מה שחשבנו ומה שדיסקסנו על ה-DR

חשבנו לכתוב טור על שובם של הדו"שים מבית סוזוקי לישראל, אלא שאז, פשוט לקחנו את ההתכתבות ב'מהנצ'מע' המערכתי, השמטנו את הקטעים הלא רלוונטיים, וכל השאר כמעט ונאמן לחלוטין למקור.

_____________________________________________________________________________

ינוקא: הביעו דעה בבקשה על חזרתם של הדיארים ארצה, אולי נוציא מאמר בנושא

עמיר הזאב: אתה רוצה שאני ארכב בשטח???

ינוקא: לזה, במחילה, טרם הגענו…  בינתיים מספיק שתביע דעה או אולי בכלל תכתוב טור על זה

עמיר הזאב: אוקי, אני אעשה את זה קצר, קצר מאד: "זה אופנוע ירוק שמשתלב היטב עם הסביבה העצית שמסביב. הפסים השחורים מדגישים את האדמה שנעה תחתינו בקצב מסחרר של ארבעה קמ"ש… אחח, הרגל הנגררת חטפה מכה בסלע. אההה, זו סתם אבן. בכל מקרה, זה אופנוע. והוא גבוה יחסית. רזה מדי". סוף מבחן.

ינוקא: אה?!?! דיברתי על הדרוזי, אחי…

עמיר הזאב: אופס, חשבתי שאנחנו עדיין מדברות על הקאוואסאקי החדש… אני לא יודע כל כך במה מדובר מוטי, איזה דרוזי חוזר?

ינוקא: אבניר מחדשים את היבוא של DR400Z ו-DR650

פרופ' רענן: הקיצר הדו"שים חוזרים

עמיר הזאב: ומה רע בזה? תלוי מחיר כמובן

ינוקא: מי דיבר על רע?! יא אללה, מה קרה לתקשורת איתך היום?!!… והמחיר – מחיר טוב!

פרופ' רענן: המחיר כפי שפורסם נמוך מאוד: 43,000 ש"ח ל-650 ו-46,000 ש"ח ל-400.

כרובי: מחיר נמוך ותחרותי. יותר נמוך ממה שהיה נמכר בתקופת השיא שלו

עמיר הזאב: נשמע מעולה. אני חושב שאפשר לפרגן להם על זה

פרופ' רענן: בהחלט. זמן השפיות

ינוקא: לפרגן זה סבבה ונכון, הם חוזרים לשוק אבל השאלה אם השוק יחזור אליהם. אם יהיו מכירות. השאלה הגדולה היא האם לא עברנו הלאה למחוזות משופרים יותר. ועזוב עכשיו את 20 הזקנים שיקנו מתוך נוסטלגיה…

פרופ' רענן: אני הייתי חוזר אם היה לי עכשיו כסף. ולא, לא עברנו למחוזות משופרים יותר אלא לנישות קיצוניות יותר

כרובי: אני חושב שיש נתח של אנשים שמאסו בכלים המחודדים והמקצועיים

ינוקא: בקיצור כרוב, אתה מדבר על דו"שי תקציב, כלומר – פשרה

כרובי: נראה לי שאחרי 10 שנות אנדורו מקצועי וגדילת הענף (פי 4 יותר גדול מלפני 10 שנים, לא כולל מספרים אפורים) יש מקום לתת-נישה שחוזרת למקורות. מספיק אנשים כרגע בתחום השטח כדי שיהיה לזה ביקוש. אפילו גדול מבעבר

פרופ' רענן: בארה"ב הנ"ל מככבים כי הם מה שנקרא Do it all, ממש כמו ה- KLR שנמכר כמעט ללא שינוי כבר 30 שנה ובהצלחה גדולה

עמיר הזאב: אני חושב שעצם זה שגם ד.ל.ב הביאו לא מכבר דו"ש שברח לי שמו, אומר שבהחלט יש מקום לנישה הזו. אבל מבחינה זו, ימים יגידו וזה לא צריך לעניין אותנו. דיאר 400 הוא דו"ש מצוין, ובמחיר כזה כיום – טוב מאד שיהיה לנו כזה בשוק

ינוקא: כרובי, כמה?

כרובי: כמה מה?

ינוקא: איזה נתח של רוכבים שמאסו במחודדים יעבור לזה? בקיצור, אני תוהה אם מעבר לנוסטלגיה, לפשטות, לנכונות של המהלך, האם יש לזה שוק

כרובי: אני מעריך שהם יגיעו עם שני הכלים האלו יחדיו ליותר מ-100 כלים בשנה הקרובה. זה לא מעט בשוק הישראלי ל-2 דגמים בלבד

פרופ' רענן: במחיר הנכון זה יתפוס בעיקר אצל כאלה המעוניינים ליהנות מכל העולמות ולא רוצים להחזיק עגלה כדי לקחת את האופנוע לשטח

ינוקא: או, רענן, יפה, זו השאלה האמיתית: האם זה עדיין תחליף לאופנוע אנדורו כמו לפני 6 שנים. ולדעתי – לא

פרופ' רענן: לא. זה דו"ש, לא אנדורו. זה כלי המאפשר לך התניידות יום יומית ובסופ"שים, להיכנס בשדה בוקר ולצאת באילת. הכל דרך השטח, בניחותא ובנעימות. כמו שנאמר –  בזולה. אתה לא הולך להתחרות איתו נגד אף אחד

עמיר הזאב: למה "תחליף" ינוקא? זה פותח עולם לכאלה שנמנעו עד עכשיו מאופנוע שטח. אם מטעמי חד מימדיות וזמן, אם מטעמי תקציב

ינוקא: ואני בכל זאת רוצה לחדד: יכול להיות שכבר תהילת העבר חלפה? נראה שהרוכבים בוחרים בשנים האחרונות רק מקצועי, רק חד. גם בעולם הדו"ש נראה שמתווי הדרך לשטח היום הם כלי אקסטרים. כלים כבדים, גדולים, משוכללים מאד

כרובי: יש בזה משהו. אבל השאלה היא האם השוק שלנו הפך להיות כזה 'מקצועי' כי זה מה שאנשים רצו או כי פשוט לא הייתה אלטרנטיבה ל'שטח לייט' מאז שה-DR עזב את אולמות התצוגה של אבניר

עמיר: מה בכלל מצאי הדו"שים הקיימים בשוק?

רענן: יש את ה-WR250R של ימאהה (חלש מכדי להיות דו"ש שלוקח אותך לכל רחבי הארץ), ה-AJP (אותה בעיה), הבטא 350 (צריך עדיין בדיקת יכולות) ואת ה-690 של ק.ט.מ. אבל הוא בכלל יקר משמעותית מכולם, כולל מה-DR-ים. אף אחד מהדו-שימושיים האלו לא נותן קשת רחבה של שימושיות במחיר מוזל. או שהם זולים וקצרי יכולת, או שהם שימושיים מאוד אבל גם יקרים מאוד (ה-690)

עמיר: אז בעצם אין לו תחרות ל-DR החדש…

כרובי: מאז שעזב ה-DR סופית ב-2009, נשארנו עם שוק שקונה רק אופנועי אנדורו מקצועיים. לדעתי, זה היה חלק ממהלך ההתבגרות של השוק. אבל הוא התבגר מאז עוד, וכיום יש מאות רוכבי שטח שקונים מדי שנה אופנוע חדש. מדהים! לדעתי האישית והבלתי קובעת, יש 'שם בחוץ' עדיין כאלו שרוצים להכנס גם הם לטרנד השטח הגובר. זה כולל רוכבי כביש שפוזלים לתחום ונרתעים מהחד מימדיות וחוסר השימושיות היומיומי של האופנועים המקצועיים, וה-DR פוגע להם בול בפוני. מאפשר להם לטעום מעולם השטח מבלי לוותר על רכיבה עם האופנוע במשך השבוע לעבודה ולסידורים.

רענן: אני לא חושב שה-DR-ים ישארו במחסני היבואנית ללא ביקוש. אופנועים יפניים עם יותר מ-400 סמ"ק ובפחות מ-50,000 שקלים, שטח או לא שטח, ממש חייבים להצליח כאן.

עמיר: בקיצור, שיחקו אותה באבניר שלא וויתרו על ה-DR. אם זה אכן זה יצליח, זה יהיה כמו מהפיכת הקופיקס של עולם השטח הישראלי.

כרובי: לגמרי

ינוקא: אוקי. סיכמנו. כתוב לי את זה

עמיר הזאב: אני חושב שיש לנו כבר כאן כתבה בהתכתבויות. פשוט נעלה אותן

ינוקא: עצלן!

עמיר הזאב: מה שנכון… אצלך במייל.

 

 

22 תגובות למה שחשבנו ומה שדיסקסנו על ה-DR

  1. שמעון חש // 14/12/2015 um 7:27 // הגב

    יא ינוקא
    היית מעלה את זה ב פורמט של וואצפ
    עם בועות הדיבור. כמו בטורים של גן פשוש. הכי מגניב.
    ומהלך מעולה של שחריקו. חייב להצליח

  2. שמעון חש // 14/12/2015 um 7:29 // הגב

    מהלך גאוני של שחריקו. שאפו.
    דלב הולכים לספוג קיזוז במכירות

  3. תמיד אני אופטימי אך הפעם אני בדעה שנחזה פה באפקט הרויאל אנפילד. האפקט אומר שכשאתה בהודו כבר קנית שניים (בראש שלך) והבאת אותם לארץ, אחד להשוויץ ולרכב כמו מלך והשני לחלקים. ואז כשאתה מגיע לארץ נראה לך נוסטלגי כל העסק אבל רק אחד ממליון יוציא את הכסף על זה. אפשר לראות אותו לפי כתמי השמן ליד הבית.

    הדיארים עשו את שלהם, אם האופנוע טכנולוגי כמו שהוא נראה אז הוא יישאר במחסן מינוס 20 הרוכבים כפי שינוקא ציין.

    ויש סיכוי שאני טועה אז נקרא לזה נבואת זעם כי מבחינתי כל אופנוע על הכביש זה ברכה.

  4. ברגע שהם ינחתו , היבואן יחליט להוציא אותם ב 60 אלף לשוק , תמיד על הנייר זה מתחיל מחיר זול ונגמר במחיר מופרז

    • הם פה, אתמול הזמנתי את הדינוזאור (650) במחיר של 43,000 ש"ח. הבנתי שבינתיים נחטפו כל ה-400 תים. מעניין מה יהיה, נראה לי שיהיה טוב.

  5. עופר אבניר מתלהבים שהמשלוח הראשון נחטף, זה היה צפוי.
    אבל אני בספק שגל ה"לחמניות החמות" יחזיק הרבה זמן, מישהו אמר רויאל אנפילד?

    בכל אופן, אני רק רוצה לציין, ואני לא יודע אם זה בגלל שיש פה נציגים של עופר אבניר אהמ אהמ אבל 90 אחוז מהכתבות פה הם על מוצרים של אבניר. פרסומות סמויות. (זו דעתי, ואתם תצאו עליי גם ככה)

    • המערכת // 14/12/2015 um 10:02 // הגב

      לא נצא עליך, אל חשש ואל דאגה, אנחנו בעד ביקורת בונה. עוד היום ננתק כל קשרינו עם היבואן הזה

  6. הינשוף // 14/12/2015 um 11:18 // הגב

    סוף סוף חזרה לאופנוע שפוי , פשוט שיכול לעשות כמעט הכל, עם אמינות של סוזוקי, לא צריך יותר מזה, לא מדובר באנפילד שהוא באמת אופנוע נוסטלגי אלא בסוס עבודה מוכר, במחיר הזה אין מצב שישארו במחסני היבואן.
    סוף סוף משהו הביא תשובה מוחצת לאופנעים החשמליות…

  7. פואד אל-אוואל // 14/12/2015 um 11:47 // הגב

    אולי המהלך הזה יגרום להונדה להביא שוב את ה-XR650L?
    מייצרים אותם לשוק האמריקאי ללא שינוי מפעם, ותקינה ישראלית קיימת מהעבר.
    ה-XRL היה אחלה דו"ש לטעמי, עם יכולת שטח אמיתית לעומת ה-DR הרופס שאף פעם לא אהבתי באמת.
    אבל תכלס בגילי המתקדם אני יותר מפנטז על האפריקה טווין החדש, וממילא יותר משביל ורבע לא אעשה עליו. כן אני יודע שהוא עולה יותר מכפול. אז מה? בפנטזיה זה בדיוק אותו מחיר.

  8. אספרגוס // 14/12/2015 um 11:49 // הגב

    כתבה מעולה. לדעתי קאמבק מעולה ותפור לשוק הישראלי.
    ה 650 מעולה לכל מי שרוצים כלבוייניק שמסוגל לטייל בשבילים. נוחים גם עם שק"ש, אוהל ושותפ/ה לטיול. עם עלויות קנייה תחזוקה מצחיקות.

    וה 400, מסוגל בתצורתו המקורית לאנדורו מתון, ועם התוספות הנכונות להרבה מעבר.

  9. ומי שרוצה לחסוך עוד יכול להביא ביבוא אישי… 🙂

    • תומר תומר "כRובי" ברעם // 14/12/2015 um 18:47 // הגב

      לדעתי, כשהמחירים הם מתחת ל-50,000 שקלים, זה הופך לכמעט בלתי משתלם או זול רק באלפים בודדים. בעיקר כי עלויות ההובלה הופכות להיות לנטל כבד על כלי שהוא זול בבסיסו (נתח העלות של ההובלה בסך המחיר, גדול מדי). עם זאת, אין ספק שזה שווה בדיקה.

  10. טיפשות להשוות את הסוזוקים האלו לרויאל אנפילד…

  11. בתור רוכב כביש שמתכוון לחזור לשטח
    אבל עדיין רוצה כלי שישרת אותי לפחות בעיר.
    עד עכשיו שקלתי רק את הWR250 (שנראה לי קצת קטן מידי בנפח)
    ומאוד שמחתי ששמעתי שהדרוזי חוזר ועוד במחיר שפוי ולא אכפת לי שאומרים שהוא מיושן. אולי זה ייקל עלי לטפל בו לבד.

  12. מצד אחד ה-650 כפר פסה מהעולם, טכנולוגיה ישנה (מכלולים ומנוע עייפים לגמרי) הקיצר- לא גורם לחיוך שעולים עליו. מצד שני מבורכת החזרה לדו"ש פשוט ובסיסי במחיר שפוי אבל גם הוא צריך לעבור מקצה שיפורים.
    ה-650 אופנוע לא מהנה בעליל. הדרוזי כבר סיפור אחר

  13. מייק ווהן // 15/12/2015 um 14:16 // הגב

    להרבה אנשים נמאס מהחד והמקצועי והיקר להחריד לתחזוקה. שלא נדבר על הלוגיסטיקה במידה ואתה לא גר בקצה השדה.
    הדיארים האלה יכולים להיות תחלופה זולה פשוטה ויעילה מאוד להרבה מאוד אנשים. וזה שהם מיושנים ופשוטים, זה רק יתרון לקהל היעד שלהם.
    אם בעניין של לטפל לבד, תקלות בשטח וכו'. מעבר לזה מבחינת ביצועי מנוע, מי שקונה DR650 לא מצפה או מחפש תאוצות של 990 אדוונצ'ר או 690…

  14. אשמח לקבל עצה או דעה מהחברים כאן…
    אני רוכב שאוהב דו"שים.
    היה לי KLE ועכשיו יש לי טראנסאלפ 700 2011
    בתור מי שמחפש משהו קצת יותר קליל וכיפי לשבילים , וומוכן להיפגע במידה מסויימת ביכולות הכביש בתמורה למחיר שפוי (עד 50K).
    האם לדעתכם אוכל להנות מה650?

    • המערכת // 10/02/2016 um 16:44 // הגב

      אופציה שפויה לחלוטין. נראה לנו שיתאים לך. מומלץ בהחלט.

  15. שלום לכולם, אני רק שאלה.

    עם בוא הילד השני העלה החצי החושב את הרעיון להחליף את מצנח הרחיפה באופנוע שטח.

    הדרישות הן של אחד שמתאים בול ל- "פרופ' רענן: לא. זה דו"ש, לא אנדורו. זה כלי המאפשר לך התניידות יום יומית ובסופ"שים, להיכנס בשדה בוקר ולצאת באילת. הכל דרך השטח, בניחותא ובנעימות. כמו שנאמר – בזולה. אתה לא הולך להתחרות איתו נגד אף אחד". עם ניסיון מועט באופנועים (X250 לפני איזה 20 וקצת שנה) והרבה זיכרונות טובים.

    והשאלה היא איזה אופנועים מקבילים היום ל- DR-350 של תחילת שנות ה-90; שיהיו מתאימים למתחיל וגם יענו על התאור של הפרופ' במדויק.

    • רענן כרמיאלי // 20/02/2016 um 9:52 // הגב

      כיום מלבד הדיארים ניתן למצוא גם את הבטא 350 אשר מגיע עם מנוע הדיאר 350 הישן. המצחיק הוא שהבטא עולה כ-4000 שקל יותר מהדיאר 400 החדש ומרגיש הרבה פחות נוח ואיכותי ממנו.
      בנוסף יש את הWR250R של ימאהה שעולה 40 אלף ואת ההונדה XR250L שעולה כ-35 אלף שקלים.
      לדעתי עליך לבדוק כמה זמן ומרחק אתה הולך לבלות בכביש ולפי זה להחליט מה הכי מתאים לך.
      רק אציין שוב שהדיארים עולים 43 אלף עבור ה-650 ו-46 אלף עבור ה-400.

    • רענן כרמיאלי // 20/02/2016 um 9:54 // הגב

      לגבי ההונדה קבל תיקון, שם הדגם הוא CRF250L

  16. תודה, רענן.

    ממש התשובה לה קוויתי.
    עכשיו תורי לבדוק, רק אוסיף שהכוונה היא (לפחות כרגע) מינימום כביש אבל הרבה דרכי עפר וקצת+ שטח מעט יותר מאתגר.

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם