הכידון הצף של 'נקן'

חברת 'נקן' הצרפתית מתמחה בכידונים לאופנועי שטח. למעשה הם לא מייצרים שום דבר מלבד כידונים וכל הנלווה להם כגון משולשי היגוי, מגביהי כידון, כריות כידון וגריפים, ונראה שמה שהם עושים הם עושים טוב ובאיכות גבוהה כבר 28 שנה מאז 1990.

מוצר הדגל שלהם הוא כמובן הכידון ויש להם ליין מוצרים הכולל פאט-בר'ס וטווין-וול'ס מעוצבים להפליא בצבעים וצורות רבות ומגוונות, אבל היום נתעכב על פריט מיוחד ונקרא לו "כידון צף".

המוצר הזה מיועד בעיקר למוטוקרוסרים אבל גם לרוכבי אנדורו הוא יתאים ובעיקר לאלו שרוכבים הרבה בסלעים או בסינגלים משובשים מאד. בולמים של אופנועי מוטוקרוס מכוונים בדרך כלל בלחץ גבוה על מנת שלא ייטרקו ויגיעו לסוף המהלך בנחיתות גבוהות ואגרסיביות. מי שיוצא נפגע מכך הן ידי הרוכב שחלק מן הזעזוע בנחיתה עובר אליהן. המאמץ שמוטל על הידיים באחיזת הכידון הוא גבוה והתוצאה היא תופעת "ניפוח הזרוע" (ARM PUMP) שדורשת הרפיית שרירים תוך כדי רכיבה לעיתים תכופות.

הפטנט של 'נקן' להקלת המעמס על ידי הרוכב הוא משולש עליון ובו 2 בולמי זעזועים קטנים הפועלים על לחץ אויר. ונטיל להחדרת האויר ממוקם בצד המשולש ובעזרת משאבה ייעודית ללחץ אויר גבוה קובע הרוכב את הלחץ המתאים לו שנע בטווח שבין 50 ל-80 PSI. מעתה יעבדו על ידי הרוכב 2 וקטורים של ספיגת זעזועים, כשציפת הכידון מווסתת את האימפקט מהבולמים הראשיים.

המוצר אינו זול, ויחד עם המשאבה הוא מתקרב ל-6 אלף ש"ח. החברה מציעה גם מוצר דומה, זול בהרבה, ללא לחץ אויר אלא עם קפיצים בלבד (תמונת ראש עמוד).

האתר של נקן.

סרטון הדרכה:

 

משולש עליון עם בולמי הזעזועים:

 

משאבת לחץ גבוה:

2 תגובות להכידון הצף של 'נקן'

  1. חייב כזה. לא יודע למה. פשוט חייב.

  2. אכן יקר , 650 יורו.
    בשביל להתקין באופנועי אנדורו ,צריך לחתוך/לשייף את המנעול כידון.

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם




6 − three =