצה לבקר בישראל?

זו בהחלט מדינה שנמצאית ברשימה שלי מעניין אותי לבקר שם, מקווה שיצא לי יום אחד.

שאלה אחרונה, התייעצתי עם טיטו רבאט (מי שמוביל את אליפות המוטו2 בימים אלו, רוכב קבוצת מארק וי די אס) מה לשאול אותך אז הוא אמר לי לשאול מאיזה כוכב הגעת?

רבאט חבר טוב שלי, הוא מבקר אצלי הרבה ואני אצלו ומאיפה אני בא? מהבטן של אמא שלי, שום מקום מיוחד, מעבודה קשה משתפרים, צריך כשרון אבל כל אחד יכול להצליח.

14711581_10153787615921150_6239553176510573597_o
(הראיון נערך בשביל ערוץ ספורט 5 ושודר בחלקו במסגרת תוכניות חדשות הערוץ)

13 תגובות למארקז אלוף העולם

  1. הכל טוב ויפה , סוף כל סוף אליפות ראויה ,ולא משחקים מלוכלכים , חוץ מהבלבול מוח הזה על האופנוע הנחות , איך אופנוע נחות כזה מביא נצחונות לרוכבים שהם לא ממש מנצחים סדרתיים ?? ומלבד המנצחים מילר קרטשלו גם שאר רוכבי הונדה עשו חיל אז לי זה נשמע קשקוש האופנוע לא נחות לאורך כל מחצית העונה הרוכבים התלוננו על מנוע עצבני בשאר העונה לא נשארו תלונות לאף אחד ואפילו הבצורת של פדרוסה נגמרה קרטשלו הפסיק להתרסק ומהצד השני רוכבי ימאהה חוץ מרוסי ולורנזו שגם להם לא הלך משהו לא בדיוק הצליחו להביא תוצאות בקיצור כל זה מלמד כי ההונדה היה אופנוע מנצח ותחרותי כל העונה ולא בדיוק נחות, ואסיים בהערת שוליים עדיין לא סובל את מרקז האיש הוא לעולם לא יצבור כמות אוהדים כמו של רוסי בגלל האישיות הבעיתית שלו ,שם לתכנאים של הונדה אין סיכוי לשפר את התוכנה , אבל אין מה לעשות השנה הוא באמת היה הכי טוב והאליפות הולכת לאיש הנכון בניגוד לעונה שעברה שם קרה משהו אחר .

  2. הסטטיסטיקות שלו פשוט מדהימות. 72 אחוז מהמרוצים שלו בקטגוריה הבכירה הסתיימו על הפודיום? מדהים. אפילו לרוסי אין נתונים כאלו – העונות על הדוקאטי חירבנו לו הכל.

  3. איך אופנוע נחות מביא נצחונות?
    פשוט, שמים עליו רוכב על ועל האופנועים הטובים יותר, שמים רוכב חטייאר, ורוכב שמקבל פיק ברכיים בכל פעם שיורדת טיפת גשם על מצחו.

    מילר וקרטצ׳לו ניצחו עם ההונדה בשל תנאים מסלול ומזג אוויר סופר מיוחדים, ללא קשר לאופנוע (לאן מילר וקרטצ׳לו נעלמו מאז?).
    לקראת סוף העונה, ככל הנראה הונדה מצאה פתרונות לנחיתות האופנוע, אך ברוב העונה הוא היה נחות משמעותית ולמעט מרקז, אף אחד לא באמת השתלט עליו, לרבות פדרוסה שאפילו לפודיום לא התקרב (למעט כאשר היו תנאים משוגעים שכאמור אינם קשורים לאופנוע).
    בקיצור, כל העולם ואחותו, כל הרוכבים ואנשי המקצוע, רואים שמרקז רוכב על אופנוע נחות, למעט רוכב הטוסטוס מעלינו שהעובדות מצליחות לבלבל את דעתו עליו בכל פעם מחדש.

    אשר לאישיות של מרקז, הוא מקסים בעיניי, נראה נטול אגו (בעל בטחון עצמי רב למרות גילו הצעיר) ואני מאמין לסופרלטיבים של תמי, מאשר למסקנותיו של רוכב הטוסטוס מעל.

    אני חושב שרוסי צריך לחשוב על מורשתו ולפרוש, למרות שאין לי בעיה מיוחדת לראותו מתבזה עונה נוספת.
    השנה רוסי רכב טוב יותר מכל השנים בעשור הנוכחי, אך הוא טעה כמו טירון, לא עמד בלחץ והתרסק פעם אחר פעם. וזה רוכב המכונה ״הגדול מכולם״, או גרוע מכך- ״יחיד בדורו״.

    בינתיים מרקז מוחק את רוסי מספר השיאים ואם הוא ישאר בריא, הוא ינשל את רוסי מכל הישגיו עוד לפני הגיעו לגיל 30.
    מועדים לשמחה,
    איציק

  4. חחחח איציק היהירות שלך לא נגמרת לעולם , מאיפה אתה בכלל יודע על מה אני רוכב ??? בקיצור רחמי עליך חביבי יותר לא אתייחס אליך כי אני רואה שאתה מתחיל לאבד את זה ,יום טוב .

  5. אההה… אני שאלה. (מבלי להבין שמץ)
    מי יותר ילד רע? מרקז או לורנצו?
    https://www.doogigim.co.il/?p=2614

    שואל בשביל לדעת במי לצדד.

  6. איציק
    בעוד 10 שנים נחליט מי היה גדול יותר. רוסי או מרקז. כל דיון בזה כרגע מיותר לחלוטין.
    השנה ללא ספק מי שהיה מהיר יותר, ויותר חשוב: חכם יותר – גם באספקט ניהול המירוץ, גם באספקט של בחירת הצמיגים, היה מרקז. האליפות הולכת אליו בצדק.
    למרקז, ולאף רוכב מאז ומעולם כנראה, לא היה את הצ׳ארם שיש לרוסי וזה בסדר. הבעיה של מרקז היא שהוא במירוץ הלפני אחרון של העונה הקודמת הוא התערב בצורה גסה באליפות רק כדי שרוסי לא יקבל עוד תואר וכדי שהוא יוכל להתחרות בו על מספר התארים בעתיד. על כך הוא איבד ה מ ו ןןןן אוהדים שהיו שמחים בשבילו על האליפות השלישית, וכרגע סתם אדישים במקרה הטוב.

  7. קסד, כתבה נכונה אמיתית אמיצה (של אוהד רוסי, עם עיניים בראשו עם מחשבה צלולה חופשית ואוביקטיבית), וכדאי שכל אוהדיו המושבעים של רוסי יקראו ויפנימו אותה.
    לשאלתך, הילד הרע הוא רוסי בעצמו אשר לעת זיקנה הפך לבכיין סדרתי, ואסביר.

    רוסי הביא עליו את מרקז (במאלזיה), לאחר שהוא האשימו בהתערבות לטובת לורנצו (שבוע קודם לכן באוסטרליה), למרות שעובדתית מרקז ניצח את לורנצו על קו הסיום החסיר ממנו 5 נקודות אליפות יקרות מפז והעניקם לרוסי (למעשה 10 נקודות). שוב, מרקז הואשם כמסייע ללורנצו, למרות שהוא ניצח את לורנצו והעניק לרוסי 5 נקודות במתנה!
    יותר מכך, ממליץ לכולם לראות את המירוץ באוסטרליה (2015) ולראות במו עינכם כי ינונה רכב בצורה הרבה יותר אגרסיבית ממרקז עקף ועיכב את רוסי הרבה יותר ממרקז, ומילת ביקורת אחת של רוסי לא נשמעה כנגדו.

    שבוע לאחר מכן במאלזיה, בתגובה להשתלחות ההזויה והמנותקת מהמציאות של רוסי כלפי מרקז, מרקז אכן רכב באופן אגרסיבי במטרה ברורה להפריע לרוסי ולהיפרע ממנו, אך באופן חוקי וכשר למהדרין (לדעתי כל אחד עם כבוד עצמי היה נוהג באופן דומה).
    בתגובה, רוסי פעל כנגד מרקז באופן שאינו חוקי בעליל (בין אם בעט בו והפילו ובין אם לאו) ועל כך הוא נענש (בצדק רב) ובעצמו איבד את הסיכוי שהיה לו לקחת את האליפות (השנה כולנו ראינו איך ״הרוכב הגדול בכל הזמנים״ עושה טעויות של טירון אינו עומד בלחץ ומתרסק פעם אחר פעם).
    העובדה שיש כאן אוהדים הזויים ההולכים שולל אחרי ההזיות של רוסי, נטולי מחשבה חופשית, לא משנה את העובדות הללו.

    רונן יקירי, אינך צריך להיעלב או להיפגע.
    אתה ממציא תיאוריות (לעיתים גם קונספירציות) על אופנוע מנצח של הונדה, כהרגלך תוך התעלמות מהעובדות (אותן ציינתי בתגובתי הקודמת), בניגוד לכל כתבי הספורט בעלי המקצוע והרוכבים בעצמם, אשר מבינים באופנועים ״מעט״ יותר ממך. ולכן מצאתי לנכון להכניס את דברייך והתיאוריות שלך, לקונטקסט הנכון שלהם.
    דימוי ״רוכב הטוסטוס״ בא להמחיש שאין לך שום רקע באופנועי ספורט, לא ניסיון ברכיבה עליהם ומעולם לא נכנסת לחליפת רכיבה ולא השחזת סליידרים בכביש, לא עם אופנוע ספורט 600 סמ״ק ובטח לא עם אופנוע כבד יותר.

    אינך חייב להתייחס אליי, אך בכל פעם שתפזר את הגיגיך המצוצים מן האצבע, תוך התעלמות מוחלטת מהעובדות, אהיה כאן כדי לתקן אותך.
    כל טוב,
    איציק

  8. איציק היקר דבר ראשון לא נעלב ממך כי אתה כותב שטויות מבלי באמת להכיר אותי או את העובדות עליהם אתה כותב באריכות כאילו שאתה באמת מבין בזה משהו , לא שאני חייב לך הסברים אבל למען הקוראים האחרים שאולי קיבלו את הרושם שאתה באמת מכיר אותי , אז כן יש לי נסיון ברכיבה ספורטיבית( גם על מסלול אגב ),וגם רב יותר משלך שכן אני רוכב הרבה יותר שנים ממך , ומגיל צעיר יותר ממך כן רכבתי על אופנועי ספורט גם אופנועי ליטר וגם 600 וגם עם rgv250 שהיה בבעלותי בגיל צעיר יותר השפלתי לא פעם הרבה רוכבים כמוך שעלו על הכלי הכי חדש וגדול ומרשים שיכלו להשיג ,ואגב אני עדיין רוכב וכל יום נכון כרגע על אופנוע נייקד 650 אבל עדיין רוכב פעיל מאוד לכן אני יודע ומבין הרבה יותר ממך על מה שאני כותב ,ולמי שלא נצמד לעובדות אגב זה אתה , איפה נקבע שרוסי בעט במרקז בדיוק ??? חוץ מבמוח שלך זה לא באמת קרה ,לא לפי כל התחקירים של דורנה וגם לא בשל כל כתבי הדוג בעולם , בקיצור יש הבדל בין הזיה לבין המציאות כמות שהיא ואתה לא בדיוק מחובר למציאות ,אם כל כך מפריע לך בכיינות בגריד למה אתה לא קורא ללורנזו גדול הבכיינים בכל הזמנים לפרוש ???, אין לי בעיה הם ההערצה שלך למרקז וגם אין לי בעיה גם עם האליפות הזו של מרקז כי העונה הזו הוא באמת הטוב ביותר , גם אין לי בעיה עם השנאה שלך לרוסי זה בסדר אבל קצת עברת את הגבול עם הערות אישיות שאתה חושב שאיתם תעליב אותי או תמנע ממני לכתוב כאן ,זה לא קורה ולא יקרה אבל בכל זאת זה לא נעים שמפיצים עלי אינפורמציה לא נכונה במקרה הטוב אז תנסה עם אתה מסוגל להצמד לגוף הדיון ולנושא ולא לגופו של הכותב כי את זה גם אני יכול לעשות אבל לא בשביל זה אני כאן וכקורא נאמן של האתר הזה אני אמשיך לכתוב כאן .

  9. רק להבהרה
    מה שכתבתי על רוסי היה נכון לשעתו.
    אחרי אלף סרטונים אחר כך שהראו מה קרה שם באמת, ראינו כולנו כמה קטן יצא מרקז.

  10. רונן ואיציק –
    מה בין ניסיון רכיבה והבעת דיעה?
    איציק לשיטתך צריך להשתיק לגמרי את כותבת הפוסט עקב ניסיון הרכיבה שלה.

  11. קסד אתה צודק אין קשר, ואף פעם לא טענתי שיש קשר , רק תיקנתי והבאתי דברים על דיוקם , אוסיף שבעבר לתקופה מסויימת היינו אני ואיציק בקשר אפשר לומר חברי , בתקופה ההיא בגלל תקציב וחוסר מוכנות לרדת ל4 גלגלים רכבתי על סוזוקי gs500 (זה הטוסטוס מהתגובה של איציק)שבעיני הוא כלי אמין מאין כמוהו וזול להחזקה והוא עדיין אופנוע בסיסי עם 6 הילוכים וכל מה שצריך בשביל לשמר את החוויה הזו של דו"ג ,עליו רכבתי כמה שנים שאגב עדיין בבעלותי למרות שכרגע אני רוכב על אופנוע אחר אני עוד לא מוכן להפרד מהכלי הזה שאולי יהפוך לאיזה קפה רייסר אם ירצה הבנק , מלבד העובדה הזו איציק לא יודע עלי דבר וחצי דבר הוא מסיק מסקנות ומנחש ניחושים ,בדיוק כמו שדעתי לא נחשבת מול כתבי הרכב שמבינים יותר ממני בעניין ההונדה הנחותה או לא נחותה , אבל שאותם כתבים כותבים שרוסי לא בעט או שרוסי הוא גדול הרוכבים שם הם כבר הופכים ללא מבינים כלום מהחיים שלהם ,לסיום סיפורנו בשלב מסויים הפסקתי את הקשר בנינו ככה שאני מנחש שמה שמניע אותו לנסות ולהעליב אותי כאן (כאילו שבאמת זה מזיז לי עקיצת הטוסטוס) זה לא מרקז רוסי או לורנזו , צר לי על כך ,אבל מצד שני אני לא אתן לזה למנוע ממני את הזכות להגיב פה ובכל אתר אופנועים אחר ושיספרו עלי סיפורים בנחרצות שכזו כן השחזתי או לא השחזתי סליידרים בזה אין לו מושג ירוק , וזה גם בטח לא קשור לדיון או להבעת דיעה כמו שכבר שציינת בתגובתך , אני חושב שבזה מיציתי את העניין לגמרי , שבוע הבא פיליפ איילנד נשתדל להנות ממה שנשאר מהעונה lol.

  12. כאשר רונן חולק על קביעתם של כתבים, בעלי מקצוע ורוכבי מוטו ג׳י פי, כולם תמימי דעים שההונדה נחותה (או לפחות הייתה רוב העונה), אני סבור שחשוב לקורא הסביר להכיר את הרקע ל״מומחיותו״ של החולק ולו לשם האיזון. זאת כמובן מבלי להתייחס לטיעוניו ההזויים שרונן הציג אודות הצלחתם של אופנועי הונדה לנצח מירוצים, תוך שהוא מתעלם לחלוטין מהתנאים בהם התרחשו מירוצים אלו, אשר בטלו את יכולות האופנועים.

    למרות שרונן מנסה להפוך את הדיון לאישי, בהעדר יכולת להשיב לגופן של עובדות, אין כאן שום קטע אישי אלא ויכוח בין תפיסות עולם.
    בסוגיית הבעיטה או לא בעיטה של רוסי במרקז, אין תמימות דעים וכל אחד רואה דברים כפי שהוא רוצה לראותם. לו תקראו את הכתבה, את הלינק אליה הציג קסד, תבינו עד כמה גדולה המחלוקת, בין היתר, גם בין אוהדיו של רוסי.
    בכל מקרה, וכבר ציינתי זאת בתגובתי הקודמת, רוסי לא נענש על הבעיטה אלא על חסימת הקו של מרקז. חסימה בלתי חוקית בעליל עליה אין חולק, אשר הביאה לעונש שרוסי קיבל להתחיל מסוף הגריד במירוץ האחרון. אבל רונן כרגיל מתעלם מהעובדות, נתקע בבעיטה השנויה במחלוקת ומתעלם לחלוטין מפעולתו הלא חוקית של רוסי, שהיא היא אשר הביאה לעונש ולא הבעיטה. כפי שהוא גם מתעלם לחלוטין מהעובדה שרוסי בעצמו (בהעדר יכולת על המסלול) החל את מחול השדים כנגד מרקז ותקף אותו באופן בוטה הזוי ושקרי, לאחר המירוץ באוסטרליה, לכאורה מרקז מתערב לטובת לורנזו בקרב ביניהם על האליפות. בעוד בפועל, לא בהזיה של רוסי, אין חולק שמרקז עקף את לורנצו על קו הסיום ניצח את המירוץ והעניק לרוסי במתנה 5 נקודות אליפות יקרות והתערב במירוץ לאליפות לטובת רוסי דווקא!

    קדימה רונן, תשובות המבוססת על עובדות, לא הזיות.

    איציק

  13. כפי שסיימתי את תגובתי הקודם ,מצטער אבל אני מיציתי את העניין תודה רבה .

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם