כמה עולה לרכב עם הגדולים?

פעמים רבות עולה השאלה בארץ איך זה שאין לנו אלוף ישראלי בענף ספורט כלשהו ואת האמת, רק כאשר גרתי בארה"ב הבנתי מדוע.

על מנת לגדל ילד שיהיה אלוף עולם צריך להתחיל מגיל צעיר והדבר דורש הקרבה גם נפשית מצד הילד וגם כלכלית מצד ההורים. כאשר בתי התאמנה בארה"ב בהחלקה על הקרח, פעמיים בשבוע כבר בשש בבוקר היא היתה על משטח ההחלקה באימונים ועוד ארבע פעמים אחר הצהריים במשך השבוע. אנחנו חשבנו שאנו מגזימים ותמיד אמרנו שנעשה זאת כל זמן שזה יגיע ממנה. עם בתי התאמנה ילדה בת 11 שמגיל 3 מתחילה כלה בוקר בחמש על הקרח, שמונה וחצי בבית הספר עד שלוש וחצי ומשם ישר למשטח הקרח להמשך אימונים עד שמונה בערב. סופי שבוע, שבת וראשון מוקדשים לאימונים מהבוקר עד הערב.

כל האימונים האלו עולים כסף, הרבה כסף אבל כך בונים אלופי עולם, הילדים מוותרים על ילדותם וההורים על חסכונותיהם בתקווה שיום אחד זה יתגמל חזרה. אותו דבר גם בעולם מירוצי האופנועים, כולנו מכירים את הסיפור של קייסי סטונר, כיצד הורין מכרו את ביתם באוסטרליה ועברו לאנגליה וחיו שנים בקרוואן כמו צוענים עד שהגיעה הפריצה הגדולה. אבל סטונר הוא לא היחיד, מסתבר שכל אוסטרלי הרוצה הכרה כזו חייב לעבור בדרך החתחתים הזו וג'ק מילר הוא אחד מהם.

לפני כחודש פרסם מאט אוקסלי טור בו הוא מפרט את הדרך והסכומים שהוציאו הוריו של מילר על מנת להביא אותו להיכן שהוא. ב-2010 כשמילר היה בן 15, החליטו הוריו לקחת את המשפחה לאירופה כדי לקדם את קריירת המירוצים של בנם. אביו מישכן את הבית בנה טריילר לשני אופנועי ההונדה RS125 של ג'ק ועברו לאירופה שם קנו קרוואן ונסעו ממסלול למסלול על מנת שג'ק יתחרה כוויילד-קארד עד שמישהו ישים לב אליו. בסופה של שנת 2010 פנתה אליהם קבוצה גרמנית בבקשה שג'ק ירכב עבורם בעונת 2011 באליפות ה-CEV הספרדית ואליפות ה-IDM הגרמנית. התענוג הזה עלה למילרים 70,000 יורו לכל העונה. באותה עונה הוא גם השתתף בשני סבבי ג'יפי ב-125 שעלו 7,000 יורו כל אחד. כן, כן, מה שאתם שומעים; הרוכב משלם לקבוצה על התענוג לרכב עבורה. ב-2012 הציעה הקבוצה למילרים הצעה לרכב עבורם על אופנוע הונדה לאורך כל העונה בסבב הג'יפי העולמי בנפח 125 סמ"ק והתענוג הזה עלה להם 250,000 יורו.

ב-2013 ג'ק עבר לקבוצה אחרת, קבוצת RTG של דירק היידוף ושם התשלום השנתי היה רק 170,000 מה שגרם להוריו לקחת משכנתא שניה על הבית וגם המשפחה המורחבת כגון דודים ודודות תרמו כספית את שלהם. כן כן, מה שעיניכם קוראות; הרוכבים משלמים לקבוצות על הזכות לרכב עבורן אלא אם הנ"ל הצליח להשיג חוזה בקבוצת מפעל או ספונסר נדיב שמסכים לממן לו את העונה. אצל מילר כל זה השתלם וב-2014 מילר כבר קיבל חוזה בקבוצת KTM אותו הוא מגדיר כרכיבת חינם הראשונה שלו. לאחר שמשפחתו הוציאה כמיליון יורו על קידום קריירת המירוצים שלו. כעת ברור מדוע קפץ מילר וחתם על החוזה לשלוש שנים עם הונדה במוטוGP, חוזה שמבטיח לו שקט כלכלי וגם אפשרות להחזיר להורים על כל מה שעשו למענו.

גם ויין גרדנר האגדי, שכיום מקדם את קריירת המירוצים של בניו, מספר שאם אוסטרלים רוצים להצליח בזירה העולמית הם חייבים לעזוב את אוסטרליה בגיל צעיר ולעבור לאירופה וכמובן להתכונן להוציא סכומים הנעים בין מיליון לשני מיליון יורו. לטענת גרדנר, הימים שבהם אמריקאים ואוסטרלים יכלו להגיע בגיל 20 לאירופה עם קיטבג ואלף דולר ולכבוש את העולם נגמרו, והיום צריך להתחיל עם הילד כבר מגיל צעיר מאוד (5) ובמקום הנכון (ספרד) כדי שהלה יתפתח בתנאים שווים.

אז מישהו מכם גם רוצה? – אין בעיה; או שתפרקו את החסכונות של אבא'שלכם או שתתחילו לחסוך בשביל הילד בגיל חודש שעדיין בוכה שם בעריסה…

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם