דג לחג: קטמ קטום זנב

הפעם בפינה לא סקרמבלר ולא קפה רייסר וגם לא קרוזר מושקע כלשהו. גם נקודת ההתחלה איננה הארלי או לחילופין יפני כלשהו משנות ה-70. נקודת ההתחלה של הפרויקט שכאן היא דיוק 690 עדכני למדי, מודל 2013.

בסדנת Federal Moto US משיקגו החליטו שאין הרבה מה לגעת במתלים, בבלמים או בחישוקים, כי בהתנהגות כביש הדיוק זוכה בצל"שים, אלא שבכל מה שקשור לעיצוב, הוחלט שלאופנוע תעזור דיאטה רצינית והסרת חלקים מיותרים. מסתבר שמינימליזם הוא בהחלט עניין יחסי, שלא לומר אישי לגמרי.

"המטרה הייתה להקל על הסרבול ולהסיר כמה שיותר חלקי פלסטיק" – הם אומרים. חלקי הפלסטיק הוסרו, תת השלדה פורקה והאוויר חודר למנוע עכשיו דרך מסנן K&N, כשגם מערכת הפליטה הוחלפה כמובן. מיכל הדלק נשאר ובמקום תת השלדה נבנתה תושבת למושב. המושב עצמו עשוי עור וזמש ומתחתיו מתחבא מצבר חליפי קטן.

מלפנים ישנו כידון רנטל ולוח המחוונים המקורים נותר אבל זז, כשאת פנס החזית מחליפים צמד זרקורים מינימליסטים. כנפיים נותרו על הגלגלים לטובת שימושיות יומיומית, ומערכת התאורה הפצפונת מאחור משתלבת במוטיב המינימליזם היטב. ומה זה הלוגו הזה? הלוגו המקורי של ק.ט.מ משנת 1953, כי אי אפשר בלי קריצה קטנה אל העבר. חג שמח.

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם