פרשנות: מדוע לדעתי ק.ט.מ נכנסים למוטו 2

הרבה גבות הורמו אתמול כאשר KTM הצהירה באופן רשמי כי היא מצטרפת למוטו 2 עם אופנוע משלה אשר נושא בתוכו את מנוע ההונדה CBR600RR המשמש כמנוע אחיד לכל הקבוצות בקטגוריה זו. זו הפעם הראשונה שיצרנית אופנועים מוכנה להצטרף ולעשות שימוש במנוע של חברה יריבה.  לפני כשנתיים אפריליה הייתה קרובה מאוד להצטרף למוטו 2 אך לבסוף נטשה את הרעיון בטענה של אובדן זהות והבהירה שהצטרפות לקטגוריה תעשה אך ורק עם אופנוע מלא כולל מנוע שלה ולא של יצרניות אחרות. אז מדוע KTM הסכימה למחול על כבודה ולבנות אופנוע שעושה שימוש במנוע של חברה מתחרה?

רישמית, הצהירה KTM שהיא עושה זאת על מנת לייצור רצף והמשכיות החל מקטגוריית הרוקי-קאפ דרך המוטו 3 ומוטו 2 ועד הקטגוריה הגדולה שהיא המוטו ג'יפי וכל זאת כדי לשמור את הרוכבים שלה שגדלו והתפתחו אצלה כדי שלא יברחו לה ליצרנים אחרים. אך האם זהו התירוץ האמיתי?

מספר עיתונאים ברחבי העולם הצביעו על העובדה שבסוף 2018 מסתיים החוזה של הונדה לאספקת מנועים למוטו 2 ויחד עם העובדה שהונדה הודיעה על הפסקת ייצורו של ה-CBR600RR סביר מאוד להניח שיצרן אחר יהיה זה שיספק מנועים למוטו 2 או שהקטגוריה תיפתח לשאר היצרנים בדיוק כמו מוטו 3 ומוטו ג'יפי. אז האם KTM נכנסו למוטו 2 על מנת שב-2018 יוכלו לזכות בחוזה לאספקת מנועים? יכול להיות, למרות, שכיום מנכ"ל KTM סטפן פירר מכחיש זאת לחלוטין, אבל כמו שאומרים, לעולם אל תאמר לא ומה שנכון להיום לא יהיה נכון לעוד שנתיים.

שנית, אין זה סוד שכיום מוטו 2 לא נהנית כלל מאותו רייטינג מהם נהנות 2 הקטגוריות האחרות. אם בשנותיה הראשונות סיפקה הקטגוריה מירוצים קרובים ומותחים הרי שהיום היא בקושי מגיעה לקרסוליים של אחותה הקטנה מבחינת המתח, והשנה גם אחותה הבכירה הרבה יותר מותחת ממנה. למעשה ישנה הסכמה רחבה בין מקבלי ההחלטות ששינוי הוא הכרחי על מנת לייצר עניין ורייטינג למרות שבעלי הקבוצות עצמם מרוצים מן המצב הקיים שבו העלויות הן נמוכות.

יכול להיות בכלל ש-KTM נכנסים פנימה על מנת לפתוח/לפרק את הקטגוריה הזו מבפנים בדיוק כמו שהסביר סר המפריס לשר שלו מדוע בריטניה נכנסה לאיחוד האירופי בסדרת הטלוויזיה המיתולוגית 'כן אדוני השר'. בסדרת ראיונות שערך פירר ב- 2013 בהן הוא מציג את חזונו הוא מתייחס גם למוטו 2 שם הוא מספר על כוונת KTM להצטרף לקטגוריה זו מכיוון שהקונספט של מנוע ארבעה צילינדרים אחיד לכולם ייכשל, בגלל שכדי לייצר עניין חייבים שיהיו לפחות שני יצרנים שמשתתפים כי את מי זה באמת מעניין קאלקס נגד סוטר (יצרני השלדה)?

צריך אטרקציה וזה אומר תחרות מלאה בין היצרנים. פירר ממשיך ואומר שדורנה חייבים לעשות משהו בעניין וליישם במוטו 2 את מה שעשו במוטו 3 כלומר תצורת מנוע אחידה. אם במוטו 3 מדובר במנוע חד צילינדרי בנפח 250 אז שבמוטו 2 יהיה מנוע טווין בנפח 500 סמ"ק וכך לא יהיה קשה ויקר לעוד יצרנים להצטרף.

וזה בדיוק העניין. האם KTM בעצם נכנסת כאן כסוס טרויאני על מנת להיות שם ולהשפיע ולהביא לשינוי כאשר החוזה עם הונדה ייגמר? ימים יגידו. נכון שנבואה נתנה לשוטים אבל ההרגשה שלי שיש כאן הרבה יותר מרק עוד שמירה על רוכבי הבית.

3 תגובות ל פרשנות: מדוע לדעתי ק.ט.מ נכנסים למוטו 2

  1. רונן יהודאי // 15/09/2016 um 2:45 // הגב

    ברור לגמרי שיש כאן מניעים נוספים, מי באמת אכל את זה שכל המהלך הוא רק כדי ליצור רצף לרוכבים נו באמת ?,יש דרכים אחרות משיתופי פעולה ועד הקפצה ישירות למוטו גיפי כמו שנעשה עם מילר חברה כזו עם אחוזי צמיחה כמו ktm לבטח עושה תוכניות גדולות לעתיד וזו אחת הדרכים .

  2. עומר נוה // 15/09/2016 um 9:52 // הגב

    הלוואי שתהיה תחרות מלאה ונראה שוב את היצרנים מתחרים אחד בשני. מה הסיכוי לדעתך שזה יקרה? במוטו 3 הרי יש תחרות כזו והעליות שם גבוהות יותר מבמוטו 2..

    • רענן כרמיאלי // 15/09/2016 um 14:11 // הגב

      עד סוף 2018 מוטו2 ירוצו במתכונת הנוכחית, של מנוע אחיד לכולם ושלדה לפי בחירתן של הקבוצות. ב-2018 נגמר החוזה של הונדה לאספקת מנועים ומאוד ייתכן שבנקודה זו יטרפו את הקלפים מחדש ונראה מוטו2 שונה לחלוטין ממה שרץ עכשיו ואולי אפילו פתיחה של הקטגוריה ליצרנים נוספים, בדיוק כפי שקורה במוטו3 ומוטוGP. יש לי הרגשה שזה הכיוון, בעיקר בגלל חוסר העניין מצד הקהל במוטו2

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם