דו"גליל (כולל מזגן)

מאת: דיויד היימן (Bambi)

רובכם כנראה מתגוררים במרכז הארץ ונהנים לכם מנגישות גבוהה להשקות, אולמי תצוגה, מועדוני רוכבים, חלפים, והמון המון רמזורים ומוניות. אשריכם ואני בטוח שאתם שמחים בחלקכם.

אנו הצפוניים ממש מקנאים בכם על כל הטוב הזה אבל לנו יש יתרון גדול, ענק, פאר הטכנולוגיה:  בצפון יש מזגן באופנוע. הנה השיטה, זה בחינם, צריך רק להרגיש אותה ולפעול על פיה. ובכן, כנראה שכבר חשתם על בשרכם פעמים רבות שהשינוי בגובה מעל פני הים משפיע מיידית על הטמפרטורה החיצונית, ומאחר ואנו כולנו חבורת חוצנים, אנחנו מרגישים את השינוי מיד בכפות הידיים, בצוואר, בברכיים ובכל מקום שלא עטוי במספיק שכבות.

למזלי, ולשמחתי ומתוך בחירה כמובן, אני מתגורר ביישוב בגליל התחתון, קרוב מאד לכרמיאל, אז בימי חופש או שבתות או יום ללא התחייבויות, אני מתכנן מסלול רכיבה התואם למזג האוויר והטמפרטורה היומית והעונתית, הנה דוגמאות:

בחום הקיץ ובחמסינים נוראיים אני מכוון את הפירלי הקידמי לכבישים הגבוהים, אם אפשר מעל 700 מטר: תפן, חורפיש, כביש הצפון, סאסא, בירנית, מלכיה, דלתון, צפת. בסתיו כשהקרירות חוזרת, אני מחזיר את הבטנה למעיל הרכיבה וממשיך באותם כבישים גבוהים, אך לאחר שחזרתי יום אחד רועד כולי, הנמכתי לכבישי 200-500 מטר. כל עוד שומרים על גבהים אלו, יש מיזוג טבעי נהדר. כבישים מומלצים: כביש המוביל – אלונים יגור, כביש 70 יגור עד יבור, כביש 805 דרך יעד לכרמיאל.

והנה הגיעו ימים קרים באמת, אך אל דאגה כי במזגן הגלילי יש גם אופציית חימום: במרחק חצי שעה מתחבא לו הקיץ: הכנרת. ברגע שעוברים את צומת חנניה מזרחה – האויר מתחיל להתחמם. הקטע הסלול החדש של 85 מעל נחל עמוד לכיוון עמיעד מדהים. פונים ימינה ושמאלה לאלמגור, יורדים דרך כורזים ומקיפים את הכנרת. מסניפים את ריחות פריחת המנגו, מזמזמים לקצב חבטות הברחשים במשקף, נזהרים לא לאבד ריכוז מסנוור תכול הכינרת… חלום !

החשבון פשוט: רוצים חימום חינם? נרד לכמה שעות אל מתחת לפני הים. לאחר תדלוק בצמח והפסקה בחנות התמרים פלוס של קבוצת כנרת (מומלץ: שירותים נקיים, שפע חניה לאופנועים, ספסלי ישיבה, טעימות תמרים חינם, צוות עובדים מקסים). נחנו?  עכשיו הזמן לפתוח את הלב את הנוף ואת הגז.  אפשר מזרחה ולעלות את חמת גדר, או מערבה ולעלות את העליות של יער שוויץ לפוריה עילית.

זהו ידידי הרוכבים, מי אמר שאין מזגן? יש ויש, ועוד בחינם.

4 תגובות לדו"גליל (כולל מזגן)

  1. כשאתה עובר בצומת חנניה תן צפצוף ואצטרף.

    • דיויד היימן // 27/02/2017 um 19:50 // הגב

      ירון, אני מעוניין לפתוח קבוצת וואטסאפ לרוכבים שפויים בגליל, שלח לי מס טלפון ואצרף אותך
      דיויד היימן

  2. ארצנו הקטנטונת.
    אפשר להצטנן מלהכנס ולצאת מהמזגן (תל הביב י"ם ים המלח וחזור)

  3. לנו במרכז יש סאונה חינם עם 85 אחוזי לחות , ולמי בנינו שיש פיירינג מלא והרעב מציק אל דאגה ברמזורים של תל אביב הביצים כבר תכף קשות , הרווחת יותר מידי החודש ?? מצלמות המהירות כבר יאזנו לך את חשבון הבנק , והפינוק האולטימטיבי לבעלי כלים ישנים בחום בקיץ זה שאחרי שעה של נסיעה בתל אביב הגיר נהיה מסטיק אין אין על המרכז 😦

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם