כמה עולה להביא את ג'ארוויס לישראל?

בעוד יומיים יגיע ארצה לביקור הדרכה אלוף עולם, גרהם ג'ארוויס. למי שלא רוכב שטח נרחיב דעת ונספר שהאיש נחשב לפנומן בתחומו – רכיבת שטח קשה – וקוטף מזה 5 שנים כל גביע, מדליה ומיקום פודיום אפשרי בתחרויות בינלאומיות בתחום ההארד אנדורו. בהקבלה לעולם המוטו ג'יפי אפשר לומר שוולנטינו רוסי מגיע.

ג'ארוויס קשישא (40) כבר לא פשוש צעיר והגיע לאנדורו אחרי שנים רבות של רכיבת ולימוד טריאל (יש לו בית ספר לטריאל בבריטניה). ב-2011-12 הוא יצא מאלמוניות יחסית וחבר לק.ט.מ כרוכב ייצוג, בעבר על הוסאברג ועכשיו על הוסקוורנה. ג'ארוויס ישהה בישראל 4 ימים ויעתיר ידע במשך שלושה ימים על 3 קבוצות בנות 15 רוכבי שטח כל אחת. חשוב לציין ולהדגיש שגרף השיפור התלול של רוכבי השטח הישראליים מושפע מאד מביקורי הדרכה של אושיות שטח בינלאומיות כאלו ובשנים האחרונות היו כאן לא מעט מהם: סאלה, ארו, דומולה, סרבנטס, גומז, וורטון, קורי נמט ובולטון (בולטון, וורטון ונמט גם הובאו ביזמה פרטית אבל עלותם זולה משמעותית משל ג'ארוויס).

עד כאן פרטי מידע יבשים, אבל מה שמעניין יותר זו היזמה והביצוע שמביאים אותו אלינו כי הפעם, בניגוד לרוב הכוכבים הקודמים שבאו והיו, אין זו יזמה של יבואן אלא יזמה משותפת של רוכב אנדורו פרטי וקבוצת רכיבה. האיש הוא דוד בנאור ומאחוריו עומדת ותומכת קבוצת הרכיבה הענקית שכבר הפכה לתופעה 'זולו'. דוד, יחד עם טדי הרוש, דניאל לייזרוביץ', אהוד גמליאלי, סימו איפרגן ורחל דדש יטפלו באדון ג'ארוויס אישית לוחצת מרגע שינחת עד הרגע שימריא ולפי מה שסופר לי זה יהיה ביסודיות ודקדקנות מושחזים מאד.

ישבתי לבדוק קצת מספרים ואחרי זה הלכתי לדבר עם דוד בנאור. המשפט הראשון שאמרתי לו היה שאני לא מאמין לו. לפי הבדיקה שלי הוא הולך להוציא מהכיס הפרטי שלו בוחטה עצומה של שקלים. "גם אם אתה איש עסקים שמשקיע בפרסום העסק שלך – אמרתי לו – זו נראית לי הגזמה פראית, והעסק שלך, אם תסלח לי, זו בס"ה חנות קטנה לציוד רכיבה". (מוטורשופ, שוקן 18, ת"א).

"נכון – עונה לי דוד – אני בסך הכל מגשים פה חלום אישי. אל תחפש הגיון".

טוב, אז אני לא אחפש הגיון, אבל ביקשתי רשימת מכולת והנה עלות הבאתו ואחזקתו של גרהם ג'ארוויס לסוף השבוע הקרוב:

  • עלות יום עבודה של האיש – 3,000 יורו
  • כרטיס טיסה – 689 פאונד
  • ביטוחים מיוחדים – אופנוע ורוכב – 1,000 ש"ח
  • עלות מלון ל-4 לילות על בסיס חצי פנסיון – 980 ש"ח ליום
  • ארוחות בוקר לכל הנוכחים בהדרכה – 1,000 ש"ח ליום
  • ארוחות צהריים בשריות מקייטרינג – 1,200 ש"ח ליום
  • חולצות ביקור – 1890 ש"ח (לפי 55 איש)
  • אוהל – 1,200 ש"ח ליום
  • מסעדה משובחת כל ערב, עלות משוערת למנה – 400 ש"ח
  • שכירת/קניית אביזרי הדרכה (לוח, מגפון) – 900 ש"ח
  • תשורה לג'ארוויס – מגש עץ מעוטר – 530 ש"ח
  • הקצאת סכום לבלת"מים – 2,000 ש"ח
  • ציוד רכיבה וחלפים למילוי חוסרים או שברים – ממלאי החנות

תחברו את הכל ביחד ואנחנו מסתובבים איפשהו באיזור ה-70 אלף ש"ח. 45 רוכבים יכסו חלק מההוצאה הזו ע"י 890 ש"ח לאחד מה שמשאיר את הבחור שלנו להכניס יד לארנק ולשלוף משם כ-30 אלף ש"ח.

חוץ מהתועלת הפרקטית של כלי תעבורה בסיסי ונכון, אין שום דבר יותר מידי הגיוני בלרכב על אופנוע, אז כבר התרגלתי לשטויות שאנשים עושים ולכסף שהם שופכים על התחביב הממכר הזה, אבל הפעם נדמה לי שנתקלנו בשיא חדש, לא ככה?!

ואם תגידו שמהכתבה הזו יוצאת איזושהי פרסומת לעסק פרטי, ממש לא איכפת לי. להיפך.

david

8 תגובות לכמה עולה להביא את ג'ארוויס לישראל?

  1. בנור מגשים החלומות, כל הכבוד. מצפים בקוצר רוח למפגש עם האגדה.

  2. אני מחפש את הקאצ'

  3. קשיש עם טוסטוס ושפם // 08/12/2015 um 15:29 // הגב

    אני יודע שאני נודניק, אבל דווקא באתר בו הכתיבה יפה כל כך אני מרשה לעצמי: "יעתיר ידע".
    ואח"כ אפשר למחוק את ההודעה.
    סליחה ותודה.

    • קבינימט, זו לא הפעם הראשונה שאני נופל עם ה'יעתיר-יעטיר' הזה. כנראה יש לי באג מובנה פה

      תודה, תוקן. ו…תענוג לקבל ממך הערות. תמשיך (-:

  4. אין על קינג דיויד!

  5. דוד מדהים, פרויקט שאפתני שאני בטוח שיהייה מאוד מאוד מוצלח.
    אבל…בלי להמעיט ולא פסיק מיכולתו הפנומנאלית וערימות הגביעים שיש לו על המדף, ג'ארוויס לא אלוף העולם, ולו מהסיבה שאין אליפות עולם בתחום האקסטרים. בנוסף, דווקא השנה האחרונה לא הטיבה עימו יותר מדי כאשר ג'וני וואקר לוקח ממנו נצחונות על ימין ועל שמאל.
    והכי חשוב, שהמשתתפים יפקחו אוזניים בהדרכה כי הג'ארוויס הזה מדבר ממש חלש! 😛

  6. דוד בנאור // 08/12/2015 um 22:33 // הגב

    היי מקס, תודה על שהסבת את תשומת לבך לעיניין והשקעת בנושא הסבר על אליפויות עולם – מקובל ומכובד אך, לא כי טעיתי אלא כי לא קיימת הגדרה כזו, אסביר …
    מסכים על עיניין ה אין כרגע תחרות אינדורו אשר סוגרת את כל משבצת ״אליפות עולם״ באופן מוכתר ומוגדר ורשמי אך יש תחרויות Hertzberg – roof of Africa – Sea to sky – six days – Redbull Romaniacs , שהן העיקריות ובראשן הרומניאקס והרצברג המוכרות והקשות ביותר ובהן גראהם זכה ובגדול בדיוק על זה אני מתבסס בדיוק על הגיון התחרות הקשה ביותר בעולם שלשם כמובן מתנקזים כל רוכבי תבל מהשורה הראשונה מן הראוי להציגו כאלוף עולם ולא אחרת כי מבחינתי זה מתבקש לאור הזכיות האחרונות שלו בפערים יוצאי דופן משאר המתחרים מבלי להתייחס להשיגו בעבר שהם לא פחות מרתקים , הזכרת את ג׳וני אני מסכים שהוא פנומנול של ילד והדעות מי יותר טוב חלוקות אך לא בו כרגע מדובר אלא בגארוויס בישראל בחברי וזולו הרשומים לאיבנט שזה בראש מעיניי ידידי

  7. איזה כיף לקרוא.
    בעניני ינוקא קשישנו, גם לא נהוג לכתוב "שמהכתבה" אבל בהחלט הבנתי את המשפט ומזדהה איתך מאוד בנושא הזה.
    חזק ואמץ. כל הכסף שהם חוסכים אמור ללכת למטרות כאלה (אצלנו זה נקרא פיתוח לא קידום מכירות), למי שיהיה מספיק אורך רוח ירויח כנראה. למי שאין מספיק אורך רוח עדיף שיתרכז בקטנועים. צריך גם רגליים קצרות יותר.

    וכן, דור העתיד, שיראה לאן אנשים מגיעים שהם עומדים על כתפי ענקים. ואני מתייחס למי שגידל אותו כרגע (לא שאני מכיר או משהו)

    מי הבא בתור ? אני ממליץ על התחום הזה בנתיים (טריאל, שטח, פעלולים – שליטה אמיתית במכונה – ניתן לתרגול בטוח יחסית גם בגיל מתקדם). ענקים כמו גרוויס אין הרבה. אולי פיפר מבמו ?

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם




three + 3 =