"החתול" שרוצה לשמור עלינו

לא ידוע עדיין בכמה תעכב ההתפשטות העולמית של הקורונה את השיווק, אבל במחצית השניה של 2020 היה מיועד להיות מושק אחד הפיתוחים החשובים שיכול לתרום לשמירת חיינו האופנוענים. מייעדים אותי להשתתף בפיילוט, אבל בינתיים אני מחכה.

שמו של הפיתוח – CAT – (טכנולוגיה למניעת התנגשות – COLLISION AVERSION TECHNOLOGY)  והוא עבר כבר בדיקות ונסיונות בכמה ארצות (הודו, יפן, איטליה ברזיל וישראל). הקאט הוא בעצם המובילאי לדו גלגלי. המפתחים ובעלי החברה – RIDE VISION –  הם אורי לביא וליאור כהן, שני אופנוענים ישראליים.

חוץ מהתוכנה המנתחת את התשדורת הסביבתית שהיא לב ההמצאה, עושה המערכת שימוש ברכיבים פשוטים ולא יקרים: שתי מצלמות קטנות, סנסורים ומחוונים חשמליים.

2 מצלמות בעלות טווח עדשה רחב המותקנות בקדמת ובאחורי האופנוע, צופות ומנטרות את כל מעגל הסיכונים האפשרי לרוכב ב-360 מעלות כשבניגוד למערכות ה"מובילאי" המותקנות ברכבים, הן חוסכות מהרוכב את הסחות הדעת של הציפצופים המעצבנים כגון סטיה מנתיב ללא איתות. אלגוריתם המערכת מונחה לנתח את התמונות המתקבלות ולבחון מתוכן רק את אלו המציגות סיכונים שעלולים להיות רלבנטייים לבטיחות הרוכב, כמו סטיית רכבים מנתיבם, האטה לא טבעית, התקרבות מסוכנות של רכב מאחור וכדומה. במקרה של סכנה מתגברת עוברות גם ההתראות להיות אינטנסיביות יותר.

הפיתוח הכי חשוב שקיים במערכת הוא איתות אזהרה לרוכב על התקרבותו המסוכנת לרכב שלפניו, כשל הידוע באחוז התאונות הגבוה הנגרמות ממנו לאופנוענים. יישום חשוב אחר הוא על רכב העומד לעקוף ושנמצא ב"שטח מת", אותו שטח שלא נקלט במראה ואשר יהווה הפתעה ואולי גם סיכון לרוכב שלא שמר על עירנות מתאימה וקשר עין עם התנועה מאחור.

המידע המנותח במערכת מועבר למנורה אדומה הנדלקת במראה הרלבנטית, בצד ימין או שמאל. יישום חשוב נוסף הינו פנס שנדלק באדום זוהר במצלמה האחורית ומאותת לנהג שהתקרב מידי לאופנוע מאחור. חוץ מהתראות ויזואליות במנורות אזהרה, יכולה המערכת גם להתחבר למערכת בלוטות' ולהתריע קולית באזניות הקסדה. בנוסף, המצלמות שומרות את המידע הנאסף בהן ואפשר יהיה להשתמש בו לניתוח תאונה, אם לחוסר המזל קרתה בכל זאת.

המערכת אינה יקרה ועלותה צפויה להיות כ-700 דולר בחו"ל (1,600 ש"ח בארץ). חברות הביטוח בעולם מגלות בה עניין וחברת ביטוח איטלקית גדולה, SARA ASSICURAZIONI, שכבר נותנת 20% הנחה בביטוח לרכבים שמשתמשים ב-MOBILEYE, מתעניינת בה מאד. הנחה של עשרות אחוזים במחיר הביטוח היא בונוס אדיר מעבר לאפקטיביות המרשימה שאמורה להיות למערכת הקאט.

היועץ לפיתוח המותג, גיל גולדשטיין, צופה כי בתוך חודש יגיעו ארצה המערכות הראשונות המיוצרות בסין אבל כפי שציינתי בתחילת הכתבה נחכה ונראה איך תשפיע הקורונה על הלו״ז.

לדף הפייסבוקלאתר

 

 

3 תגובות ל"החתול" שרוצה לשמור עלינו

  1. Smart Phone Dumb Person
    המעבד הכי חזק זה המוח. אפילו עם ג'יימסון.
    מי שצריך אמצעי עזר כאלו אולי כדאי שנבחן שוב את הרישיון שלו

  2. ואם אפשר קצת פוליטיקה
    '"החתול" שרוצה לשמור עלינו' ?
    אל דאגה. האח הגדול כבר עושה את זה.
    תגידו למשל יפה שלום ל ID2020 🙂 אל דאגה זה כבר פה מאתמול
    https://www.youtube.com/watch?v=c5P0J-eXUek

    "Leagal Identity" – אתם קולטים???

  3. דוד וקיים // 04/04/2020 um 12:02 // הגב

    פיתוח מבורך ונחוץ. מחכה בקוצר רוח.

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם