למה ירד לי לגמרי מלואיס המילטון

צניעות חברים, קצת צניעות בבקשה

את חופשת הקיץ האחרונה בילה ולנטינו רוסי כרגיל ביאכטה שלו שעוגנת באיביזה. הוא, החבורה שלו ובת הזוג בילו 4 ימים מתוך שלושה שבועות במנוחה. את כל שאר הזמן הוא העביר באימונים בחווה ובמסלול מיסאנו שנמצא רק 15 דקות נסיעה מהבית שלו. אגב, כל מי שהצטרף אליו ליאכטה קיבל הנחייה ברורה שאף צילום או עדכון לנעשה שם בל יעלה למדיה חברתית כלשהי. מה שקורה על היאכטה נשאר על היאכטה וחייו הפרטיים של הדוקטור ורכושו ישארו חסויים לקהל הרחב.

ולנטינו מצליח כבר שנים לשמור על ביתו ורכושו נסתרים מהעין, גם בכדי לשמור על פרטיות וגם כחלק מהשלכות התביעה של רשות המיסים האיטלקית. התביעה, עקב אי תשלום מיסים באיטליה בשנת 2008, עירערה במשהו את הקשר עם הקהל, אך פעולה מהירה של הרוכב, הודאה באשמה, תשלום קנס (נמוך בהרבה מהסכום המקורי, כנראה דובר על חוב של 51 מיליון יורו שנסגר בתשלום של 35 מיליון יורו בלבד) והתחייבות לגור באיטליה כל עוד הוא עובד, הרגיעו את הסיפור.

אז לנפנף בעושר זו לא הדרך לשמור על נאמנות האוהדים ועל הדמות הפשוטה שהוא מנסה לשדר כלפי חוץ.

בשנתיים האחרונות שני רוכבים נוספים נקראו לסדר ע"י קהל האוהדים. הפעם זה הגיע מכיוון ספרד. הראשון היה חורחה לורנצו שמחזיק בבתים במיורקה, ברצלונה ושוויץ. תחילה היה סיפור הדירה בשוויץ שעלתה באש. שלו או לא, לא נדע לעולם, כנראה שהיא בכלל בבעלות קוזרי מבעלי קבוצת 'פורוורד' שנמצא בכלא כי לא שילם מיסים בשוויץ. מסובך? כן, אבל הפעם החליקו את זה למיורקן. אבל אז הגיע סגת הווילה בברצלונה, ווילה מרשימה עם כל מה שאפשר לדמיין כולל מרתף עם מכוניות, אופנועים וכל טוב, נוף מרהיב ועושר. הרבה עושר. כבדיחה, משקה האנרגיה מונסטר החליט לצלם קליפ עם חורחה בסטייל תוכנית ערוץ המוזיקה אמ.טי.וי "קריבס". זה לא התקבל טוב בספרד. המדינה באמצע משבר כלכלי, אחוזי האבטלה בקרב בני הגיל של לורנצו גבוהים מאי פעם, והוא נראה מתרברב ברכושו ובנשים. הקליפ הורד יום אחרי שעלה, ימאהה התנערו ממנו וחורחה לא הפסיק להתנצל.

בתום עונת  2014 זה היה התור של מארק מארקז. אלוף העולם החליט לעזוב את בית הוריו אך בעצת אחיתופל בחר לעבור לאנדורה השכנה. לדבריו הסיבה הייתה בשביל שיוכל לחיות קצת יותר בשקט כי בספרד הוא תחת לחץ אוהדים, אך כשמסתכלים על ההטבות הכלכליות, ברור שהסיבה הייתה אחרת: שיטת המיסוי באנדורה הייתה חוסכת לו מיליונים. במקום לתת לספרד 49% מההכנסות (10 מיליון יורו מוערך החוזה שלו עם הונדה + עוד כמה מיליונים מרפסול, רד בול, יוגורטים, נעליים, שעונים ועוד) הוא היה אמור לשלם סכום של 30-50,000 אירו בלבד לרשות המיסוי באנדורה ורק בעוד 10 שנים לשלם אחוזים בהתאם להכנסות.

תוך יומיים היו יותר מ-40,000 חתימות על עצומה שקראה לכל החברות הספרדיות שתומכות ברוכב למשוך את תמיכתן חזרה. האינטרנט געש, מארקז התנצל, בכה, ונשאר לגור בספרד.

יש לא מעט רוכבים שכן עזבו את ביתם בשביל לשפר את מצבם הכלכלי. קאל קראצ'לו גר באי מאן, האחים אספרגארו גרים באנדורה ודני פדרוסה גר בשוויץ. למזלם של כל אלו הם הצליחו לעשות את המעבר בשקט וזה שהמשכורות שלהם נמוכות יותר, לבטח סייע בעדם.

הרוכבים למדו בצורה הקשה ושומרים על צניעות יחסית, עד כמה שאפשר, מנסים לא לנפנף בעושר ובעיקר לשדר במדיות החברתיות השונות את ערכי העבודה הקשה המתבטאת בצילומים של אימונים רבים, ושל ערך החברות  כשהם חולקים תמונות שבהם הם נהנים עם החברים שלהם בדר"כ בפעילות ספורטיבית, לא מסיבות ולא בלאגאנים. אלה מזכים אותם בנקודות מהאוהדים והקבוצות שלהם.

אבל בעולם הפורמולה 1 נראה שזה הולך לכיוון ההפוך, כשמוביל אליפות העולם מצטייר במדיות החברתיות יותר כמו דמות מסדרת הטלויזיה 'אימפריה' מאשר נהג מוכשר בטירוף מהאליפות החשובה בעולם ל-4 גלגלים.

מדובר על לואיס המילטון שלא מפסיק לנפנף בעושרו. הוא מעלה צילומים מהמטוס הפרטי, עם מכוניות הפאר, מהחופש עם ריהאנה עם סיגר בפה, מאולפני הקלטות, מההמפטונס ומפרסי האמ. טי. וי. עם עוד תמונה ועוד תמונה עם סלבריטים במסיבה כזו או אחרת, הפך המילטון להיות הקים קרדשיאן של הספורט המוטורי.

האם זה רע? כן, אם תוסיפו לזה את הגישה המתנשאת משהו, כמו לחשוב שייתנו לך להיכנס לווימבלדון בלי קוד הלבוש המדוקדק, או לשבת בתוכנית ארוח ובקושי לפתוח את הפה. לפני שנתיים ניקי לאודה נזף בנהג הבריטי ואמר לו לא להביא יותר את הכלבים והחבורה שלו איתו למרוצים וביקש ממנו להשאיר את ההפרעות רחוק מהמסלול. במרוץ האחרון הבריטי הפסיק להקשיב והביא עימו קבוצה של חברים מברבדוס והעלה קישור לטראק של חבר דקות ספורות אחרי תום מקצה הדירוג.

כן, נכון הוא עדיין ניצח אבל איכשהו זה כבר לא עושה לי את זה.

יש שמשווים בין המילטון לג'יימס האנט, נהג העבר שהיה ידוע בכינוי 'הפלייבוי'. ההבדל הוא שאז הדרישות היו נמוכות יותר מבחינה פיזית. הם יכלו לעשן ולא נדרשו להתאמן כל כך הרבה שעות ביום, מה גם שלא ידענו על כל שטות שהאנט עשה…

ואולי זו אני בכלל… אני פשוט לא אוהבת שספורט מוטורי נראה כמו סדרת ראליטי זולה. טוב שאני נשארת עם הדו גלגלי.

הסרטון שהסעיר את ספרד: וילת החלומות של חורחה לורנצו

 

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם