היד הנעלמה שמשכה את ה-CBR מעלה

ראו את הוידאו המצורף כפי שעלה בדף הפייסבוק הרשמי של אליפות העולם בסופרספורט. ליגת מרוצי המסלול לאופנועים המבוססים על ייצור סדרתי בנפחי המנוע 600-750 סמ"ק (תלוי במספר הצילינדרים).

הרוכב ג'ינו ראה (Gino Rea) התעופף מההונדה CBR600RR ביציאה מפניה במסלול מגני-קורס, בזמן האימון החופשי לקראת המרוץ שנערך מספר שעות מאוחר יותר (שבת 3.10.15 אחה"צ). למרות דיונים לא מעטים בפייסבוק, לא באנו על סיפוקנו בחיפוש אחר הסיבה שהביאה להתעופפות הזו, בה נראה כאילו יד נעלמה משכה בחבל בלתי נראה המחובר לזנב האופנוע שלו. עוצמת 'המשיכה' והאופן החד בו התרחשה, מפתיעה ומבלבלת.

עדיין מחפשים סיבה. מה דעתכם?

 

לאקי באסטרד; ג'ינו ראה זוקר בוהן

לאקי באסטרד; ג'ינו ראה זוקר בוהן

 

 

3 תגובות להיד הנעלמה שמשכה את ה-CBR מעלה

  1. כשל בבלם הקדמי שגרם לנעילה אגרסיבית שלו.

  2. זה מה שקורה שמתעסקים עם הטלפון בזמן נהיגה,

  3. המהנדס // 06/10/2015 um 15:47 // הגב

    האופנוע נכנס לסיבוב סביב נקודת ההשקה של הגלגל הקידמי והמסלול. כאשר האופנוע בניצב למסלול, ציר הסיבוב מתחלף. מרכז המסה שמסתובב באקצנטר לנקודת הסיבוב הראשונה גורם לאופנוע להתנתק מהקרקע ולעלות למעלה. זה קורה פעמים, בפעם השניה ההתנתקות היא לאחר גילגול ועמידה על הגלגל האחורי. בגלגול השני אפקט האקצנטר גורם לעליה בזווית יותר תלולה. כאשר האופנוע מתגלגל על הגב זה לא קורה כי אפקט האקצנטר מצמיד אותו לקרקע. כאשר המהירות דועכת ואפקט האקצנטר מבוטל, האופנוע מתרסק "רגיל" על הקרקע.

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם