זה שיוצא

ב.מ.וו GS850

ה-GS850  של BMW הוא די הברקה. רכבתי עליו לפני כמה שנים בקצרה, וכשהיה ברור שהוא הולך להיות מוחלף, הייתי חייב לעצמי את הסיבוב הזה.

יש כלים נדירים שאתה רוכב עליהם ולא מבין מה צריך דגם חדש מהם. מכסימום תשנו בקטנות, וגם כאן יש מה. אבל דגם כל חדש?

אז קראתי ליניב עם הקאוואסקי ורסיס 650 ואמרתי לו בא נלך לעשן סיגאר על שפת הכנרת. הוא בא באיחור של חצי שעה, ועם מפלס עצבים גבוה יצאנו לרכיבה להירגע.

האופנוע בדיוק כמו שחשבתי שיהיה. הדרך הזורמת צפונה יפיפיה בעונה זו של השנה, והאופנוע הזה כמעט מושלם. בואו נתחיל דווקא מהמגרעות כי הן מאד ברורות: 1. המושב קשה מדי לרכיבות ארוכות. כן, אני מבין את הצורך האינדורואי באופנוע שיש לו יכולת שטח כזו או אחרת, אבל את רוב הזמן המוחלט הוא יבלה על הכביש. מושב רך יותר בבקשה. המגרעת השניה כמעט ואינה מורגשת, והיא מיגון רוח לא מושלם. הוא לא "גרוע", הוא לא "לא טוב", הוא פשוט לא מושלם. שימו לב לרטוריקה. הוא מגן טוב בצורה מפתיעה, ורק באיזור שבין 104 ל-109 קמ"ש הופיעה לי שריקה לא מוסברת בקסדה שסביר להניח שלא תהיה נוכחת אצל רוב הרוכבים. משקף גבוה מעט יותר היה עוזר יותר, בטח בחורף מול קור וגשם.

המכלול הכי מהנה באופנוע הזה הוא המנוע שלו. "טווין מקבילי בנפח 853 סמ"ק שמספק 90 כ"ס", זו הגדרה מאד יבשה לפנינה ששוכנת לאופנוע הזה בין הגלגלים. מנוע חזק, סופר חלק, בשרני, חזק כמעט בכל סל"ד, גמיש בצורה שלא תאומן מסוג מנוע שכזה. מכלולי המנוע נגעו לי גם בנקודה מאד רגישה אצלי: יחסי ההעברה בגיר שבאופנוע הזה מתאימים באופן מושלם לאופנוע, לדרך שצריך ואמורים לרכוב אתו. מהלך רגלית ההילוכים אולי מעט ארוך מדי, אבל זה באמת לחפש בציציות. לסיום פרק המנוע שוכן לו מפלט שמנגן את המנוע הזה באופן שיאה לו וכאילו מתגאה, תראו מה יש לי כאן ולמי אני שייך.

את רוב הרכיבה העברתי במצב "דיינמיק" וקצת במצב כביש. גם בשבילים הכבושים שירדתי אליהם לא הרגשתי צורך לשנות משהו. המתלים הארוכים והרכים יחסית סופגים ומיישרים מצוין את תחלואי הכביש, ומעבירים מעט מאד לידי הרוכב וישבנו. צריך במפים של ממש בשטח, כדי להרגיש משהו וגם אז הם עובדים נהדר.

למרות גובהו, קוטר הגלגל הקדמי וחתך הצמיגים, אומרים שאין בעיה לקחת עם האופנוע הזה פניות מהירות גם במהירות שנושקת להחלפת קידומת. כל עוד אין רוח צד ממשית, האופנוע יציב כסלע. ההיגוי כבד ודורש מאמץ למרות הכידון הרחב, אבל זה ברור מאליו בהתחשב במידותיו של האופנוע. את המשקל הגבוה יחסית, לא מרגישים בשום שלב של הנסיעה, גם לא איטית.

לסיכום, אופנוע די מושלם לקטגוריה שלו.

עכשיו אני כבר מת לרכוב על הדגם החדש. נראה אותם מתעלים על זה היוצא. מקווה רק שהמושב יהיה טוב יותר ולא ידרוש ריפוד מחודש.

 

4 תגובות לזה שיוצא

  1. דויד הרפתן. // 12/05/2020 um 9:08 // הגב

    יפה כתבת. מעולם לא רכבתי על כזה. מעכשיו אסתכל עליו אחרת…

  2. יצא לך פעם לכתוב משהו ביקורתי על במוו?
    אתה פרזנטור שלהם?

    • שאלה לא נכונה.
      האיש מבקר מסעדות. נותן ביס מהשומן וזורק את כל השאר.
      ואז כותב.

      השאלה הצריכה להישאל הינה האם היית קונה דבר כזה? מתחתן איתו? (גם אם חתונה זמנית כנהוג בזמננו ובמחוזותינו)
      והשאלה אינה מופנית למוסתאש שיש לו כלים וחברים (או חברים כלים) כמו אפציר במידה הודית לשליפת באג במוח של ה ECU
      השאלה היא האם אתה.
      היית מתחתן עם זה.

      (ימי קורונה. וויסקי זורם כמו מים)

  3. כן, ולא מעט. לאורך כמעט כל שנות האלפיים עד למצב של כסאח ממשי עם היבואן.
    בשנים האחרונות הם מוציאים אופנועים נהדרים. מהפיכה של ממש מהעגלות המיושנות שהוציאו בעבר. מישהו יכול להכחיש את זה? יש ביקורת, אבל הסך הכל שלהם הוא ממש ממש טוב.
    מישהו שם יושב ועושה עבודה נהדרת. כשתהיה ביקורת, היא תושמע היטב.

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם




eleven + 2 =