דג לשבת: "רעידת אדמה"

אם חשבתם שהארלי ספורטסטר הוא בסיס מעט תמוה (וכבד) לסקרמבלר, אז הנה עוד דוגמה לא פחות קיצונית: מוטוגוצי קווטה Quota) 1100 – מין ניסיון של גוצי בעבר להצטרף לחגיגת הטרייליים הגדולים), ניסיון לא מוצלח במיוחד שגוצי (וגם אני) מעדיפים כנראה לשכוח.

אלא שהלקוח של Moto-Studio שבפלורידה הינו בחור גדול-ממדים, וכאשר הגיע וביקש "סוג של סקרמבלר" על בסיס גוצי, הבינו בסדנה שעדיף ללכת על משהו קצת יותר גדול מ-V50 עתיק, למשל, או דוקאטי קליל יחסית כלשהו. לא במקרה שני המותגים הללו מוזכרים כאן. ברוס מק'קויסטון, מקים הסדנה, מעדיף לעבוד אך ורק עם "חברות עם היסטוריה ארוכה ושורשים מלאי נשמה", לדבריו, וכן, אני יודע בדיוק מה מידת נפיצות הוויכוח העתיק של "נשמה" באופנועים איטלקיים עתיקים. לכותב שורות אלו היה את הכבוד המפוקפק להיות בעליו של גוצי V65TT אי-אז-מזמן.

אבל נחזור לענייננו ונדבר על דברים קצת יותר שמחים. הקווטה, כדי לעבור טרנספורמציה בכיוון של סקרמבלר, חייב לקבל תת שלדה חדשה אחרת, והאתגר כאן היה לבנות משהו חזק דיו ושעדיין יראה מינימליסטי וישתלב עם שלדת צמד הקורות המקורית. במקום מיכל הדלק הפלסטי (והמכוער) של הקווטה קיבל הגוצי של מק'קויסטון מיכל שתרם קאוואסאקי ישן כלשהו, שעבר שורת התאמות ותיקונים.

הפרונט הגיע מק.ט.מ EXC וחלקים משלימים נוספים באדיבות אדוונצ'ר 950 אוסטרי. על התאורה הופקד פנס חזית חליפי כשעל ידו תוספת לתגבור. כל האלקטרוניקה הוחלפה וכך גם הזרקת הדלק המקורית שבמקומה הושתלו צמד דל-לאורטו 36 מ"מ, הכידון, המתגים, המחוונים ועוד. מערכת הפליטה 2 ל-1 קצרה, קטנה, ולדברי מק'קויסטון – "יוצרת צליל באס מרשים שמודיעה על בואו". אמנם אין פה מפלט שמתפתל כלפי מעלה אה-לה-סקרמבלר-סטייל, אבל זה מספיק קרוב ושיפור מהותי לעומת המקור.

ואיך מכונה האופנוע? Terre Moto . גם מתגלגל לא רע על הלשון וגם התרגום של רעידת אדמה מאיטלקית. אין גבול ליצירתיות וליופי. שבת שלום.

 

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם