הצצה לאופנועי "אלטא מוטורס" (Vׂ)

בעקבות הודעת קונצרן הארלי דוידסון על שיתוף פעולה עם מפעל אלטא לייצור הארלי חשמלי עתידי, קפצה עלינו הסקרנות לבדוק מי אלה האלטא האלה. ובכן, תשמעו – שיחוק: מפעל אמריקאי די חדש – נוסד 2010 – קליפורניה, שתחילתו בכלל כשעשוע קונספטואלי בין חברים. משם הם עברו לייצור, ועד שהגיעה הארלי הם בילו באגף השטח שם הוציאו תחת ידם אופנועי מוטוקרוס אנדורו וסופרמוטו חשמליים הנושאים כולם את השם 'רדשיפט'.

ריפרוף באגף המכלולים מגלה אביזרי איכות כמו בולמי WP ובלמי ברמבו. דפדוף באגף הטכני מוציא את הנתונים הבאים: המנועים מקוררי נוזל מייצרים 42 כ"ס, מסתובבים ב-14,000 סל"ד במקסימום, שוקלים 68 ק"ג, וניתנים להפעלה ב-4 מפות טווח: חסכון, ספורט, ביצועים, ומקסימום תפוקה ("מעבר למדידה", כהגדרתם). יחס ההפחתה מסיבובי מנוע לשרשרת – 1:3.5. המצברים שעל אופנועי האנדורו והמוטוקרוס מחייבים טעינה כל 4 שעות (סטנדרט 120 וולט) או בטעינה מהירה כל שעתיים (240 וולט), והסופרמוטו כל 6 שעות. משקל האופנוע כ-117 ק"ג והוא מיועד לתחרות בקטגוריית 250 סמ"ק. השנה הופק דגם משופר שמוציא 50 כ"ס ומיועד להתמודד בחבורת ה-350 סמ"קים.

מאד מעניינת היא מערכת הקרור של המנוע. לא מדובר במערכת הרגילה הכוללת רדיאטורים ומאוורר אלא במעברי מים בתוך שלדת האלומיניום שהזרמת הנוזל בה ע"י משאבה מפיגה את החום במידה הנדרשת לקירור מנוע חשמלי. כמובן שבמנוע בעירה פנימית אין את הפריבילגיה הזו כיוון שהחום הנוצר בו מחייב קירור יעיל בהרבה.

חבורת אלטא מתגאים באיכותם כאנשי מקצוע שהתאספו מחברות מובילות ובעלות שם, וגם באיכות החומרים, הרעיונות והכלים. בסרטון מציג המייסד את התוצרת. תקשיבו, נשמע מעניין הויז'ן שלו. אחרי הוידאו'ס הנוספים תראו את תמונת הפלאט-טרקר הכחול שעדיין קיים רק בגדר הצעה ורעיון וטרם ירד לפסי ייצור. מקסים.

 

אנדורו: 

מוטוקרוס:

 

סופרמוטו: 

פריסטייל:

 

בלגן:

 

לאתר החברה (המפורט מאד).

 

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם