MotoGP: כשאוהדים הופכים למכשול

כשהגיע המקצה ה-12 של הטור דה פראנס לקראת סופו ומוביל המרוץ כריס פורמה התרסק בגלל האוהדים שפרצו למסלול, אי אפשר שלא להזכר שזה כבר קרה במוטו ג'יפי.

העונה 1996, שנות הזוהר של מיק דוהן האוסטרלי רוכב ההונדה, כשלצידו בקבוצה הכוכב הצעיר אלקס קריווילה. קריווילה הספרדי רשם לעצמו עד אז ניצחון אחד במרוץ האחרון של עונת 1995 שהתקיים בקטלוניה. הרוכב הספרדי הגיע חדור מטרה למרוץ הביתי שהתקיים בחרז, הסבב הרביעי של העונה. אלפי אוהדים ספרדים הגיעו לעודד את קריווילה בתקווה שיהיה האלוף הספרדי הראשון (היו ימים…) אך קצת יותר מדי התלהבות ופחות מדי שמירה, וכשנותרו שתי הקפות לסוף המרוץ עשרות אוהדים נעמדו על הדשא מסביב למסלול. בהקפה האחרונה אחרי שקריוולה הצליח לפתוח פער קל מבן קבוצתו, האוהדים הנלהבים הבהילו את הספרדי שהאט ואיפשר לדוהן לסגור את הפער והשאר הסטוריה.

לתשומת ליבכם

  • אלקס קריווילה הוכתר כאלוף הראשון הספרדי בעונת 1999, הוא הוכר כאגדת מוטו ג'יפי במהלך סופשבוע המרוצים בקטלוניה.
  • שימו לב אגב למי שסיים שני, לוקה קדלורה, אלוף 125 סמ"ק ו-250 סמ"ק והיום משמש כיועץ של וולנטינו רוסי.
  • כמובן שבעקבות הפלישה השתנו כמה כמה חוקים במוטו ג'יפי לגבי צופים, אבטחה ובטיחות
  • מומלץ לראות את כל המרוץ אבל אם אין סבלנות תתקדמו לדקה 45

3 תגובות לMotoGP: כשאוהדים הופכים למכשול

  1. רונן יהודאי // 22/07/2016 um 11:09 // הגב

    אי אפשר לשכוח את המרוץ הזה בחיים, כולם רצו לראות את אלקס מנצח גם אני בבית, הסוף היה די מבאס , אבל בזמנו אני לא זוכר שכל כך התרגשתי מהקהל על המסלול , פשוט עכשיו אנחנו רגילים לסטריליות של היום ופתאום זה נראה ממש רע הרבה יותר גרוע מאיך שזה הרגיש לי בשידור חי , בכל זאת כיף להיזכר במרוצים של אז ואופנועי הדו"פ המפחידים , היום בקרת האחיזה כבר היתה מסדרת לקריווליה יציאה יותר נחמדה מהפניה.

  2. אולי לא יפה לומר,אבל זה מצחיק.
    הדוהאן הזה גאון בכל מה שקשור באופנוע ורכיבה וקריביליה היה נמלה שרכבה כל קריירת ה 500 שלה, על הפיל הענק שנקרא דוהאן.
    בשלב הזה,הנמלה כבר חשבה שהיא יכולה כמעט כמו הפיל.
    והפיל (דוהאן),נתן לה לחשוב ככה,עד שהגיע הזמן והפיל נפנף קלות והנמלה הוטסה כמו טיל,אל מחוץ לאטמוספרה,כדי שיהיה לה ברור,שאסור לה (לנמלה),אפילו להרהר במחשבות כאלו…

  3. תמי תודה על הכתבה והקישור אשר נתן הצצה נוספת למיק דוהן (בעיניי הרוכב הגדול אי פעם) וליכולת המופלאה שלו.
    ממליץ לכולם לראות את המירוץ הזה בקטלוניה- ממחיש הלכה למעשה ממה עשוי האיש הזה ומדוע כינו אותו ״העמלץ״. ״שיחק״ עם רודפיו כל המירוץ, לכאורה יש להם סיכוי לנצח אותו, וקרע אותם ואת המסלול בשני הסיבובים האחרונים.
    כדאי לראות את (את כל המירוץ):
    https://www.youtube.com/watch?v=Vo51JHaFofg

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם