בידיים ריקות – בידיים מלאות

HANDI FREE RIDERS - שיקום נכים דרך מרוצים

HANDI FREE RIDERS – אתם בטח שואלים את עצמכם מה זה? אז ככה, נתקלתי בדבר הזה כאשר עקבתי אחרי סבב המוטוGP שהיה השנה בלה-מאן. מסתבר שזו אגודה שהוקמה בצרפת ב-2014 על ידי שני רוכבים משותקים מהמותניים מטה בשם סטפן פאולוס וקווין סימונטו, והמיוחד באגודה הזו לעומת אגודות אופנוענים משותקים אחרות ברחבי העולם, שהיא שמה לעצמה למטרה להעלות רוכבים משותקים למסלול, לאימונים ואפילו למירוצים. השיא היה במהלך סופ"ש המוטוGP בלה-מאן השנה, אז התקיים שם גם מירוץ של Handi Free Rider.

מטרת העמותה בראשיתה וגם היום היא לעזור לרוכבים שנפגעו בתאונות דרכים ונותרו נכים, קטועי גפיים (כולל קטועי ידיים) ומשותקים חלקית, לחזור לרכב ולהרגיש חזרה את טעם הרכיבה ועל הדרך להגשים את חלום הרכיבה התחרותית במסלול. כמו כמעט כל דבר, גם כאן זה החל כצורך אישי. סטפן פאולוס מספר על עצמו שהוא נכה 14 שנה וחש את הצורך לחוות שוב את חווית הרכיבה על האופנוע. כיום כשהוא רוכב כבר 7 שנים, הוא מרגיש שבזכות החזרה לרכיבה הוא פשוט זורח וזה משפיע לחיוב על כל תחום בחייו.

סטפן פאולוס מדגים ווילי

ב-2016 יסדו סטפן וקווין סדרת מירוצים הנקראת PMR Bridgestone Cup , ובאותה שנה הריצו שלושה אירועים ברחבי צרפת שנמשכו לאורך כל הסופ"ש. אימונים ומקצי דירוג בשישי ושבת ושני מירוצים ביום ראשון בשתי קטגוריות, האחת של 1000 סמ"ק והשניה בנפח 600 סמ"ק. לסבב הראשון הגיעו 10 מתחרים, תשעה צרפתים ובלגי אחד. לשני הגיעו מלבדם גם עוד ארבעה איטלקים. כיום יש בממוצע כ-20 מתחרים. ב-2017 נוסף מירוץ רביעי לסדרה במהלך סבב המוטוGP בלה מאן. מירוץ ה- PMR Bridgestone Cup נערך מיד לאחר מירוץ המוטוGP.

האופנועים מותאמים בעיקר לנכי גפיים מצוידים במערכת הילוכים ידנית הנמצאת על הכידון בצד ימין וידית בלם אחורי הנמצאת בצד שמאל. בנוסף ישנם חבקים לקיבוע רגלי הרוכב לרגליות וכן רצועת קשירה למושב. בראיונות איתו סטפן מדגיש שכל נכה המעוניין להצטרף יוצר איתם קשר ומתאר להם את סוג הנכות ממנה הוא סובל ואז הם עובדים יחד כדי להחזיר לאותו רוכב את הביטחון וגם להתאים לו את האופנוע הנכון. כל רוכב מתחיל קודם באימונים על טרקטורון על מנת לחזור לתחושה של ניהוג כלי רכב בעזרת כידון ולהתרגל לתפעול ידני של החלפת הילוכים ובלימה. אח"כ נעשה המעבר לאופנוע באופן הדרגתי. החלק הקשה לדברי סטפן היא השבתה של תחושת השיווי משקל לרוכב בהעדר רגליים שעוזרות לתמוך בו.

זהו, אתן לתמונות ולסרטונים לדבר, כמו שנאמר תמונות וסרטים שווים יותר מאלף מילים.

למי שמעוניין ללמוד עוד ולהמשיך לעקוב אחרי הפרויקט מעורר ההשראה הזה תוכלו לעשות זאת כאן: האתר ו-הפייסבוק.

 

 

מהמרוץ במסלול קרול בצרפת, 2016

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם